Gå til innhold

Til Egypt midtsommers, for varmt?

Snikkersen

Anbefalte innlegg

Sommerferie igjen....blir aldri ferdig....

Har lyst til Egypt (vanlig sydentur, ikke sightseeing først og fremst). Men har ferie i juli. Er det uutholdelig vermt?!

Vi vil jo ha varme, men ikke kokvarme...

Har mann og barn på 6 og 9,

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg ikke først og fremst var ute etter kulturelle/historiske opplevelser, men en vanlig sydentur, ville jeg helt klart valgt et annet land. Både pga varme, men ikke minst pga mageinfeksjonene (som jubalong70 skriver). Har ennå ikke hørt om en familie som har reist dit uten av minst en har blitt skikkelig dårlig. Til og med min mor, som aldri blir syk, og som reiser verden rundt og desinfiserer hender før mat og er kjempeforsiktig med hva hun spiser, ble liggende pal i over en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele vår familie har vært i Egypt to ganger - ingen ble syke, ingen av de vi reiste sammen med heller. Første gang hadde vi med en baby på 6 mnd, og folk mente vi var gale pga bakterier etc, men babyen fikk jo bare pupp og grøt, og grøten tok vi med hjemmefra, og vannet kokte vi. Når det er sagt - siste gang vi reiste var i beg av mai. Da synes jeg nesten det var i overkant varmt, så jeg tør ikke tenke på hvordan det er i juli. Ellers er Egypt mye mer solsikkert enn feks Kanariøyene, det er omtrent aldri dårlig vær der. Det er noe å tenke på når man feks bare har 1 ukes ferie og vil ha SOL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Bare så det er sagt, Egypt er det landet der flest turister får skikkelig matforgiftning...

Du kan ta vaksinasjon før du drar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta vaksinasjon før du drar.

Hilsen

Jeg synes Egypt er et flott land og vil gjerne tilbake! Var der 14 dager i mars med samboeren min og vi ble ikke syke. Ja, vi fikk litt løs mage, men ingenting akutt eller noe som gjorde oss sengeliggende. Vi var på snorkleturer og koste oss på stranda. Vasket hender ofte før og etter mat, og etter vi hadde tatt på pengene. Pengene i Egypt er beryktet for å være utrolig møkkete og fulle av bakterier. Det er de som ofte er skyld i magesyken man kan få.

Når dette er sagt, så tror jeg ikke at jeg ville reist til Egypt midtsommers. Tror det er uutholdelig varmt der da! Vi var der nå i mars, og merket at det ble varmere og varmere mens vi var der. Personlig tror jeg ikke at jeg ville reist dit noe senere enn april/mai.

Men, er jo mange andre steder man kan reise til midtsommers! Hellas er ikke nødvendigvis for varmt da..eller Spania..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg ikke først og fremst var ute etter kulturelle/historiske opplevelser, men en vanlig sydentur, ville jeg helt klart valgt et annet land. Både pga varme, men ikke minst pga mageinfeksjonene (som jubalong70 skriver). Har ennå ikke hørt om en familie som har reist dit uten av minst en har blitt skikkelig dårlig. Til og med min mor, som aldri blir syk, og som reiser verden rundt og desinfiserer hender før mat og er kjempeforsiktig med hva hun spiser, ble liggende pal i over en uke.

''Har ennå ikke hørt om en familie som har reist dit uten av minst en har blitt skikkelig dårlig.''

;-)

Vi var riktignok ikke en familie da vi var der, men et par, men ingen av oss ble syke - heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mandolina

Jeg synes Egypt er et flott land og vil gjerne tilbake! Var der 14 dager i mars med samboeren min og vi ble ikke syke. Ja, vi fikk litt løs mage, men ingenting akutt eller noe som gjorde oss sengeliggende. Vi var på snorkleturer og koste oss på stranda. Vasket hender ofte før og etter mat, og etter vi hadde tatt på pengene. Pengene i Egypt er beryktet for å være utrolig møkkete og fulle av bakterier. Det er de som ofte er skyld i magesyken man kan få.

Når dette er sagt, så tror jeg ikke at jeg ville reist til Egypt midtsommers. Tror det er uutholdelig varmt der da! Vi var der nå i mars, og merket at det ble varmere og varmere mens vi var der. Personlig tror jeg ikke at jeg ville reist dit noe senere enn april/mai.

Men, er jo mange andre steder man kan reise til midtsommers! Hellas er ikke nødvendigvis for varmt da..eller Spania..

Spania midsommers kan være veldig varmt, ca 40 grader, kjenner noen som bor der fast, og de kan bare være inne i huset med luftavkjølingsanlegg på, i bil med luftavkjølingsanlegg, i svømmebassenget eller i bade sjøen.

De sitter helt stille ute i skyggen og svetten siler av dem.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært i Egypt tre somre nå. Skal tilbake i sommer. Vi har vært syke, men det har vi også vært på Kreta. Vi reiser i beg. av juli. Vår yngste sønn var med da han var halvannet år. Han ble ikke syk. Book et firestjerners hotell. Da er du garantert god standard og fin strand.

Det er varmt, men jeg synes det er deilig. Ungene koser seg i vannet. Er knappt oppe i løpet av dagen. Maten varierer, men et sikkerstikk er Pizza Hut. Man kan reise på turer ut på øyer og snorkleturer. Der er vannet kaldere. Vinden hjelper på.

Det er veldig billig i Egypt. Vi bruker aldri mye penger når vi er der. Fantastisk flott synes jeg at der er. Aldri overbefolket verken på stand eller ved bassenget. Folket kan være slitsomme, men husk at de er fattige. En vanlig dagslønn ligger på rundt 15 egp. Det er ca 15 norske kr.

For fire år siden var vi på Alcudia. Snakk om å ligge som sild i tønne. Forferdelig.

Vi har også vært både i Cairo og Luxor midt i juli. Cairo var flott. Bare ha med rikelig vann i sekken. Det er viktig. Luxor var også herlig. men veldig varmt. Rikelig drikke hjelper på det meste. Vi tok vann og hellte over hodet på ungene. Det syntes de var deilig.

Jeg elsker Egypt og vi kommer til å dra dit hver sommer framover. Ungene kan ligge i standkanten med dykkermaske og se på fiskene. Det er morsomt. Mye dyreliv på strendene. Krabber, kreps, snegler og småfisk. Min treåring var opptatt hele dagen.

Jeg anbefaler Egypt på det "varmeste" (he he).

I år skal vi til Hurghada. Vi har også vært i Makadi Bay og El Gouna.

Hvis du liker å ligge ved bassenget kan du dra til El Gouna. Der er standen så langgrunn at det nesten ikke går an å bade i vannet når det er lavvann. Fin liten "kardemommeby".

I makadi Bay er det korallrev utenfor stranden. Min eldste snorklet og snorklet. Han så alltid en ny fisk eller krabbe eller noe.

I år skal vi til Hurghada fordi vi ønsker å være nært byen og livet der. Vi skal også dra på turer. Det er relativt billlig. En tur til Mahmya er verdt pengene. Øya er et paradis for snorklere. Fiskene kommer helt opp på stranda. Selv de yngste kan se dem under vann.

God Ferie :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Shira :o)

Vi har vært i Egypt tre somre nå. Skal tilbake i sommer. Vi har vært syke, men det har vi også vært på Kreta. Vi reiser i beg. av juli. Vår yngste sønn var med da han var halvannet år. Han ble ikke syk. Book et firestjerners hotell. Da er du garantert god standard og fin strand.

Det er varmt, men jeg synes det er deilig. Ungene koser seg i vannet. Er knappt oppe i løpet av dagen. Maten varierer, men et sikkerstikk er Pizza Hut. Man kan reise på turer ut på øyer og snorkleturer. Der er vannet kaldere. Vinden hjelper på.

Det er veldig billig i Egypt. Vi bruker aldri mye penger når vi er der. Fantastisk flott synes jeg at der er. Aldri overbefolket verken på stand eller ved bassenget. Folket kan være slitsomme, men husk at de er fattige. En vanlig dagslønn ligger på rundt 15 egp. Det er ca 15 norske kr.

For fire år siden var vi på Alcudia. Snakk om å ligge som sild i tønne. Forferdelig.

Vi har også vært både i Cairo og Luxor midt i juli. Cairo var flott. Bare ha med rikelig vann i sekken. Det er viktig. Luxor var også herlig. men veldig varmt. Rikelig drikke hjelper på det meste. Vi tok vann og hellte over hodet på ungene. Det syntes de var deilig.

Jeg elsker Egypt og vi kommer til å dra dit hver sommer framover. Ungene kan ligge i standkanten med dykkermaske og se på fiskene. Det er morsomt. Mye dyreliv på strendene. Krabber, kreps, snegler og småfisk. Min treåring var opptatt hele dagen.

Jeg anbefaler Egypt på det "varmeste" (he he).

I år skal vi til Hurghada. Vi har også vært i Makadi Bay og El Gouna.

Hvis du liker å ligge ved bassenget kan du dra til El Gouna. Der er standen så langgrunn at det nesten ikke går an å bade i vannet når det er lavvann. Fin liten "kardemommeby".

I makadi Bay er det korallrev utenfor stranden. Min eldste snorklet og snorklet. Han så alltid en ny fisk eller krabbe eller noe.

I år skal vi til Hurghada fordi vi ønsker å være nært byen og livet der. Vi skal også dra på turer. Det er relativt billlig. En tur til Mahmya er verdt pengene. Øya er et paradis for snorklere. Fiskene kommer helt opp på stranda. Selv de yngste kan se dem under vann.

God Ferie :-)

Hei

Vi skal til Makadi bay i november. Var dere fornøyde? Fortell gjerne om hvordan det var der :o)

Skal bo på Makadi Palace. Det skulle gå hotellbuss inn til Hurgada, vet du sånn ca hvor lang tid det tar?

Har lest at det er et lite sentrum i Makadi Bay, hadde de noe særlig der eller?

Vi skal i hovedsak bare ha avslappingsferie, med snorkling og spising, men er åpne for andre ting om lysten melder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...