Gjest vinglepetter Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 liker ikke de navnene, av en eller annen grunn!Jeg vil ikke hete det:er bare 39 år. Er det noen fantasifulle jenter her- som vet om noen korte greie navn som kan brukes isteden? takk hilsen ung bestefar og bestemor 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 mormor og morfar? farmor og farfar? Jeg liker personlig bedre de betegnelsene enn bestemor og bestefar, men det var kanskje ikke det du hadde tenkt deg? 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hva er galt med mommo, mofar, farmor og farfar? Skjønner meg ikke på dette! Er selv 44, men hadde synes det var koselig med små barn som kalte meg mommo eller farmor! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 mormor og morfar? farmor og farfar? Jeg liker personlig bedre de betegnelsene enn bestemor og bestefar, men det var kanskje ikke det du hadde tenkt deg? Vi tenkte og skrev det samme;) Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER! 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hva er galt med mommo, mofar, farmor og farfar? Skjønner meg ikke på dette! Er selv 44, men hadde synes det var koselig med små barn som kalte meg mommo eller farmor! ''Hva er galt med mommo'' Det _jeg_ synes er galt med mommo o.l. er at selv om det kan virke søtt når en bitteliten unge sier det fordi h*n ikke klarer å si r, så er det utrolig barnslig når større barn går rundt og sier det;-) Husker vi da vi var 10-12 år gamle fniste av dem som hadde slike kjælenavn på besteforeldrene sine;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Vi tenkte og skrev det samme;) Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER! :-) Me man ER jo "bestemor" også da, men jeg synes at det virker ekstra 'gammelt'. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 ''Hva er galt med mommo'' Det _jeg_ synes er galt med mommo o.l. er at selv om det kan virke søtt når en bitteliten unge sier det fordi h*n ikke klarer å si r, så er det utrolig barnslig når større barn går rundt og sier det;-) Husker vi da vi var 10-12 år gamle fniste av dem som hadde slike kjælenavn på besteforeldrene sine;-) Mine sier fremdeles mommo eller mor og de er 15, 18 og 25! Kan aldri huske at de eller andre har reagert negativt på det? Vi sørlendinger er ikke så opptatt av r-ene, vet du 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 :-) Me man ER jo "bestemor" også da, men jeg synes at det virker ekstra 'gammelt'. Hvor kommer ordet bestemor fra da? Det er jo mye mer naturlig med fars mor og mors mor etc... 0 Siter
Gjest vinglepetter Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Mor og far? Mimmi og beste? Kjempebra! ) Takk! 0 Siter
Gjest Litt nickløs nå Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 En av mine tidligere bekjente kalte sine besteforeldre på morsiden for "Bætta" og "Bæppæp". Nusselig av en 1-åring, litt mer klissete av en 20-åring, kanskje... Så - jeg foreslår at du venner deg til bestefar eller morfar/farfar, jeg før du får ett eller annet mer klissete/sykt (!) klistret på deg. :-) 0 Siter
Gjest papez Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Beste og Besten Bestemamma og Bestepappa Godmor og Godfar Ja, det var de jeg kom på i farten :-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Mine sier fremdeles mommo eller mor og de er 15, 18 og 25! Kan aldri huske at de eller andre har reagert negativt på det? Vi sørlendinger er ikke så opptatt av r-ene, vet du ;-) Da blir jo ikke forskjellen så stor, nei;-) 0 Siter
morsan Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hvor kommer ordet bestemor fra da? Det er jo mye mer naturlig med fars mor og mors mor etc... http://ikkepedia.org/wiki/Bestemor 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 http://ikkepedia.org/wiki/Bestemor Kjære Gud, la meg aldri bli bestemor! Og da mener jeg _aldri_, har vært snill nesyen hele mitt liv! 0 Siter
Gjest papez Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Kjære Gud, la meg aldri bli bestemor! Og da mener jeg _aldri_, har vært snill nesyen hele mitt liv! Leste du om bestemorfjerten? ;-D 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Leste du om bestemorfjerten? ;-D Leste det meste, ja! *grøsser langt inn i sjelen* 0 Siter
Gjest vinglepetter Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Hva er galt med mommo, mofar, farmor og farfar? Skjønner meg ikke på dette! Er selv 44, men hadde synes det var koselig med små barn som kalte meg mommo eller farmor! Alt er galt! tungvint og vanskelig! 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Alt er galt! tungvint og vanskelig! OK, bare spurte! 0 Siter
Gjest vinglepetter Skrevet 4. april 2008 Skrevet 4. april 2008 Beste og Besten Bestemamma og Bestepappa Godmor og Godfar Ja, det var de jeg kom på i farten :-) Den i midten, var ikke dum heller) Godmor og Godfar . Fint! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.