Gå til innhold

Sønnen på 18 år har funnet ei på 20 år med barn.

Anbefalte innlegg

Gjest Avisinnlegget
Skrevet

Latsabb

Sønnen min på 18 år har "rotet" seg borti ei på 20 år med ett barn på 6 mnd. Hun har aldri jobbet i sitt liv. Vet også at i hennes familie så jobber ikke kvinnfolkene, de får unger med forskjellige menn, og får sin "lønn" på den måten. Burde jeg være bekymret?

Dette var ett leserinnlegg i dagens lokalavis.

Synes dette var svært bedømmende, og ble irritert over dette innlegget. Hva syns du?

Gjest Kayia
Skrevet

Tja - ville vel ikke vært i noen av dem sine sko? Om det blir alvor mellom denne jenta og sønnen høres det ikke ut som en kos start på et harmonisk svigermor/ svigerdatter- forhold akkurat...

Skrevet

Skjønner innleggs-skriveren godt jeg. Må tilstå at jenta det er snakk om ikke høres ut som ei jente jeg hadde ønsket at 18-åringen min skulle rote seg borti.

mariaflyfly
Skrevet

Skjønner innleggs-skriveren godt jeg. Må tilstå at jenta det er snakk om ikke høres ut som ei jente jeg hadde ønsket at 18-åringen min skulle rote seg borti.

Men hvordan veit den som har skrevet det med sikkerhet at ''Hun har aldri jobbet i sitt liv. Vet også at i hennes familie så jobber ikke kvinnfolkene, de får unger med forskjellige menn, og får sin "lønn" på den måten''

lurer

Skrevet

Men hvordan veit den som har skrevet det med sikkerhet at ''Hun har aldri jobbet i sitt liv. Vet også at i hennes familie så jobber ikke kvinnfolkene, de får unger med forskjellige menn, og får sin "lønn" på den måten''

lurer

Hvis dette er på et lite sted så kjenner alle alle vet du.

mariaflyfly
Skrevet

Hvis dette er på et lite sted så kjenner alle alle vet du.

Jeg er likevel opptatt av å ikke forhåndsdømme folk man ikke kjenner.

Skrevet

Gitt at innskriverens gjengivelse av faktum var korrekt, ville jeg også ha vært meget betenkt dersom min sønn hadde rotet seg borti henne.

Men faktumgjengivelsen kan typisk bero på en stor grad av synsing og antatte "sannheter".

Jeg synes kanskje det verste var overskriften "latsabb".

Skrevet

Helt greit, slike kvinnfolk finnes i de fleste bygder.

Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hva er det å bli irritert over?

Persille1365381127
Skrevet

Det er fordi du ikke bor på et knøttlite sted uten noe bedre å ta deg til, og innehar normal sunn fornuft...

:)

Skrevet

Jeg er enig med avsender av innlegget. Hadde mine barn rotet seg borti folk som hadde barn fra før, hadde jeg nektet dem dette etter alle kunstens regler.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207677006' post='3846101]

Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Hva er det å bli irritert over?

Det er vel ganske normalt at foreldrene blir bekymret når de ser at denne dama kommer fra en familie hvor det er vanlig å bruke barn som lønnet arbeid. Spesielt ille er det jo når de gjør dette med ulike menn.

Skrevet

Helt greit, slike kvinnfolk finnes i de fleste bygder.

Synes du det hadde vært greit om sønnen din fant seg et ludder på 20 når han selv var 18, og du hadde sterke mistanker om at denne dama var ei som bare var ute etter å lure han for penger ved å bli smelt på tjukka?

Skrevet

Enough with the forhåndsdømming da. Er det slik, så er det slik. Du hadde nok ikke blitt så begeistret du heller, hvis sønnen din kom hjem med ei sånn ei.

Skrevet

En ting er at innsenderen tenker slik, og prater med noen betrodde om dette. Men å sende det som et avisinnlegg?????? DET er for snodig, spør du meg!

Tror nok at jenta vil få sitt å slite med, med en slik "svigermor"...

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke. Hun har et barn på 6 mnd. Lite sannsynlig at hun får et til det neste året. Uansett så er ikke et barn det verste som kan skje. Narkotika og spiseforstyrrelser er verre skjebner for dagens ungdom mener nå jeg.

Ei annen jente på 18 år kan nok sikkert bli gravid hun også. Det blir faktisk mer og mer av det nå for tiden. Mange 18 - 20 åringer har jobb og klarer seg godt. Noen velger derfro å få barn tidlig. Det er ikke verdens undergang

Gjest togli
Skrevet

Synes du det hadde vært greit om sønnen din fant seg et ludder på 20 når han selv var 18, og du hadde sterke mistanker om at denne dama var ei som bare var ute etter å lure han for penger ved å bli smelt på tjukka?

Du verden.... Må være slitsomt å ha så mange fordommer :-))

Skrevet

For en usedvanlig stygg og ondskapsfull ting å gjøre, å sette noe sånt på trykk. Bygdedyret er forferdelig og jeg ser det lever her på dol også. Veldig maskulint å kalle jenter og kvinner for 'luddere'. Not.

Skrevet

Du verden.... Må være slitsomt å ha så mange fordommer :-))

Det er ikke fordommer, det er fakta faen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...