avidi Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Datteren min er 17, 5 og bosatt i Oslo. Hun har søkt på utallige sommerjobber ibutikk og restaurant men overalt må hun være fylt 18. Er det noens om ahr tips til hvor hun kan prøve seg i Osloområdet, et sted der hun ikke må være fylt 18 år? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Avisbud? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hørte om en ungdom på 16-17 år som hadde fått sommerjobb som telefonselger hos en strømleverandør! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hørte om en ungdom på 16-17 år som hadde fått sommerjobb som telefonselger hos en strømleverandør! Hehe, ser det for meg: "Hei, atte dette er Carina som ringer fra Strømselskapet. Atte, jeg lurte bare på om du liksom kunne tenke deg å kjøpe sånn derre strøm fra oss liksom. Eller fra Strømselskapet da. Fnis! Ikke? Ånei, det er greit det. Hadet!" Kunne bare ikke dy meg, var bare synet jeg fikk når det gjelder en 16 - 17-åring som telefonselger. ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hva med noe i kommunen? Klippe plen på kirkegårder, i parker etc.? Ryddehjelp i frisørsalong? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowy Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Jeg sorterte post på posten. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holmes Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hehe, ser det for meg: "Hei, atte dette er Carina som ringer fra Strømselskapet. Atte, jeg lurte bare på om du liksom kunne tenke deg å kjøpe sånn derre strøm fra oss liksom. Eller fra Strømselskapet da. Fnis! Ikke? Ånei, det er greit det. Hadet!" Kunne bare ikke dy meg, var bare synet jeg fikk når det gjelder en 16 - 17-åring som telefonselger. ;o) Haha... Glimrende:) Men bedre enn en del av de helvetes telefonselgene som ringte meg før jeg fikk reservert meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Stuepike på hotell Museumsvert Servering på kafê Jordbær-/bringebær plukking Bondegård Renholder Butikkmedarbeider (konditori) Desuten pleier hver storby å ha en sommerjobb sentral. Kanskje melde seg inn der? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Hehe, ser det for meg: "Hei, atte dette er Carina som ringer fra Strømselskapet. Atte, jeg lurte bare på om du liksom kunne tenke deg å kjøpe sånn derre strøm fra oss liksom. Eller fra Strømselskapet da. Fnis! Ikke? Ånei, det er greit det. Hadet!" Kunne bare ikke dy meg, var bare synet jeg fikk når det gjelder en 16 - 17-åring som telefonselger. ;o) *LOL* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Mange utlyser sommerjobber på Nav. Sikkert greit å sjekke der. Vil vel tro at det kan være mulig å få vaskejobber i hvertfall. Jeg jobbet på gatekjøkken i den alderen. Helt greit. Evt. andre kantine/kafeteriajobber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Med det arbeidsmarkedet vi har i dag, skulle en ikke tro det var vanskelig for en 17-åring som er villig til å ta i et tak å få sommerjobb. Hva med stuepike eller annet på hotell (tungt og ikke spesielt godt betalt, men dog)? Ryddehjelp i butikk (vet at mange butikker tar inn ungdommer under 18 til slikt)? Posten (der jobbet jeg selv en sommer som ca. 17-åring, i et langt trangere arbeidsmarked enn nå) - godt betalt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Hehe, ser det for meg: "Hei, atte dette er Carina som ringer fra Strømselskapet. Atte, jeg lurte bare på om du liksom kunne tenke deg å kjøpe sånn derre strøm fra oss liksom. Eller fra Strømselskapet da. Fnis! Ikke? Ånei, det er greit det. Hadet!" Kunne bare ikke dy meg, var bare synet jeg fikk når det gjelder en 16 - 17-åring som telefonselger. ;o) Hehe Telefonselgere er irriterende, men få ting er mer irriterende enn uerfarne og kunnskapsløse telefonselgere 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 9. april 2008 Forfatter Del Skrevet 9. april 2008 Med det arbeidsmarkedet vi har i dag, skulle en ikke tro det var vanskelig for en 17-åring som er villig til å ta i et tak å få sommerjobb. Hva med stuepike eller annet på hotell (tungt og ikke spesielt godt betalt, men dog)? Ryddehjelp i butikk (vet at mange butikker tar inn ungdommer under 18 til slikt)? Posten (der jobbet jeg selv en sommer som ca. 17-åring, i et langt trangere arbeidsmarked enn nå) - godt betalt. Vi har prøvd mange forskjellige butikker, både dagligvarer, klær og sport uten hell. Så lenge hun ikke kan jobbe hele året vil de ikke ha henne På de restaurantene vi har snakket med vil de ha folk over 18 pga. alkoholserverig. Museene lyste bare ut internt i stt miljø, det fikk vi vite etter at fristen var ute. Sykehjem har vi ikke prøvd ennå, det kan være en mulighet der. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 hotell, fornøyelseparker, trevarelager, dagligvare, gartnerhjelp mm 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hørte om en ungdom på 16-17 år som hadde fått sommerjobb som telefonselger hos en strømleverandør! Eg var ikkje klar over alt de solgte telefoner der en gang. Selger de mobiltelefoner også? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Eg var ikkje klar over alt de solgte telefoner der en gang. Selger de mobiltelefoner også? *host* Heter det ikke det da? Når en er en selger av et eller annet produkt., og salget skjer via telefon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 *host* Heter det ikke det da? Når en er en selger av et eller annet produkt., og salget skjer via telefon? Joda, bare tuller litt med deg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Joda, bare tuller litt med deg. Godt det da - ble aber plötslig litt usikker her :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fin arbeidsplass Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Datteren min jobbet her en sommer: http://www.finn.no/finn/job/object?finnkode=12806593&sid=xz5cabY1BDV451360&WT.svl=Link Hun var nettopp fylt 18 da, men vet ikke om man MÅ være 18 for å få jobb der. Hun jobbet i resepsjonen, og stortrivdes. Det var visst et veldig godt miljø og absolutt ikke noe tull med ledelsen der. Hadde det ikke vært for at hun flyttet til utlandet samme år for å gå på skole, hadde hun jobbet der flere somre sa hun. Det skader jo ikke å prøve? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Godt det da - ble aber plötslig litt usikker her :-) :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.