Gå til innhold

Hun som klør seg i skrittet

Anbefalte innlegg

Gjest plingpling
Skrevet

''men den Zon-reklamen da? "Hvis du vet hvor du har vondt, hvorfor behandle hele kroppen?" i et eller annet unaturlig toneleie... HUFF!!

''

DEN er direkte smertefull. Jeg har faktisk helt vondt i ZON reklamen!

Hehehehehe jeg også :)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Jølsen

17

• morsan

12

• KaVa

7

• Bookworm

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg vet veldig godt hvor mye tid ulike reklamer tar, det er derfor jeg er så irritert over slike tåpelige reklamesnutter.

Jo, men du husker den jo, selv om du vel ikke er i målgruppen engang.

Da har reklamemakerne oppnådd mye av det de ønsker.

Skrevet

Det er jo ofte litt kjedelige reklamer det der da - så de har vel prøvd og snekre sammen noe annerledes.

Hovedmålet med markedsføring er jo i bunn og brunn og få folk til og se produktet, huske det og velge det når de handler. Zon-reklamen, og denne gynekologen som prater om noe underlivsplager, og disse tannlegene som tydelig står og leser manus er jo eksempler på trøttendes reklame :) Hvor du ikke heller føler at produktet blir helt troverdig. Da er det jo skivebom.

Får mord i blikket når jeg ser hu dama som sitter og høres ut som hun leser ut fra en bok. Snakker om illeluktende utflod, svie og masse annet.

Skrevet

Komdomreklame burde kanskje fokusert litt på resultatene av "ikkebruk". Kanskje det hadde resultert i litt fart i salget :)

Husker ikke sist jeg så en kondomreklame men..

Gjest plingpling
Skrevet

Får mord i blikket når jeg ser hu dama som sitter og høres ut som hun leser ut fra en bok. Snakker om illeluktende utflod, svie og masse annet.

Hehehehehe ja den er grusom

Skrevet

Jo, men du husker den jo, selv om du vel ikke er i målgruppen engang.

Da har reklamemakerne oppnådd mye av det de ønsker.

Jeg får heller lyst til å reklamere for rifla mi når jeg ser slikt taskenspilleri men..

Skrevet

He-he, det var kanskje ikke det de helst ville oppnå, de som har jobba og svetta og styra med filmen!

;-)

Det er forresten en morsom bilreklame - de er jævla sjeldne - der en hun løper etter en bil i snøen, og bikkja fyker ut til høyre i en sving mens bilen holder seg på veien. Den er knallbra, men det tok uhyggelig lang tid før jeg fikk med meg at det var Audi det var reklame for. Eller var det Toyota? Mercedes? Ford, kanskje? Huff...

;-)

For en del år tilbake var det en reklamefilm der man viste en isbjørnmor og to fantastisk søte isbjørnunger som lekte i snøen. Jeg falt helt i staver av de søte dyrene, og registrerte såvidt en reklamestemme om gode mødre som vil det beste for barna sine.

Først etter at jeg hadde sett den mange ganger, tenkte jeg på at jeg overhodet ikke visste hva det var reklame for, så jeg bestemte meg for å følge med neste gang. Og etter isbjørnfilmen kom det et lite still-bilde av Soft margarin - _ned_ D-vitaminer!! ;-)

Gjest plingpling
Skrevet

Husker ikke sist jeg så en kondomreklame men..

Ikke jeg heller, bortsett fra en snutt der en ung gutt skal kjøpe kondomer, men jenta legger en pakke bind på disken og da blir det ikke noe kjøp. Men det er vel egentlig reklame for noe annet jeg ikke husker hehe

Skrevet

He-he, det var kanskje ikke det de helst ville oppnå, de som har jobba og svetta og styra med filmen!

;-)

Det er forresten en morsom bilreklame - de er jævla sjeldne - der en hun løper etter en bil i snøen, og bikkja fyker ut til høyre i en sving mens bilen holder seg på veien. Den er knallbra, men det tok uhyggelig lang tid før jeg fikk med meg at det var Audi det var reklame for. Eller var det Toyota? Mercedes? Ford, kanskje? Huff...

;-)

''Den er knallbra, men det tok uhyggelig lang tid før jeg fikk med meg at det var Audi det var reklame for. Eller var det Toyota? Mercedes? Ford, kanskje?''

Her er du vel ved kjernen nå det gjelder forskjellen hva vi publikum syns er en bra reklam og hva reklamebransjen og produsentene syns er bra. De vil helst at du husker akkurat deres merkevare, ikke at du fikk deg en god latter... Kanskje derfor det er langt mellom de gode reklamefilmene ?

Skrevet

Passer ikke helt å kalle det for taskenspilleri, da, for det er ikke bedrageri men kanskje en litt for realistisk fremstilling av hvordan det er å ha soppinfeksjon? ;-)

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=taskenspiller&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=nynorsk&alfabet=n&renset=j

Jo, jeg synes taskenspilleri er svært dekkende likevel. Vet ikke hvorfor, men synes det passer. Det, eller hjulvisperi.

Skrevet

Ikke jeg heller, bortsett fra en snutt der en ung gutt skal kjøpe kondomer, men jenta legger en pakke bind på disken og da blir det ikke noe kjøp. Men det er vel egentlig reklame for noe annet jeg ikke husker hehe

VG! Dagen er ikke den samme uten;-)

Gjest ViViola
Skrevet

For en del år tilbake var det en reklamefilm der man viste en isbjørnmor og to fantastisk søte isbjørnunger som lekte i snøen. Jeg falt helt i staver av de søte dyrene, og registrerte såvidt en reklamestemme om gode mødre som vil det beste for barna sine.

Først etter at jeg hadde sett den mange ganger, tenkte jeg på at jeg overhodet ikke visste hva det var reklame for, så jeg bestemte meg for å følge med neste gang. Og etter isbjørnfilmen kom det et lite still-bilde av Soft margarin - _ned_ D-vitaminer!! ;-)

Å, den med isbjørnene husker jeg også!

Forresten, du burde ta en tur inn på seksualitet, der er det et veldig bra innlegg om stillinger. Jeg mistenker deg for å operere med flere nick her inn nå, altså! ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

''Den er knallbra, men det tok uhyggelig lang tid før jeg fikk med meg at det var Audi det var reklame for. Eller var det Toyota? Mercedes? Ford, kanskje?''

Her er du vel ved kjernen nå det gjelder forskjellen hva vi publikum syns er en bra reklam og hva reklamebransjen og produsentene syns er bra. De vil helst at du husker akkurat deres merkevare, ikke at du fikk deg en god latter... Kanskje derfor det er langt mellom de gode reklamefilmene ?

Klart, du har et godt poeng der.

Men jeg tror nok at vi husker bedre merket også, når det er gode reklamer, enn når det er tisse-pause-reklamer. De ser vi jo ikke engang.

Og det er Audi det er reklame for, det er jeg sikker på!

Skrevet

;-)

;-)

Ja, men det beste med den er oppfølgingsreklamen som kom etterpå... Det blir enda morsommere hvis man har truffet blink (ala Kenneth)

Gjest plingpling
Skrevet

VG! Dagen er ikke den samme uten;-)

Ahaaaaaa et godt eksempel på at reklamen forvirrer deg. Jeg tror de selger mer bind og kondomer på den hehe. En annen mulighet er jo selvsagt at jeg ikke er heeeeeelt med :)

Gjest ViViola
Skrevet

Ja, men det beste med den er oppfølgingsreklamen som kom etterpå... Det blir enda morsommere hvis man har truffet blink (ala Kenneth)

Hm, den har jeg ikke sett, tror jeg? Oppdater meg, plis?

Skrevet

Jeg har sett en, men husker ikke når det var (har svært dårlig tidsoppfatning..). Da vise de en skrikende terroristunge som var helt for jævlig mot de inntørka trøtte og slitne foreldrene. Men nå kan man vel diskutere hva dette budskapet gjør med muligheten for AFP i framtida..

Skrevet

Hm, den har jeg ikke sett, tror jeg? Oppdater meg, plis?

Den samme hunden sitter på verandaen til huset sitt, og blir flau og flat pga den samme bilen kommer igjen (tror dette er om sommeren). Du er selvfølgelig avhengig av å ha sett den den første filmen for å skjønne poenget:-))

Skrevet

Ja, men i intimvaskreklamene eller kondomreklamene, står ikke folk og klør seg febrilsk nedentil!

Vel - det er jo det som skjer når man har sopp - det klør febrilsk nedentil. Jeg er enig i at reklamen ikke er spesielt god eller sofistikert - og kunne ha blitt løst langt mer elegant, men jeg klarer ikke å bli støtt av den, heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...