Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det finnes så mange typer tomat, og jeg er ikke den flinkeste til å få i meg denne grønnsaken. Den er god for helsa, og inneholder endel vitaminer osv.

Men så til det store spørsmålet: Hvilken er best? Vanlig rund tomat, smakstomat,cherrytomat,klasetomat,coctailtomat eller plommetomat? Jeg tenker å bruke det på brødskiven og i salater, men har du andre bruksområder som du bruker tomater til?

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes cherrytomater er virkelig snacks. En sånn kartong tømmes på et øyeblikk. Alle her elsker disse.

Sånn utenom det spiser jeg alt av vanlige tomater og klasetomater. De smaker ikke alltid likt. Jeg synes det varierer veldig fra parti til parti.

De spises stort sett som snacks, på brødskiva, eller vi har dem i salater, men mosa tomater i chiligryta er godt. Da kjøper jeg dem ferdigmosa på boks.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg bruker cherrytomater i salater eller på grillspyd. De blir små smaksbomber på grillen.

Smakstomater/klasetomater: Skivet på brødskiva (alene, eller sammen med ost eller egg), i mozzarellasalat, sammen med kylling..

Til f.eks biff er det nydelig med halve tomater, med litt olje, hvitløk, evt urter og lett ostedryss, bakt i ovnen. *slafse*

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er også godt å kutte opp tomater (klasetomater, for eksempel) i biter, sammen med rød og grønn paprika. Ha i stekepanne sammen med olje, hvitløk, salt, pepper, sitron og bittelitt sukker til det blir mykt og blankt. Kjempegodt til kjøttretter.

Skrevet

Jeg synes cherrytomater er virkelig snacks. En sånn kartong tømmes på et øyeblikk. Alle her elsker disse.

Sånn utenom det spiser jeg alt av vanlige tomater og klasetomater. De smaker ikke alltid likt. Jeg synes det varierer veldig fra parti til parti.

De spises stort sett som snacks, på brødskiva, eller vi har dem i salater, men mosa tomater i chiligryta er godt. Da kjøper jeg dem ferdigmosa på boks.

Heisann. Jeg tror jeg begynner med cherrytomat jeg, høres god ut når man kan spise den som snacks :)

Skrevet

Jeg bruker cherrytomater i salater eller på grillspyd. De blir små smaksbomber på grillen.

Smakstomater/klasetomater: Skivet på brødskiva (alene, eller sammen med ost eller egg), i mozzarellasalat, sammen med kylling..

Til f.eks biff er det nydelig med halve tomater, med litt olje, hvitløk, evt urter og lett ostedryss, bakt i ovnen. *slafse*

Tusen takk for begge svarene. Du får det virkelig til å høres godt ut :) Hvor lenge har du tomater i ovnen da?

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg kjøper aldri såkalt "vanlige" tomater mer - de smaker jo ingen ting lenger! Med mindre man handler i en grønnsaksbutikk, da er de gjerne bedre enn på super'n.

Jeg synes klasetomater, plommetomater og cherrytomater er godt.

Skrevet

Jeg kjøper aldri såkalt "vanlige" tomater mer - de smaker jo ingen ting lenger! Med mindre man handler i en grønnsaksbutikk, da er de gjerne bedre enn på super'n.

Jeg synes klasetomater, plommetomater og cherrytomater er godt.

Fint. Det er vanlige tomater jeg har smakt før i tiden, de var ikke gode. Satser på noen av de andre variantene :)

Skrevet

Jeg er ganske lei tomater, men du kan lage tomatpai.

Mrs. Wallace
Skrevet

Tusen takk for begge svarene. Du får det virkelig til å høres godt ut :) Hvor lenge har du tomater i ovnen da?

Tjaaa, sånn cirka ti minutter på ca 200 grader.

Skrevet

Tjaaa, sånn cirka ti minutter på ca 200 grader.

Takk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...