Gå til innhold

Squishy har fått barnehageplass!

Glimtipper

Anbefalte innlegg

Endelig, året han fyller tre år, har bydelen en barnehageplass å tilby. Vi ble tatt opp gjennom hovedopptaket og får ikke begynne før i slutten av august, men alt er bedre enn ingenting. Bare det at jeg ser en løsning i nærmeste framtid er en god følelse.

Men vi fikk ikke førstevalget. Barnehagen ligger tråkig til, det blir vanskelig å kombinere med jobb. Jeg må mest sannsynlig ha en litt redusert stilling for å få kabalen til å gå opp. Denne barnehagen var femte valget vårt. Samtidig ser den veldig bra ut. Den er for så vidt liten og han blir en av de yngste, noe som kan være en fordel når han ligger litt etter med enkelte ting. Jeg ser for meg at de vil kunne ha litt mer fokus han og fange opp de områdene han er sen (språk, blant annet) og han får mange store å se opp til som kan dytte han i riktig retning.

Derfor er jeg usikker på om jeg skal krysse av for at vi fremdeles vil beholde førstevalget og håpe vi får en annen plass.

Kan jeg ringe til barnehagen i dag og spørre om å få komme på besøk, før vi svarer definitivt ja til plassen? Det avgjørende er selvfølgelig guttens beste og et positivt inntrykk av barnehagen vil veie sterkt, men samtidig må jeg jo tjene penger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Du kan jo krysse av for at du ønsker å beholde listeplassen, og så ta avgjørelsen når du får tilbudet om en annen barnehage, hvis du får det. Da har du kanskje fått se hvordan han trives i barnehagen og hvordan det fungerer med logistikken i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Så bra dere endelig har fått plass! :)

Si ja takk til plassen og søk med det samme om overflytting til den barnehagen som er 1. valget deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Tenker du gleder deg nå ja, veldig kjekt for småen også :o) Jeg ville som de andre sier beholdt plassen i køen til førsteønsket, og så tatt avgjøelsen om evt overflytting når tilbudet om plass kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring barnehagen og be om å få komme på besøk.

Glad for å høre at han endelig fikk plass :-)

Du tror det er greit?

Jeg kan ikke huske at noen har gjort det i de barnehagene jeg har jobbet i, så jeg er så redd for å trenge meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo krysse av for at du ønsker å beholde listeplassen, og så ta avgjørelsen når du får tilbudet om en annen barnehage, hvis du får det. Da har du kanskje fått se hvordan han trives i barnehagen og hvordan det fungerer med logistikken i praksis.

Ok, da gjør jeg det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere endelig har fått plass! :)

Si ja takk til plassen og søk med det samme om overflytting til den barnehagen som er 1. valget deres.

Det var smart :) Men jeg må altså søke overflytting og ikke bare krysse av for at jeg vil beholde plassen min i køen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Tenker du gleder deg nå ja, veldig kjekt for småen også :o) Jeg ville som de andre sier beholdt plassen i køen til førsteønsket, og så tatt avgjøelsen om evt overflytting når tilbudet om plass kommer.

Ok :) Jeg trodde jeg måtte ta plassen da om jeg fikk den, men om jeg kan takke nei så er det jo ikke noe å lure på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror det er greit?

Jeg kan ikke huske at noen har gjort det i de barnehagene jeg har jobbet i, så jeg er så redd for å trenge meg på.

Jeg tror ikke det er så uvanlig å besøke barnehagene før man bestemmer seg for å ta plassen. Jeg kjenner flere som har gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Du tror det er greit?

Det er ikke uvanlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Det var smart :) Men jeg må altså søke overflytting og ikke bare krysse av for at jeg vil beholde plassen min i køen?

Jeg ville gjort begge deler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror det er greit?

Kjenner mange som har gjort det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Behold førstevalget - så kan dere vurdere å bytte dersom dere får muligheten. Det er ganske vanlig :)

Og, bare å ringe, det kryr av folk som vil besøke oss for tiden også, og det er stort sett kjempehyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror det er greit?

Jepp, jeg ville aldri tatt en barnehageplass helt usett.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan jeg ringe til barnehagen i dag og spørre om å få komme på besøk, før vi svarer definitivt ja til plassen? ''

Ja, det bør selvfølgelig barnehagen bare ta positivt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jepp, jeg ville aldri tatt en barnehageplass helt usett.

:-)

Da har du ikke vært sånn i beit som en del andre av oss! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke vært sånn i beit som en del andre av oss! ;)

Mulig det, men selv om jeg hadde sagt ja til plassen, ville jeg uansett reist dit på besøk før ungen skulle begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Mulig det, men selv om jeg hadde sagt ja til plassen, ville jeg uansett reist dit på besøk før ungen skulle begynne.

Selv synes jeg at det å forhøre seg hos andre brukere av barnehagen har vel så mye å si som et personlig besøk, men om om man har tid og anledning er det selvfølgelig fint med et besøk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...