mandato Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Spørsmålet meldte seg etter at jeg gikk inn på siden fra linken i et av innleggene under, og skulle til å fylle inn opplysningene om vår datter, hvor hun ble funnet osv. Men så slo det meg at her er det en privat virksomhet i USA som sitter på utrolig sensitiv informasjon om veldig mange familier. Det ville være en smal sak for evt. biologiske slektninger i Kina, en gang i fremtiden, å kunne spore opp barna dersom de kunne få tilgang til opplysninger fra dette arkivet. Jeg vil understreke at jeg har ingen ting i mot at vår datter i fremtiden skulle få kontakt med sine biologiske foreldre/slektninger, dersom det var mulig og vel og merke hvis hun selv ønsket det. Men det måtte være på hennes initiativ og ingen andres. Jeg sendte en e-post til han som driver denne virksomheten og spurte om de ville slette opplysningene etter at de hadde gjort jobben og han svarte at "the information is kept private". Vi ville jo gjerne oppspore annonsen og få et etterlengtet bilde av datteren vår som baby, men liker ikke at disse opplysningene blir liggende i deres arkiv. Jeg tror ham på at de ikke vil sende ut informasjon til uvedkommende, men hva når det har gått 10-20-30 år, hvem forvalter disse opplysningene da? Noen som har synspunkter på dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fortuna Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har fått disse opplysingene, dvs. bilde og avis og det er kjempeflott. Men alikevel så angrer jeg på en måte, det er nemlig Brian Stuy som ordner med dette og en annen ting som opptar denne mannen veldig virker til å være opphav ! Mye av det han skriver er preglet av gjenforening, biologi og katalogisering av adopterte barn. Så jeg sitter igjen med en litt angerfull følelse over at jeg ga han all den informasjonen han vil ha. Får bare håpe på at han er seriøs nok til å ikke gi dette videre til noen. Om det er tryggt vil jeg altså ikke ha noen formening om, men dette er i alle fall mine tanker om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mandato Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Jeg har fått disse opplysingene, dvs. bilde og avis og det er kjempeflott. Men alikevel så angrer jeg på en måte, det er nemlig Brian Stuy som ordner med dette og en annen ting som opptar denne mannen veldig virker til å være opphav ! Mye av det han skriver er preglet av gjenforening, biologi og katalogisering av adopterte barn. Så jeg sitter igjen med en litt angerfull følelse over at jeg ga han all den informasjonen han vil ha. Får bare håpe på at han er seriøs nok til å ikke gi dette videre til noen. Om det er tryggt vil jeg altså ikke ha noen formening om, men dette er i alle fall mine tanker om det. At han er opptatt av gjenforening og biologisk opphav var jeg ikke klar over. Det er nettopp jeg er litt betenkt over. Synes jo det var litt merkelig at han ikke kunne tilby å slette opplysningene etter at de har funnet annonsen. Takk skal du ha, da skal vi tenke oss om før vi evt. gjør noe med dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg ville ikke lagt igjen slike opplysninger på et amerikansk nettsted. Man har ingen sikkerhet for hvordan de blir brukt i ettertid. At de ikke vil slette opplysningene, gjør det ikke mer betryggende. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.