Gjest Bollebærer Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei! Jeg er gravid med andre barn, med termin medio mai. Ukomplisert svangerskap. Jeg planlegger å flytte til sørlandet for å bo hos besteforeldre til barna i sommer (bor i nordnorge nå), og vil gjerne fly så fort som mulig etter fødselen. Det er en viss mulighet for at ungen ligger i seteleie, i såfall blir det keisersnitt ca 2 uker før termin. Det jeg lurer på er: hvor kort tid etter 1) vaginal fødsel i hodeleie og 2) planlagt keisersnitt er det forsvarlig å fly innenlands med en nyfødt baby? flyturen er på 2 timer, uten mellomlandinger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Noen dager etter fødsel? Poden min var livstruende syk med hjertefeil og ble flydd fra Trondheim til Oslo da han var 3 dager gammel. Riktignok i kuvøse og med ambulansefly, men alikevel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg tror ikke at det på noen måte er uforsvarlig å fly med et lite spebarn. Men jeg tror det kan være "uforsvarlig" å fly like etter man har født. Det er en rimelig heftig og svett opplevelse å fly med små unger - det er utrolig vanskelig å rekke noe til et konkret tidspunkt de første ukene. Dersom du får til ammingen uten problemer, så går det nok fint, men dersom du sliter med dette så vil du nok slite med en flytur også. Kan du ikke dra hjem og føde i der du vil ha barseltiden din? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gunnar Oftedal, barnelege Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er ikke noe problem å ta med seg spedbarn på noen uker i fly, men jeg vil anbefale at du venter til barnet er 3-4 uker gammelt. Det har sammenheng med din egen helse, enten du føder ved keisersnitt eller vaginalt, og det har sammenheng med ditt kjennskap til barnets rutiner. Det tar litt tid å lære sitt nye barn å kjenne, og det er en fordel under reise å vite hva han eller hun signaliserer. Nyfødte spedbarn fraktes i fly dersom det er noe i veien og innleggelse i spesialsykehus er nødvendig, og det er ingen holdepunkter for at de tar skade av det. Likevel synes jeg det er best å anbefale at du venter noen uker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.