Gå til innhold

FU: Joggesko og sandaler

Lotte :o)

Anbefalte innlegg

Hva kjøper du til dine barn? 1 par joggesko, og 1 par sandaler? Eller 2 par joggesko? Med "joggesko", så mener jeg de skoene som er i daglig bruk/lek/skole/barnhage/sykling - ja, hele tiden.

Hvor lar du grensa gå i pris? Joggeskoene og sandalene finnes i prisklassen 49 kr og opp til kanskje 600 kr.

Ser at det er tilbud på joggesko + sandaler til 499 kr på Skoringen i dag og i morgen...

Sånn generelt; hvor mange par skotøy har hvert barn til enhver tid? Det er kanskje litt avhengig av alder også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest prust

Våre pleier å få nye sandaler og nye joggesko hver vår. Vi har som regel noen gamle som passer til de to yngste, men de gamle blir bare brukt som avlastning/reservesko. Eldstemann på snart 9 har fotballsko i tillegg.

Vi har prøvd oss på "gode" sko til 600-700 kr til eldstemann, men de slites like fort som de til 300-400-500. For ham er det spesielt viktig med god støtte - så det er det viktigte.

Våre bruker joggeskoene mye nå på våren og tidlig høst - men sandalene mest om sommeren. Sandalene bruker de så som innesko på barnehage/skoe/sfo etterpå.

Kontoen er tom - men når vi får inn penger, må i første omgang eldstemann få joggesko. Han tramper rundt på vintersko....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandaler pleier å klare seg med ett par pr sommer. Joggesko må vi ofte ha to par av. Passer de på våren er de gjerne trange på høsten.

så også at skoringen skulle ha bra skotilbud. Har likevel funnet ut at det er vanskelig å handle på slike tilbud. Har en med veldig smal fot og en med brei/høy fot. Til storebror endte vi opp med ecco goretex-joggesko til 700 kr. Alt for dyrt egentlig men han må ha gode sko. Skulle gjerne kjøpt til 200 kr om jeg fant noen brukbare. Lillebror endte også opp med dyre sko fordi det var det eneste paret som satt godt på foten. Til reservesko bruker vi ofte arvesko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst ett par joggesko og gjerne noen sandaler og tøysko i tillegg, særlig til Snuppa. Poden går stort sett bare i joggesko om sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Sandaler har alle sammen, og jentene bruker 1-2 par joggesko pr sesong. Sønnen min bruker 2-3 par. Han sliter også ut andre sko mye kjappere enn de andre i og med at han subber når han går.

Jeg handler på salg hvis det er salg. I fjor fikk jeg tak i gode sandaler til småjentene som varte hele sommeren. Lillesøster arver mellomsøster sine denne sommeren. De kosta bare 49,-. Prisen avgjør ikke alltid kvaliteten. Storesøster sine dyre vintersko varte ikke en mnd før glidelåsen glippet.

Vi har et skomareritt her i huset, så jeg har ikke peiling på hvor mange skopar hvert barn har. I boden er en hel vegg satt av til skohylle, helt opp til taket. Den er stappet. Atmed står en litt mindre hylle som er stappet. På gulvet ligger noen bæreposer med diverse sko. I gangen er det også ille. Altså de skoa som brukes nå. Det er minst 3 par sko til hver av oss, og vi er 6 personer.

Jeg ga nylig bort 4 par brukte sko. Noen dager etter var vi de heldige som fikk en bærepose full, he he. Så tikket en sms inn fra en venninne som sender tre par sko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper et par sandaler og to par joggesko. Det ene paret kjøper vi på våren, det andre utpå sommeren når de første er slitte/begynner å bli små. Vi har prøvd både dyre (ecco, geox)og billige sko, det kommer ann på hva slags de selv ønsker ha. Har ikke merket noe forskjell i kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har stort sett et par sandaler og to par jogge/fritidssko per sesong. Men det hender at mamma'n finner noen ikke så dyre som blir spontankjøpt... Snuppa er snart 2 1/2.

I fjor begynte vi med et par joggesko og et par sandaler som ble for små i løpet av sesongen, så da måtte vi supplere med et par av hvert...

Prisen? Tja... Jeg kjøper ikke sko for over 400 kroner til snuppa, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Storebror på 9 får ett par Goretex joggesko i begynnelsen av sesongen og i fjor sleit han dem fullstendig ut + et par sneakers. Han brukte derimot sandalene sine veldig lite, han sier han ikke liker sandaler.

Lillesøster har nettopp fått Goretexjoggesko hun også. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt noe billigere, men det blei nå sånn. De holder nok hele sesongen for henne, og så har hun ett par sandaler hun bruker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Som regel ett par sandaler og to par joggesko (eller ett par joggesko og ett par andre utesommersko).

Dessuten hender det at noen gamle innesko eller lignende blir forfremmet til utesko dersom det passer seg sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Som regel ett par sandaler og to par joggesko (eller ett par joggesko og ett par andre utesommersko).

Dessuten hender det at noen gamle innesko eller lignende blir forfremmet til utesko dersom det passer seg sånn.

...og med de somrene som har vært, må man selvsagt ikke glemme gummistøvler. De ble MYE brukt i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og med de somrene som har vært, må man selvsagt ikke glemme gummistøvler. De ble MYE brukt i fjor sommer.

*hehe* Du har evig rett! Støvler må man alltid ha/cherrox om vinter'n.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttene er så store og vil bare ha et-to par å bytte i, joggesko/skatesko. Clogs på strand/vogna.

Jenta mi tar i bruk gymskoene på våren, så får hun noe til 17mai antrekket som gjerne kan brukes utover sommeren + clogs. Høsten er tid for nye joggesko igjen. Jeg handler joggesko fra 2-4ookr tror jeg. Vi har aldri brydd oss om merkevarer ;) De blir jo uansett slitt og stygge. Når føttene er ferdig utvokst kan man tenke annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11-åringen min har joggesko, sandaler, et par halvhøye timberland goretex, og et par litt finere skinnsko. Og muligens er par pensko som fremdeles passer. Og så skal jeg bestille crocs til henne.

Lillevill som blir to i mai har fått et par skinnsko (sånne litt høye babystøvler, egentlig, hun bruker 22/23). Så har hun et par sneakers, et par sandaler, et par crocs, og et par maryjanes. 'Ha på cocs' er en av standardfrasene hennes... Hun er nesten like opphengt i sko som mammaen hennes er.

Standarden her i huset har egentlig vært et par joggesko, et par sandaler, og et par sknnsko/sneakers i tillegg. Jeg liker ikke å gå i joggesko hele tiden selv, så jeg synes ikke ungene mine skal måtte det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

punky brewster

Har 2 par joggesko,sandaler pluss strand sandaler, pen sko, støvler. Årets vintersko er et par goretex, ett par støvletter og ett par sherrox. de dyreste skoene koster rundt 800 og resten rundt 500 med unntak av støvler og strand sandaler.

Jeg er av den oppfatning at det er viktig med kvalitetsko, gode såler og sko som puster, det gjør ikke billige syntetiske sko. Så kan man heller kjøpe rimelige klær, de er ofte på salg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gummistøveler er viktig!!

Minsten her i huset tviholdt på sine gamle gummistøvler fra i fjor (arva av ei kusine) og insisterte på at de ikke var det spor trange. Disse støvlene var str 25. Det viste seg når vi omsider fikk overtalt han til å prøve nye at han faktisk trengte str 28.

Man skal jammen være glad i skoa sine for å tviholde på tre nr for små sko der tærne sikkert lå dobbelt inni:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Jeg er like svak for sko til Billa som til meg selv, så akkurat nå står det to par crocs, tre par gummistøvler, ett par cherrox, fire par joggesko, ett par vår/høstsko og to par vintersko i hennes hylle.... Og innen sommeren blir det både flere joggesko, utesko, sommersko og sandaler kjenner jeg meg selv rett :)

Jeg har vel hvertfall 30 par av forskjellig art vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Glemte ett par glittersko, to par eventyrsko (sånne stoffsko med eventyrfigurer på) og to par pensko... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like svak for sko til Billa som til meg selv, så akkurat nå står det to par crocs, tre par gummistøvler, ett par cherrox, fire par joggesko, ett par vår/høstsko og to par vintersko i hennes hylle.... Og innen sommeren blir det både flere joggesko, utesko, sommersko og sandaler kjenner jeg meg selv rett :)

Jeg har vel hvertfall 30 par av forskjellig art vil jeg tro?

Hvilken type crocs sitter best på barnefoten? Det står visst mellom Mary Jane og Cayman. Ungen blir 3 i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207345272' post='3843036]

Hvilken type crocs sitter best på barnefoten? Det står visst mellom Mary Jane og Cayman. Ungen blir 3 i sommer.

Billa har Cayman tror jeg? De vanlige? Ingen problemer med dem. Ser flere i bhg har dem også, så jeg tror det funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207345272' post='3843036]

Her i huset helt klart MaryJane, så lenge det er til jente. Den er mye smalere i modellen og har to stropper. Vanlige Crocs kan hun ikke bruke, de blir altfor brede til henne. Hun er snart 9 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...