Gjest Airwaves Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 hei, finnes det noen form for mental trening, egenøvelser, kosthold, vi med normal impulskontroll og normal frustrasjonstoleranse, kan benytte, for å ikke svare/bite tilbake, når vi blir bevisst forsøkt provosert til å bite tilbake av personer som ikke tåler å bli motsagt etc. (for så å bli angrepet for tilbakebittet) av erfaring blir man som en trykkoker som etter 1 til 2 timer med forsøk på provokasjon, ikke klarer å la være å svare tilbake, er det noen måte å bli bedre til å holde ting inni seg, på en måte å bli flinkere til å ikke bry seg? Finner man evt. noe info om dette på nettet? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 7. april 2008 Skrevet 7. april 2008 Jeg ser for meg to strategier: 1. Inne i deg devaluerer du den andre. Du sier til deg selv at vedkommende er et null - 0. Sett deg selv som en vurderer/dommer og se om vedkommende i dag greier å slå sin egen rekord i dumskap. For meg har det virket godt. 2. Den andre tekninkken er enda morsommere. Spill empatikongen/dronningen og be den andre utdype sine meninger. Oppfordre til å gjøre det tydligere og forsterke argumentene. Utsagn som "Det var interessant..", Kan du si mer om det....?", "Dette var så interessant at jeg godt kunne tenke meg å få noe skriftelig på det..." tømmer raskt den andre for argumenter, og engasjementet i å provosere avtar raskt...:-) 0 Siter
Melba1365380968 Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Jeg ser for meg to strategier: 1. Inne i deg devaluerer du den andre. Du sier til deg selv at vedkommende er et null - 0. Sett deg selv som en vurderer/dommer og se om vedkommende i dag greier å slå sin egen rekord i dumskap. For meg har det virket godt. 2. Den andre tekninkken er enda morsommere. Spill empatikongen/dronningen og be den andre utdype sine meninger. Oppfordre til å gjøre det tydligere og forsterke argumentene. Utsagn som "Det var interessant..", Kan du si mer om det....?", "Dette var så interessant at jeg godt kunne tenke meg å få noe skriftelig på det..." tømmer raskt den andre for argumenter, og engasjementet i å provosere avtar raskt...:-) Morsomt, dette skal jeg prøve :-) 0 Siter
Sarah Elizabeth Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Jeg ser for meg to strategier: 1. Inne i deg devaluerer du den andre. Du sier til deg selv at vedkommende er et null - 0. Sett deg selv som en vurderer/dommer og se om vedkommende i dag greier å slå sin egen rekord i dumskap. For meg har det virket godt. 2. Den andre tekninkken er enda morsommere. Spill empatikongen/dronningen og be den andre utdype sine meninger. Oppfordre til å gjøre det tydligere og forsterke argumentene. Utsagn som "Det var interessant..", Kan du si mer om det....?", "Dette var så interessant at jeg godt kunne tenke meg å få noe skriftelig på det..." tømmer raskt den andre for argumenter, og engasjementet i å provosere avtar raskt...:-) Alternativ 2 var bare kostelig LOL 0 Siter
cathlin Skrevet 8. april 2008 Skrevet 8. april 2008 Jeg ser for meg to strategier: 1. Inne i deg devaluerer du den andre. Du sier til deg selv at vedkommende er et null - 0. Sett deg selv som en vurderer/dommer og se om vedkommende i dag greier å slå sin egen rekord i dumskap. For meg har det virket godt. 2. Den andre tekninkken er enda morsommere. Spill empatikongen/dronningen og be den andre utdype sine meninger. Oppfordre til å gjøre det tydligere og forsterke argumentene. Utsagn som "Det var interessant..", Kan du si mer om det....?", "Dette var så interessant at jeg godt kunne tenke meg å få noe skriftelig på det..." tømmer raskt den andre for argumenter, og engasjementet i å provosere avtar raskt...:-) Er det sånn du tenker i forhold til meg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.