Gjest lasken Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hei min datter på 7 år ,har i det siste klaget på smerter i rygg , bak ved lungene, og som flytter seg fram og tilbake. Hun har ikke vondt når hun puster .Hun sier også at hun har vondt ved /omkring hjertet ." Det er noe tungt som drar der" , sier hun. Det er ikke noe som varer lenger enn noen minutter , men hører innimellom at det er vondt. Hun er ellers en jente som klager på at hun er mye sliten og ofte irritert ,også med venninner,(ikke bare med foreldrene sine). Og ellers har hun diffuse "vondter" her og der , samt ofte strekk i nakken. Vi har snakket med lege om at hun er sliten , men ikke om at hun har vondt i /ved siden av hjertet. Da hun tok blodprøver for et halvt år siden fant de ingen ting , bortsett fra noe for lavt stoffskiftet , men legen trodde det kunne være feil . Vi har prøvd å ta en blodprøve til , men hun nekter og lager mye ståhei hjemme. Hun er veldig redd for sprøyter ,og nye ting. Håper det går an å tyde noe utfra disse symptomene. Takk for svar. Hilsen bekymret mor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det er ikke lett å tolke opplysningene du gir og ikke mulig å gi en sikker og god forklaring på hva som plager barnet. Jeg tror ikke smertene har noe med hjertet å gjøre, selv om hun lokaliserer de fortil ved og omkring hjertet som du sier. Jeg tror smertene er nevralgiske, dvs. det er smerter i muskulatur eller nerver i brystkassen. At hun er en jente som ofte har " vondter ", synes jeg passer med at også psyken er medvirkende i symptombildet. Du bskriver hennes temperament også som litt utstabilt. Snakk med fastlegen om hjelp til å få kontakt med en barnepsykiater eller psykolog. Jeg tror ikke flere blodprøver eller stikk vil gi forklaringen, evt. via barneklinikken der du bor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.