Gå til innhold

Tips mot "dotter" i ørene?

Anbefalte innlegg

Gjest lisna...
Skrevet

Jeg har hatt influensa og vært veldig tett i bihulene. Siden lørdag har jeg hatt noen skikkelig "dotter" i ørene, jeg hører dårlig og det er skikkelig plagsomt.

Jeg bruker nesespray og noen tabletter jeg fikk av legen, for å løse opp. Men "dottene" er der like herlig.

Er det noen som har noen tips eller gode kjerringråd for å bli kvitt dem - jeg blir snart gal....

Gjest togli
Skrevet

Du har prøvd å "blåse" ut dottene ved å holde for nesa og knipe sammen munnen?

Evt. kan det hjelpe å gjespe skikkelig, men det første der hjelper nesten alltid.

Skrevet

Du har prøvd å "blåse" ut dottene ved å holde for nesa og knipe sammen munnen?

Evt. kan det hjelpe å gjespe skikkelig, men det første der hjelper nesten alltid.

Min erfaring er at det ikke hjelper bare å knipe sammen munnen og holde for ørene. Man må blåse skikkelig i nesa (ikke så det kommer snørr i hendene da). Dersom man gjør dette pleier som regel øredottene å forsvinne.

Gjest togli
Skrevet

Min erfaring er at det ikke hjelper bare å knipe sammen munnen og holde for ørene. Man må blåse skikkelig i nesa (ikke så det kommer snørr i hendene da). Dersom man gjør dette pleier som regel øredottene å forsvinne.

Jeg pleier å _få_ dotter i ørene når jeg snyter meg... Men det er mulig vi er litt ulikt skrudd sammen :)

Gjest lisna...
Skrevet

Jeg har forsøkt det, men det hjelper ikke :-( De sitter dønn "fast"....

Gjest togli
Skrevet

Masse saltvannsspray kombinert med oppgitt dosering av vanlig nesespray? Det kan kanskje være at du har væske i mellomøret og det vil muligens ikke forsvinne før det går noen dager?

Trøst deg med at du sikkert blir god i munnavlesning ;)

Skrevet

Å? Rart. Hvis jeg holder for nesen og blåser, pleier dottene å sprekke opp. Hvis det ikke hjelper, kan du prøve å holde blåsen lenge, altså ikke slippe opp før det går (hehe, kremt)

Skrevet

Jeg pleier å _få_ dotter i ørene når jeg snyter meg... Men det er mulig vi er litt ulikt skrudd sammen :)

Jeg mente ikke å snyte seg. Jeg mente å holde for nesa og blåse, altså ikke la noe komme ut.

Gjest togli
Skrevet

Jeg mente ikke å snyte seg. Jeg mente å holde for nesa og blåse, altså ikke la noe komme ut.

Okei, da misforsto jeg :)

Gjest plingpling
Skrevet

Dette går over - tar den tiden det tar :)

Skrevet

Bevege haka fra side til side, så langt du klarer, samtidig som du vrir hodet mot sidene, i ulike kombinasjoner. Klarer å du å lure fram et gjesp, så hjelper det også (tips: la noen andre late som de gjesper helt til det "smitter").

Gudd løkk!

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg mener å ha hørt at det skal hjelpe å ha litt olje i øret. Noen som vet mer om det?

Skrevet

Huffda!

Kjenner godt til dette problemet og har to tips, som funker for meg!

Gjespe, tygge, gape til du blir stiv i kjeven.. Grimasekonkuranse annbefales, så er du ikke alene om å se latterlig ut...

: )

Fly-trikset:

To pappbegre, en serviett og litt nykokt vann..

Hell kokende vann på servietten og hold de to pappbegrene mot hverandre med servietten imellom..Vent et min eller to, så begrene blir fyldt med damp og plasser ett beger på hvert øre.

Ikke spesielt lekker positur dette heller, men har prøvd mange ganger med stort hell!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...