Gå til innhold

bestefar og bestemor

Anbefalte innlegg

trampetroll
Skrevet

Hva med å bruke mormor/morfar og farmor/farfar? Nå vet jeg jo ikke _hva_ det er med bestefar og bestemor du ikke liker, men morfar og farfar sier jo rett og slett bare hva man er.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• morsan

10

• Babette

4

• KaVa

2

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva med å bruke mormor/morfar og farmor/farfar? Nå vet jeg jo ikke _hva_ det er med bestefar og bestemor du ikke liker, men morfar og farfar sier jo rett og slett bare hva man er.

Les svar fra morsan! Så finner du grunnen (det svaret med link) ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

"er bare 39 år"

gammeln og gamla??

Rabagast!

*rister forferdet på hodet*

Gjest togli
Skrevet

Sånn går det når dere får unger så tidlig ;)

Mannen min har alltid kalt mormora si for "morsan". For ungene våre heter hun "oldemorsan" :)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Går det an å ikke like bestemor og bestefar? Det er noen av de koseligste "navnene" jeg vet om! Jeg skal absolutt bli en bestemor når den tid kommer.

Gjest prust
Skrevet

Mine sier fremdeles mommo eller mor og de er 15, 18 og 25! Kan aldri huske at de eller andre har reagert negativt på det?

Vi sørlendinger er ikke så opptatt av r-ene, vet du ;)

Det er da ikke spesielt vanlig her sør å si mommo, i stedet for moRmoR vel?

Jeg har nå alltid sagt mormor, og mine barn sier mormor - mulig de sa momor de første årene - men etterhvert kommer begge R'ene med.

Ikke noe å kranlge om altså, men ville bare påpeke det :-)

Skrevet

Sånn går det når dere får unger så tidlig ;)

Mannen min har alltid kalt mormora si for "morsan". For ungene våre heter hun "oldemorsan" :)

''Sånn går det når dere får unger så tidlig ;)''

*knegg* Ja, det å få barn tidlig må i aller høeyste grad innebære akept av risiko for å bli Besta før man er 40;-)

''Mannen min har alltid kalt mormora si for "morsan". For ungene våre heter hun "oldemorsan" :)''

LOL!!

Gjest togli
Skrevet

''Sånn går det når dere får unger så tidlig ;)''

*knegg* Ja, det å få barn tidlig må i aller høeyste grad innebære akept av risiko for å bli Besta før man er 40;-)

''Mannen min har alltid kalt mormora si for "morsan". For ungene våre heter hun "oldemorsan" :)''

LOL!!

Så nå skjønner du hvem jeg tenker på når jeg ser nicket ditt! Oldemorsan på 91 år ;)

Skrevet

Så nå skjønner du hvem jeg tenker på når jeg ser nicket ditt! Oldemorsan på 91 år ;)

*he he* Jeg har forresten tatt 'navnet' fra en dame som døde i fjor, 94 år gammel;-)

Da jeg begynte på dol hadde jeg jo tenkt at jeg under enhver omstendighet ikke skulle bli en som hang rundt her inne for moro skyld - det var kun spørsål om å skaffe seg info! *jommen sa jeg smør* Så derfor la jeg ikke all verden i nickvalget.

Først forsøkte jeg med "mor" el lign, men fikk ikke registrert det. Så da ble det morsan, fordi jeg hadde hørt den godt voksne sønnen til denne gamle damen omtale henne som 'morsan', og egentlig irriterte jeg meg litt over det - kan ikke en mann på over 60 år omtale moren sin som "moren min", liksom! ;-)

Så et ikke planlagt valg inspirert av en irritasjon har siden hengt ved meg i årevis, og det ville nok vært litt rart å skulle bytte nå;-)

Den 'morsan' som var opprinnelsen til mitt nickvalg var forresten en herlig dame - den som bare kunne være som henne i så høy alder!! :-) Så alt-i-alt var det et god nickvalg lell:-)

Gjest togli
Skrevet

*he he* Jeg har forresten tatt 'navnet' fra en dame som døde i fjor, 94 år gammel;-)

Da jeg begynte på dol hadde jeg jo tenkt at jeg under enhver omstendighet ikke skulle bli en som hang rundt her inne for moro skyld - det var kun spørsål om å skaffe seg info! *jommen sa jeg smør* Så derfor la jeg ikke all verden i nickvalget.

Først forsøkte jeg med "mor" el lign, men fikk ikke registrert det. Så da ble det morsan, fordi jeg hadde hørt den godt voksne sønnen til denne gamle damen omtale henne som 'morsan', og egentlig irriterte jeg meg litt over det - kan ikke en mann på over 60 år omtale moren sin som "moren min", liksom! ;-)

Så et ikke planlagt valg inspirert av en irritasjon har siden hengt ved meg i årevis, og det ville nok vært litt rart å skulle bytte nå;-)

Den 'morsan' som var opprinnelsen til mitt nickvalg var forresten en herlig dame - den som bare kunne være som henne i så høy alder!! :-) Så alt-i-alt var det et god nickvalg lell:-)

Morsan er iallefall litt mer orginalt enn mitt togli ;)

Jeg måtte bare ha meg et kjapt nick her inne for ca 10 år siden. Hadde ikke engang tenkt på muligheten for at jeg skulle bli værende her ;)

Gjest Vinterstorm
Skrevet

Bare mor og far ellers synest jeg mimmi er koselig. Hva man da kaller bestefar er jeg i tvil om.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare mor og far ellers synest jeg mimmi er koselig. Hva man da kaller bestefar er jeg i tvil om.

fiffi;)

Skrevet

Morsan er iallefall litt mer orginalt enn mitt togli ;)

Jeg måtte bare ha meg et kjapt nick her inne for ca 10 år siden. Hadde ikke engang tenkt på muligheten for at jeg skulle bli værende her ;)

;-)

Men togli er jo originalt - brukes jo ikke av noen andre! :-)

Gjest togli
Skrevet

;-)

Men togli er jo originalt - brukes jo ikke av noen andre! :-)

Tuuusen takk :) *prøver å tenke positivt*

Skrevet

Vi tenkte og skrev det samme;) Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER!

''Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER!

''

Hva med GRANDTANTE da, det lyder skrekkelig. Hvis (store)broren eller (store)søsteren din blir besteforeldre, blir du faktsik det.. For meg høres det ut som noe veldig gammelt og fjernt ut. Men så er kanskje ordet også ute av bruk.

Skrevet

Går det an å ikke like bestemor og bestefar? Det er noen av de koseligste "navnene" jeg vet om! Jeg skal absolutt bli en bestemor når den tid kommer.

''Jeg skal absolutt bli en bestemor når den tid kommer.

''

Samme her :-)

Skrevet

''Skjønner ikke hva som er galt med å bli kalt noe man faktisk ER!

''

Hva med GRANDTANTE da, det lyder skrekkelig. Hvis (store)broren eller (store)søsteren din blir besteforeldre, blir du faktsik det.. For meg høres det ut som noe veldig gammelt og fjernt ut. Men så er kanskje ordet også ute av bruk.

''Hva med GRANDTANTE da, det lyder skrekkelig.''

Hos oss kaller vi det ikke grandtante - men "gammeltante" - ikke et hår bedre :-)

Men når den tid kommer, skal jeg nok tåle å bli kalt "gammeltante" også. Kjenner jeg håper min attenårige niese drøyer det til hun blir tretti med å reprodusere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...