Gå til innhold

bestefar og bestemor

Anbefalte innlegg

Gjest vinglepetter
Skrevet

liker ikke de navnene, av en eller annen grunn!Jeg vil ikke hete det:er bare 39 år.

Er det noen fantasifulle jenter her- som vet om noen korte greie navn som kan brukes isteden?

takk hilsen ung bestefar og bestemor

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• morsan

10

• Babette

4

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

mormor og morfar? farmor og farfar?

Jeg liker personlig bedre de betegnelsene enn bestemor og bestefar, men det var kanskje ikke det du hadde tenkt deg?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva er galt med mommo, mofar, farmor og farfar? Skjønner meg ikke på dette!

Er selv 44, men hadde synes det var koselig med små barn som kalte meg mommo eller farmor!

hidi, the scorpion
Skrevet

mormor og morfar? farmor og farfar?

Jeg liker personlig bedre de betegnelsene enn bestemor og bestefar, men det var kanskje ikke det du hadde tenkt deg?

Vi tenkte og skrev det samme;) Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER!

Skrevet

Er selv 44, men hadde synes det var koselig med små barn som kalte meg mommo eller farmor!

''Hva er galt med mommo''

Det _jeg_ synes er galt med mommo o.l. er at selv om det kan virke søtt når en bitteliten unge sier det fordi h*n ikke klarer å si r, så er det utrolig barnslig når større barn går rundt og sier det;-)

Husker vi da vi var 10-12 år gamle fniste av dem som hadde slike kjælenavn på besteforeldrene sine;-)

Skrevet

Vi tenkte og skrev det samme;) Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER!

:-)

Me man ER jo "bestemor" også da, men jeg synes at det virker ekstra 'gammelt'.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Hva er galt med mommo''

Det _jeg_ synes er galt med mommo o.l. er at selv om det kan virke søtt når en bitteliten unge sier det fordi h*n ikke klarer å si r, så er det utrolig barnslig når større barn går rundt og sier det;-)

Husker vi da vi var 10-12 år gamle fniste av dem som hadde slike kjælenavn på besteforeldrene sine;-)

Mine sier fremdeles mommo eller mor og de er 15, 18 og 25! Kan aldri huske at de eller andre har reagert negativt på det?

Vi sørlendinger er ikke så opptatt av r-ene, vet du ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Me man ER jo "bestemor" også da, men jeg synes at det virker ekstra 'gammelt'.

Hvor kommer ordet bestemor fra da? Det er jo mye mer naturlig med fars mor og mors mor etc...

Gjest vinglepetter
Skrevet

Mor og far?

Mimmi og beste?

Kjempebra! ) Takk!

Gjest Litt nickløs nå
Skrevet

En av mine tidligere bekjente kalte sine besteforeldre på morsiden for "Bætta" og "Bæppæp". Nusselig av en 1-åring, litt mer klissete av en 20-åring, kanskje...

Så - jeg foreslår at du venner deg til bestefar eller morfar/farfar, jeg før du får ett eller annet mer klissete/sykt (!) klistret på deg.

Gjest papez
Skrevet

Beste og Besten

Bestemamma og Bestepappa

Godmor og Godfar

Ja, det var de jeg kom på i farten :-)

Skrevet

Mine sier fremdeles mommo eller mor og de er 15, 18 og 25! Kan aldri huske at de eller andre har reagert negativt på det?

Vi sørlendinger er ikke så opptatt av r-ene, vet du ;)

;-) Da blir jo ikke forskjellen så stor, nei;-)

Gjest papez
Skrevet

Kjære Gud, la meg aldri bli bestemor!

Og da mener jeg _aldri_, har vært snill nesyen hele mitt liv!

Leste du om bestemorfjerten? ;-D

hidi, the scorpion
Skrevet

Leste du om bestemorfjerten? ;-D

Leste det meste, ja!

*grøsser langt inn i sjelen*

Gjest vinglepetter
Skrevet

Alt er galt! tungvint og vanskelig!

hidi, the scorpion
Skrevet

Alt er galt! tungvint og vanskelig!

OK, bare spurte!

Gjest vinglepetter
Skrevet

Beste og Besten

Bestemamma og Bestepappa

Godmor og Godfar

Ja, det var de jeg kom på i farten :-)

Den i midten, var ikke dum heller)

Godmor og Godfar . Fint!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...