Gå til innhold

Hvilket moppe-system?

Anbefalte innlegg

Gjest støv på hjernen
Skrevet

Skal kjøpe mopp. Må ha en enkel og grei. Hvilken er best, er jo en hel del å velge mellom... Jif, swiffer, europris sin.... etc.

Tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg kjøpte Jif moppakke på tilbud lørdag: 179kr. noen tørrmopper inkl. i prisen. Kjøpte en våtmop og Jif spray utenom.

Er veldig godt fornøyd, vasker jo gulvene på under halve tida nå mot før med langkost og klut.

Gjest støv på hjernen
Skrevet

Jeg kjøpte Jif moppakke på tilbud lørdag: 179kr. noen tørrmopper inkl. i prisen. Kjøpte en våtmop og Jif spray utenom.

Er veldig godt fornøyd, vasker jo gulvene på under halve tida nå mot før med langkost og klut.

å :) Hvor var den på tilbud, da??

Gjest mora2
Skrevet

Jeg har enjo sitt moppe utstyr. Helt greit, men hadde aldri betalt så mye igjen, for det er det ikke verdt....

Men føler ikke det blir rent med jifs, de moppene er jo pyton, og engangs moppene er greie, men holer jo kun til 5meter...

Nei, en god gammeldags langkost, da føler jeg det blir renest!

Bare så sjelden jeg gidder dra den frem.....

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er opptatt av at ting skal være så enkelt som mulig, så jeg bruker mopper med borrelås. Jeg har to skaft, en i 60 cm og en som er 40 cm. Den på 40 cm bruker jeg stort sett på badet, mens den på 60 cm er grei til store flater. Det ene skaftet er Jif, men jeg liker best den som er laget av aluminium. Den er mer solid.

Annonse

Skrevet

Har Jif sin og er fornøyd med den. Men jeg liker ikke engangsproduktene deres, syns ikke det blir rent med verken tørr- eller våtmoppen. Så jeg har kjøpt en vanlig Jif mopp som jeg vasker i maskinen etter bruk, fungerer fint det!

Gjest Elextra
Skrevet

Skal ringe vaskehjelpen og spørre... ;)

Vi har en Jif våtmopp med borrelås som fungerer ok. Men bruker den ikke så ofte.

Skrevet

Sini har vi. Det er fra Jernia, koster litt mer enn en del andre men har vært veldig slitesterkt. Og så får du kjøpt noen ekstra duppedingser slik at skaftet til moppen kan brukes til nalen for vindusvask, det er egen skrubb for fliser mm.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har enjo sitt moppe utstyr. Helt greit, men hadde aldri betalt så mye igjen, for det er det ikke verdt....

Men føler ikke det blir rent med jifs, de moppene er jo pyton, og engangs moppene er greie, men holer jo kun til 5meter...

Nei, en god gammeldags langkost, da føler jeg det blir renest!

Bare så sjelden jeg gidder dra den frem.....

Jeg er utrolig fornøyd med Enjo sitt moppesett :)

Hva synes du er negativt med det? Parketten har aldri vært så fin som etter at jeg begynte med Enjo. Jeg bruker den oransje kluten til tørrmopping og den grønne til våtmopping med rent, kaldt vann. Den gule til å tørke over det våte.

Gjest Elextra
Skrevet

Sini har vi. Det er fra Jernia, koster litt mer enn en del andre men har vært veldig slitesterkt. Og så får du kjøpt noen ekstra duppedingser slik at skaftet til moppen kan brukes til nalen for vindusvask, det er egen skrubb for fliser mm.

Min mor skryter svært av denne. Og hadde jeg vasket alt selv skal en ikke se bort fra at jeg hadde undersøkt nærmere :).

Annonse

Skrevet

Jeg har prøvd Jordan og Jif og liker Jordan best.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg er utrolig fornøyd med Enjo sitt moppesett :)

Hva synes du er negativt med det? Parketten har aldri vært så fin som etter at jeg begynte med Enjo. Jeg bruker den oransje kluten til tørrmopping og den grønne til våtmopping med rent, kaldt vann. Den gule til å tørke over det våte.

Jeg føler ikke det blir rent...Og jeg synes moppen er forferdelig tung å bruke..

Derfor mopper mannen, så egentlig har jeg vel ingen rett til å klage ;0)

Skrevet

den har vi også. Bruker særlig de engangsstøvklutene for parkett.

Gjest mora2
Skrevet

Jeg føler ikke det blir rent...Og jeg synes moppen er forferdelig tung å bruke..

En ting til, har også den støvmoppen.

Den tar jo støvet, men føler ikke jeg får tatt inni hjørnene.

Pluss at på mine gulv er det ikke kun støv..Og da synes jeg ikke den fungerer helt topp.Må jo frem med støvsugeren likevel...

Gjest togli
Skrevet

Rent blir det iallefall her! Før brukte jeg Jif-systemet og likte det godt. Jeg tørrmoppa og av og til brukte jeg gulvspray og våtmopp. Problemet var at dersom jeg tok en hvit klut og gnikka litt på gulvet (nyvaska gulv), så ble kluten grå.

Etter at jeg begynte med Enjo sitt gulvmoppsystem, har gulvene vært gullende rene! Første gang jeg prøvde Enjo, syntes jeg den var litt tyngre enn Jif sin, men nå går det lekende lett :)

Gjest togli
Skrevet

En ting til, har også den støvmoppen.

Den tar jo støvet, men føler ikke jeg får tatt inni hjørnene.

Pluss at på mine gulv er det ikke kun støv..Og da synes jeg ikke den fungerer helt topp.Må jo frem med støvsugeren likevel...

Enig med deg ang. hjørnene. Moppen er såpass tykk at det kan bli vanskelig å få med seg alt i hjørnene. Jeg pleier å bøye meg ned og "fingre ut" (for et uttrykk ;)) rusk i hjørner, så det er en vanesak.

Tørrmoppen brukes hver dag og våtmoppen en dag i uka. Sprayer på med helt kaldt vann (uten såpe) og vasker over med den grønne moppen for så å tørke over med den gule.

Skrevet

å :) Hvor var den på tilbud, da??

Ica Maxi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...