Gå til innhold

Fruktsalat, hvordan lager du den?

Gjest Blikkboks

Anbefalte innlegg

Gjest Blikkboks

Hei!

Joda, jeg kan jo lage fruktsalat selvsagt, men jeg desjer alltid oppi litt brus i tillegg.

Hvordan lager dere den? Jeg vil hels ha den så sund som mulig.

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare myke frukter (ikke epler mao), og heller eplejuice over til slutt. Jordbær og banan er stort sett alltid med, da blir salaten deilig søt og god :o) Ellers bruker jeg ananas, kiwi, appelsin og druer. Sikkert andre ting også, men det var det jeg kom på nå i farta. Pleier å bruke Nora sin lavsyre eplejuice forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

epler, pærer, banan, druer, appelsin og eventuelt ananas

Pluss på med mango og stjernefrukt + hakkede nøtter og grovraspet mørk sjokolade over! Godt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pluss på med mango og stjernefrukt + hakkede nøtter og grovraspet mørk sjokolade over! Godt! :)

Takk for tips. Høres godt ut:)

Noe annet som er godt og som jeg lærte av datteren min er å skjære appelsin i skiver å strø kanel på. Enkelt og godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kayia

Takk for tips. Høres godt ut:)

Noe annet som er godt og som jeg lærte av datteren min er å skjære appelsin i skiver å strø kanel på. Enkelt og godt:)

Høres kjempegodt ut! :) Kanel og sukker er godt på epler og, men da må de i stekeovnen en kort tur før servering.

Lærte forresten en ny appelsin-variant i påsken. Først skjærer du toppen av en blodappelsin (brukte vanlig) og putter en sukkerbit neddi og strør vaniljesukker på toppen. Deretter bretter du aluminiumsfolie rundt men lar den avskjærte toppen være bar, og setter stasen på bålet. Når det 'skummer' opp sukker på toppen er den ferdig. Kjempegod turdessert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg lager en lake av appelsinjuice og vanilje. Tar ut frøene av en vaniljestang og lar koke med ca 1 dl. appelsinjuice og ca. 1 ss sukker et par minutter. Gir en god smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Jeg tar den frukten jeg har i huset, og bruker juice som dressing. Litt rosiner og hakkede nøtter hvis det skal være fin dessert.

Favorittfrukt er jordbær, kiwi, klementiner, banan, eple og melon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamsemor

Har ikke oppi hverken juice eller brus, appelsinsaften erstatter dette.

Men, jeg synes fruktsalaten er best med vaniljesaus på :), så den blir ikke så sunn akkurat allikvel ......

Fruktsalaten vår består forøvrig av, appelsiner, bananer, epler, rosiner og hakkede hasselnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker epler, pære, banan, ananas, melon, druer så blander jeg like mengder Biloa naturell yoghurt og melon yoghurt og har over avslutter med valnøtter på toppen.

Utrolig godt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Jeg tar den frukten jeg har i huset og deler i passende biter. Tilsetter rosiner og hakkede valnøtter. Bittelittegranne appelsinjuice som dressing.

Hm, nå fikk jeg lyst på fruktsalat til dessert i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brus?

Her kutter jeg bare opp det jeg måtte ønske av frukt og bruker bare saftene fra frukten som "juice".

Så kan den serveres au naturelle eller med krem, vaniljekesam, råkrem, eggedosis eller hva man måtte ønske. Godt er det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...