Gjest lisna... Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg har hatt influensa og vært veldig tett i bihulene. Siden lørdag har jeg hatt noen skikkelig "dotter" i ørene, jeg hører dårlig og det er skikkelig plagsomt. Jeg bruker nesespray og noen tabletter jeg fikk av legen, for å løse opp. Men "dottene" er der like herlig. Er det noen som har noen tips eller gode kjerringråd for å bli kvitt dem - jeg blir snart gal.... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Du har prøvd å "blåse" ut dottene ved å holde for nesa og knipe sammen munnen? Evt. kan det hjelpe å gjespe skikkelig, men det første der hjelper nesten alltid. 0 Siter
Jølsen Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Du har prøvd å "blåse" ut dottene ved å holde for nesa og knipe sammen munnen? Evt. kan det hjelpe å gjespe skikkelig, men det første der hjelper nesten alltid. Min erfaring er at det ikke hjelper bare å knipe sammen munnen og holde for ørene. Man må blåse skikkelig i nesa (ikke så det kommer snørr i hendene da). Dersom man gjør dette pleier som regel øredottene å forsvinne. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Min erfaring er at det ikke hjelper bare å knipe sammen munnen og holde for ørene. Man må blåse skikkelig i nesa (ikke så det kommer snørr i hendene da). Dersom man gjør dette pleier som regel øredottene å forsvinne. Jeg pleier å _få_ dotter i ørene når jeg snyter meg... Men det er mulig vi er litt ulikt skrudd sammen 0 Siter
Gjest lisna... Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Min erfaring er at det ikke hjelper bare å knipe sammen munnen og holde for ørene. Man må blåse skikkelig i nesa (ikke så det kommer snørr i hendene da). Dersom man gjør dette pleier som regel øredottene å forsvinne. Jeg har forsøkt det, men det hjelper ikke :-( De sitter dønn "fast".... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg har forsøkt det, men det hjelper ikke :-( De sitter dønn "fast".... Masse saltvannsspray kombinert med oppgitt dosering av vanlig nesespray? Det kan kanskje være at du har væske i mellomøret og det vil muligens ikke forsvinne før det går noen dager? Trøst deg med at du sikkert blir god i munnavlesning 0 Siter
Jølsen Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg har forsøkt det, men det hjelper ikke :-( De sitter dønn "fast".... Å? Rart. Hvis jeg holder for nesen og blåser, pleier dottene å sprekke opp. Hvis det ikke hjelper, kan du prøve å holde blåsen lenge, altså ikke slippe opp før det går (hehe, kremt) 0 Siter
Jølsen Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg pleier å _få_ dotter i ørene når jeg snyter meg... Men det er mulig vi er litt ulikt skrudd sammen Jeg mente ikke å snyte seg. Jeg mente å holde for nesa og blåse, altså ikke la noe komme ut. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg mente ikke å snyte seg. Jeg mente å holde for nesa og blåse, altså ikke la noe komme ut. Okei, da misforsto jeg 0 Siter
Gjest plingpling Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Dette går over - tar den tiden det tar 0 Siter
hulkert Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Bevege haka fra side til side, så langt du klarer, samtidig som du vrir hodet mot sidene, i ulike kombinasjoner. Klarer å du å lure fram et gjesp, så hjelper det også (tips: la noen andre late som de gjesper helt til det "smitter"). Gudd løkk! 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg mener å ha hørt at det skal hjelpe å ha litt olje i øret. Noen som vet mer om det? 0 Siter
frk.s Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Huffda! Kjenner godt til dette problemet og har to tips, som funker for meg! Gjespe, tygge, gape til du blir stiv i kjeven.. Grimasekonkuranse annbefales, så er du ikke alene om å se latterlig ut... : ) Fly-trikset: To pappbegre, en serviett og litt nykokt vann.. Hell kokende vann på servietten og hold de to pappbegrene mot hverandre med servietten imellom..Vent et min eller to, så begrene blir fyldt med damp og plasser ett beger på hvert øre. Ikke spesielt lekker positur dette heller, men har prøvd mange ganger med stort hell! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.