Gå til innhold

Kan man be barnehagen skylle forhuden?

Gjest laserjet

Anbefalte innlegg

Gjest laserjet

Jeg har en sønn som i løpet av de neste ukene skal opereres for trang forhud. Legene sier vi bare skal sende ham i barnehagen så lenge han ikke har for vondt, men at forhuden må skylles hver gang han har tisset for å unngå ytterligere irritasjon.

Greit nok så langt. Han har litt svie rett etter at han har tisset, men det går over etter noen minutter, så jeg sendte ham i barnehagen.

Barnehagen tok imot ham i morges, men jeg fikk beskjed om at dette synes de var meget spesielt, og de visste ikke om de ville gjøre det. De skulle prøve i dag og se det an, og at han kanskje ikke kunne komme i morgen.

Var det galt av meg å levere ham i barnehagen? Jeg vet ikke helt hva man kan forvente at de skal ta seg av, og stolte på at siden legene sa det de sa var det greit.

Er det noen av dere som jobber i barnehage som kan svare meg?

Det er en kommunal barnehage og gutten er fire år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mallet

Såpass burde de vel klare. Det tar jo bare et minutt, og såpass små barn trenger vel uansett hjelp til tørking når de har vært på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt barnehagen om de føler de trenger at du viser dem hvordan det skal gjøres - kanskje de bare er usikre? Det er jo ikke noe "big deal", tar ikke mye ekstra tid og ressursser - så jeg tenker at de kanskje er redd for å gjøre noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min ble også operert for trang forhud som 4-åring. Han var hjemme noen dager, men var i bhg igjen før stingene var helt vekk (det var sydd rundt hele, og de skulle bli borte av seg selv)

Husker personalet i bhg syntes det så skummelt ut, men de ordnet nå det de skulle ordne ved toalettbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laserjet

Sønnen min ble også operert for trang forhud som 4-åring. Han var hjemme noen dager, men var i bhg igjen før stingene var helt vekk (det var sydd rundt hele, og de skulle bli borte av seg selv)

Husker personalet i bhg syntes det så skummelt ut, men de ordnet nå det de skulle ordne ved toalettbesøk.

Nå har jeg vært og hentet ham og jeg har fått beskjed om at jeg får sende ham dit i morgen, men de passet på å få sagt at de opplevde dette som veldig spesielt, og at de egentlig opplevde det som for intimt til at de ønsket å gjøre det. Jeg ble helt paff, jeg. Jeg kunne forstått det om det var snakk om en tiåring, men en fireåring er bare et lite barn i mine øyne.

Hvordan taklet sønnen din å bli operert? Var han veldig redd? Mye vondt etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nå har jeg vært og hentet ham og jeg har fått beskjed om at jeg får sende ham dit i morgen, men de passet på å få sagt at de opplevde dette som veldig spesielt, og at de egentlig opplevde det som for intimt til at de ønsket å gjøre det. Jeg ble helt paff, jeg. Jeg kunne forstått det om det var snakk om en tiåring, men en fireåring er bare et lite barn i mine øyne.

Hvordan taklet sønnen din å bli operert? Var han veldig redd? Mye vondt etterpå?

Ja det var spesielt, når det dreier seg om et såpass lite barn som en fireåring. Det finnes jo enkelte fireåringer som fremdeles bruker bleie - synes de det blir for ekkelt og intimt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå at de syns det blir for intimt. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det. Men så jobber ikke jeg i barnehage heller da. Man bør kanskje være mer fortrolig med sånt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laserjet

Jeg kan forstå at de syns det blir for intimt. Jeg hadde ikke vært komfortabel med det. Men så jobber ikke jeg i barnehage heller da. Man bør kanskje være mer fortrolig med sånt da?

De tørker jo bæsjerumper og jenter som har tisset, så jeg forstår ikke hvorfor det er så mye verre å skylle tissen til en liten gutt med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var ikke veldig redd, men hadde vondt en tre-fire dager etterpå. Husker han satt naken på et håndkle i sofan og så på byggmester bob. Bare såvidt han klarte å tisse etterpå, satt på do og hylte. Jeg måtte nærmest tvinge ham på do det første døgnet. Jeg syntes det var ordentlig fælt, og hadde dårlig samvittighet for at jeg lot han bli operert. Han var på dagkirurgisk, og jeg synes det var grusomt å bli sendt hjem med en unge som hadde så vondt.

Nå er gutten 8 år, og det er helt uproblematisk. Forhuden ser annerledes ut såklart (han er bare delvis omskåret) , og vi har forklart nøye hvorfor etc. så han har noe å svare på evt slengbemerkninger i dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var spesielt, når det dreier seg om et såpass lite barn som en fireåring. Det finnes jo enkelte fireåringer som fremdeles bruker bleie - synes de det blir for ekkelt og intimt også?

Du sa AKKURAT det jeg tenkte, så jeg signerer deg :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest surreal

Jobber i bhg. Umiddelbart når jeg leste innlegget tenkte jeg at jeg syns det var litt intimt. Men etter hvert som jeg fikk tenkt meg om har jeg ombestemt meg. Har jo vært borti mange ulike fysiske ting som skal behandles slik eller sånn. En liten 4åring-tiss må da kunne la seg skylle?! Jeg hadde vært nøye med instruksene, men ellers hadde jeg ikke syns det hadde vært for intimt tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje barnehagen ville håndtert det litt bedre om du hadde tatt det opp litt tid i forveien i stedet for da du sto meg gutten i hånden om morgenen.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tørker jo bæsjerumper og jenter som har tisset, så jeg forstår ikke hvorfor det er så mye verre å skylle tissen til en liten gutt med vann.

Jeg ville blitt ganske perpleks om jeg plutselig fikk beskjed om at jeg skulle stelle en nyoperert forhud. Jeg hadde hatt ganske mange spørsmål om hva jeg skulle gjøre og hva som kunne bli feil.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest laserjet

Kanskje barnehagen ville håndtert det litt bedre om du hadde tatt det opp litt tid i forveien i stedet for da du sto meg gutten i hånden om morgenen.

mvh

Jeg skulle gjerne forberedt dem, men plagene ble akutte like før helgen. At han har trang forhud har de visst om lenge. Til nå har han ikke hatt andre plager med den enn at han av og til har resturin og skvetter på seg når han er lenge ute. Legen sa at vi bare skulle sende ham i barnehagen, så da regnet jeg med at det var greit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laserjet

Jeg ville blitt ganske perpleks om jeg plutselig fikk beskjed om at jeg skulle stelle en nyoperert forhud. Jeg hadde hatt ganske mange spørsmål om hva jeg skulle gjøre og hva som kunne bli feil.

mvh

Han er ikke operert enda, men han står på venteliste. I mellomtiden må vi gjøre det vi kan for at det ikke skal bli mer vondt for ham enn nødvendig, derav skyllingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

mvh

Enig i det, men det har jo med det faktum at det er et operasjonssår å gjøre, og ikke at det er penis det dreier seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laserjet

Det var det jeg også tenkte. Kan det være at det at de må ta i tissen når de skal skylle den som er problemet? Jeg synes likevel det er litt rart når det gjelder en fireåring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det jeg også tenkte. Kan det være at det at de må ta i tissen når de skal skylle den som er problemet? Jeg synes likevel det er litt rart når det gjelder en fireåring.

''Kan det være at det at de må ta i tissen når de skal skylle den som er problemet?''

Ja det vil eg tro.

Hva om det var mannlige barnehageansatte som skulle gjøre dette?

Eller om det gjaldt "intimproblemer" for ei jente som mannlige barnehageansatte måtte håndtere, hva da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

''Kan det være at det at de må ta i tissen når de skal skylle den som er problemet?''

Ja det vil eg tro.

Eller om det gjaldt "intimproblemer" for ei jente som mannlige barnehageansatte måtte håndtere, hva da?

Det er da ikke uvanlig at barnehageansatte smører de minste jentenes "intimområder" med salve ved bleiebruk, skulle det være noe mer eller mindre rart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest laserjet

Ja det vil eg tro.

De må jo stadig tørke jentetisser på do. Hvorfor er dette verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...