Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Gratulerer med baby og superduper samboer! Først og fremst synes jeg du skal passe på å skryte av ham også, og fortelle ham hvor glad du er i ham og hvor stolt du er av ham. ) Hvis han liker fotball, kan du vel evt kjøpe noen billetter til en hjemmekamp med et norsk, lokalt lag han heier på (for de fleste fotballinteresserte gjør vel det?), avtale med noen kompiser av ham og sørge for at han får seg en fotballkamp med tilhørende øl på puben med gutta. Eller hva med å overraske ham med et guttelag, f.eks et skikkelig pokerlag? Invitere kameratene hans, kjøpe øl og fikse et skikkelig kortbord med alt som hører til. Du kan evt servere snacks og småmat (eller skygge banen helt og la gutta råde grunnen alene). Hvis du tør ha barnevakt til babyen noen timer, kan du invitere ham med på middag og kino/konsert/pubquiz el.l, avhengig av hva han liker på den fronten. Pynte deg litt ekstra og virkelig overøse ham med positiv oppmerksomhet. ;o) Takk:-) Jeg tror faktisk jeg er flink til å fortelle ham disse tingene, nesten litt for flink! Det er derfor jeg gjerne vil gjøre noe ekstra for ham nå, for å vise ham at jeg virkelig mener det, at jeg setter pris på ham! Vurderer seriøst det med hjemmekamp hos et topplag i en naboby her ja... Det hadde han sikkert synes var gøy! Men det å få ham til å gå ut og ta noen øl, skal bli vanskelig! Han har 12 timersregel ang alkohol pga jobben, så noen øl etter klokken 19.00 på ettermiddagen er utelukket. I tillegg jobber han annenhver helg, og den andre har han datteren sin (Min stedatter altså). Så jeg tror ikke han har drukket mer enn èn øl på verandaen på et par år faktisk! Ikke jeg heller for den saks skyld... Hmm, er vi kanskje litt A4??! He he, men vi trives med livet vårt da:-) Av samme grunn blir det vanskelig med pokerkveld! Har faktisk foreslått det før! Jeg kan kjøpe inn noe godt å spise og drikke, spytte i litt penger han kan spille for, og fordufte for kvelden. Men det er ikke veldig aktuelt, igjen på grunn av jobb... Tid er virkelig et problem her i huset, og det eneste som kan bli til små diskusjoner innimellom! Så det er sannelig ikke lett å finne på noe som kan passe inn i hans tidsskjema:-/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Siden du skrev det om fotballturen: Det er mange puber som overfører engelske kamper (og internasjonale cupkamper hvis han holder med et storlag) på storskjerm. Så han kan få seg noen timer med øl, engelsk fotball og kompiser selv om han ikke kan ta fri fra jobben. Han følger ALLE kampene til Liverpool på puben, så det er jeg kjent med:-) Men som jeg har svart noen av de andre her, så har han 12 timers alkoholgrense på grunn av jobb, så da må han brådrikke et par øl før klokken 19.00 i så fall, og håpe at rusen holder til fotballkampen starter rundt klokken 21.00 ;-) Så har man jo helgefotballen da, men den ene helgen jobber han, og den andre har han stedatteren min... Når jeg tenker nøye etter, var sist han tok mer enn èn øl, sommeren for snart to år siden! Fyr med trangt tidsskjema se:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Så koselig lesing dette var da! En god mann og far fortjener litt han også ja. Jeg tenker at det bor en gutt i de fleste menn, hva med noe rally eller motorsykkel? Det er stort båtrace i Arendal (vm?) om noen mndr f.eks. Forslaget om fotballpub var jo en god ide synes jeg. Ja, han er virkelig fantastisk, og fortjener å skjemmes litt bort innimellom han også:-) Båtrace i Arendal? Nærmere sommeren da eller? Hmm, kanskje jeg kunne finne ut mer om det! Er jo uansett koselig med en liten tur til sørlandet... Har faktisk vært og tittet på sidene til Rudskogen Motorsenter i dag, og funnet ut av de har noe som heter "Racerfører for en dag". Det hørtes skikkelig moro ut, for en gutt vel og merke... Men det koster ikke mindre enn 5550,- da! Litt rått, men absolutt noe å tenke på:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Mannen min er av typen som elsker alt som er fort og farlig ( i mine øyne i alle fall), og i fjor fikk han en flytime i julegave. Kjempesuksess selv om han aldri hadde ytret ønske om det på forhånd! Jeg tok bare kontakt med den lokale småflyklubben og gjorde en avtale med en instruktør. Takk for tipset! Har tenkt på slike ting før se, og jeg tror vi har en småflyklubb ikke så langt unna... Kan se om jeg finner noe på nettet om dem! Ellers fant jeg noe som heter "Racerfører for en dag"! Sikkert noe for ham, men litt vel dyrt for bare èn dag... 5550,- kr! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ja, han er virkelig fantastisk, og fortjener å skjemmes litt bort innimellom han også:-) Båtrace i Arendal? Nærmere sommeren da eller? Hmm, kanskje jeg kunne finne ut mer om det! Er jo uansett koselig med en liten tur til sørlandet... Har faktisk vært og tittet på sidene til Rudskogen Motorsenter i dag, og funnet ut av de har noe som heter "Racerfører for en dag". Det hørtes skikkelig moro ut, for en gutt vel og merke... Men det koster ikke mindre enn 5550,- da! Litt rått, men absolutt noe å tenke på:-) 20-22juli ser det ut til å være offshore 1 båtrace i arendal. Jeg har vært på det før, det er helt rått å se på http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=195520&cat=5866 Denne så jo artig ut Ellers å er jo racerkjører for en dag stilig! Men gosj for en pris 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Kinobilletter Sesonger av The Wire Joggesko Hjemmelaget mat Ok, nå føler jeg meg litt teit! Du skriver om The Wire, som om alle skulle vite hva det er! Søkte det frem på nettet nå, men må innrømme at det er noe jeg aldri har sett! Er jeg helt utafor da??! Kinobilletter er jo fint, men da må han gå med noen annen enn meg, for jeg er ikke klar for å ha barnevakt til babyen enda... Dette har jeg også foreslått for ham, at han kan ta en tur på kino med en kompis eller noe, siden "puppen" må bli hjemme. Men det er visst ikke veldig aktuelt, han vil helst gå med meg:-) Hjemmelaget mat hadde absolutt falt i smak:-) Bare synd det er han som er det beste kokkeemnet av oss... Men noe skulle jeg vel få til! Må tenke meg om nå, kanskje finne på noe godt i ettermiddag... Har for en gangs skyld hele ettermiddagen sammen! Joggesko har han vel 14 par av, men treningsutstyr i seg selv er alltid velkomment hos ham! Har lurt på en sånn farts- og kilometermåler til sykkelen... Kanskje jeg skal titte litt mer etter det på nettet nå! Takk for idèene:-) Noen blir forkastet, og noen tar jeg med meg, både til nå og til seinere! Godt å ha noen til gode også, siden jeg er mindre kreativ selv! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 20-22juli ser det ut til å være offshore 1 båtrace i arendal. Jeg har vært på det før, det er helt rått å se på http://www.batliv.com/wip4/detail.epl?id=195520&cat=5866 Denne så jo artig ut Ellers å er jo racerkjører for en dag stilig! Men gosj for en pris Stilig! Det er jo faktisk noe jeg kunne tenke meg å se selv også! Men er det noe å ta med en 4 mnd gammel baby på, eller er det for mye lyd tro? Greit å vite før man står der med en illskrikende baby på armen... Ja det var stiv pris på den Racerførergreia, og det er absolutt ikke sånt vi pleier å ta oss råd til å gjøre! Men jeg får visst igjen en god slump på skatten, og kan ikke tenke meg mange ting jeg heller burde ofre noen kroner på, enn en fantastisk dag for samboeren min:-) Det at ingen av oss noen gang koster på oss sånt ellers, gjør det jo bare ekstra spesielt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Stilig! Det er jo faktisk noe jeg kunne tenke meg å se selv også! Men er det noe å ta med en 4 mnd gammel baby på, eller er det for mye lyd tro? Greit å vite før man står der med en illskrikende baby på armen... Ja det var stiv pris på den Racerførergreia, og det er absolutt ikke sånt vi pleier å ta oss råd til å gjøre! Men jeg får visst igjen en god slump på skatten, og kan ikke tenke meg mange ting jeg heller burde ofre noen kroner på, enn en fantastisk dag for samboeren min:-) Det at ingen av oss noen gang koster på oss sånt ellers, gjør det jo bare ekstra spesielt! Ja det er fint å finne på nioe, det høres ut som dere begge fortjener det Det kan bli endel lyder ja, men det er mest idet de flyr forbi. Jeg ville kanskje funnet en plass utenfor selve startstedet på bryggen i Arendal. Folk står på fjell og topper overalt Så bra at du fikk igjen mye på skatten!! Det gjorde jeg og min mann også En grei sparemåte å betale mere skatt enn nødvendig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Ja det er fint å finne på nioe, det høres ut som dere begge fortjener det Det kan bli endel lyder ja, men det er mest idet de flyr forbi. Jeg ville kanskje funnet en plass utenfor selve startstedet på bryggen i Arendal. Folk står på fjell og topper overalt Så bra at du fikk igjen mye på skatten!! Det gjorde jeg og min mann også En grei sparemåte å betale mere skatt enn nødvendig. Ja, nå er jo ikke jeg noe videre kjent i Arendal, men er vi litt tidlig ute, skulle vi vel klare å finne en god plass! Skal ta det opp med samboeren etterpå jeg:-) Så kan vi planlegge mot det til sommeren! Er sparoman jeg da, så enhver anledning til å spare litt, den griper jeg:-) Man merker ikke så mye til at det forsvinner noen hundrelapper ekstra i skattesluket hver mnd, men man merker mange tusen på kontoen i juni:-) Hadde jeg bare klart å unne meg noe selv også... Har store planer hvert år, men når pengene kommer, går de rett på sparekontoen! (Kunne jo komme dårlige tider) God egenskap forsåvidt det altså, men alt med måte... Dere skal kose dere litt ekstra i sommer dere også da? Eller er du en slave av sparekontoen selv kanskje? :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ja, nå er jo ikke jeg noe videre kjent i Arendal, men er vi litt tidlig ute, skulle vi vel klare å finne en god plass! Skal ta det opp med samboeren etterpå jeg:-) Så kan vi planlegge mot det til sommeren! Er sparoman jeg da, så enhver anledning til å spare litt, den griper jeg:-) Man merker ikke så mye til at det forsvinner noen hundrelapper ekstra i skattesluket hver mnd, men man merker mange tusen på kontoen i juni:-) Hadde jeg bare klart å unne meg noe selv også... Har store planer hvert år, men når pengene kommer, går de rett på sparekontoen! (Kunne jo komme dårlige tider) God egenskap forsåvidt det altså, men alt med måte... Dere skal kose dere litt ekstra i sommer dere også da? Eller er du en slave av sparekontoen selv kanskje? :-) Hehe, jeg er nok ikke like flink som deg til å spare. Skulle ønske det men.... Vi slår oss litt løs tenker jeg. Og en hel sommer på campingen koster også litt siden man griller mye mere enn hjemme osv. Bestiller kinamat eller pizza osv Vi drar nok til sverige en tur, og med tre barn så fyker pengene fort. Og vi skal kjøpe en liten båt vi kan dra ut på fisketurer med. Da går endel penger til det også. Det er en god egenskap du har vil jeg si, for man vet aldri når en må ha nye hvitevarer mm, og da er det kjekt med sparekonto 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 He he, og jeg er nok en av dem, må jeg innrømme! Noe sier meg at det ikke akkurat ville blitt minneverdig sex uansett, første gang etter fødsel... Første gang vi prøvde etter fødsel avbrøt vi hele greia og bestemte oss for å vente litt til. Det var altfor sårt og vondt. Men det blir bedre, jeg lover! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Første gang vi prøvde etter fødsel avbrøt vi hele greia og bestemte oss for å vente litt til. Det var altfor sårt og vondt. Men det blir bedre, jeg lover! ;-) Hmm, er det da lov å spørre akkurat hvor det gjør vondt? Er det i skjedeåpningen, der man har hatt sting og sånn, eller er det vondt inni selve skjeden og oppover mot livmormunnen liksom...? Hvis du vil svare på et så intimt spørsmål da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hmm, er det da lov å spørre akkurat hvor det gjør vondt? Er det i skjedeåpningen, der man har hatt sting og sånn, eller er det vondt inni selve skjeden og oppover mot livmormunnen liksom...? Hvis du vil svare på et så intimt spørsmål da... Hm, det begynner å bli en stund siden, så jeg husker jo ikke akkurat hvordan det var (småen er åtte måneder nå). Men jeg husker at det var sårt, at det kjentes altfor trangt ut (ironisk nok, med tanke på hva man har presset ut...), på en måte. Vanskelig å forklare. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hm, det begynner å bli en stund siden, så jeg husker jo ikke akkurat hvordan det var (småen er åtte måneder nå). Men jeg husker at det var sårt, at det kjentes altfor trangt ut (ironisk nok, med tanke på hva man har presset ut...), på en måte. Vanskelig å forklare. Ok, da får jeg vel bare hoppe i det en dag da... Egentlig slemt overfor disse stakkars, tålmodige gutta da, at når det ENDELIG skal bli noe action, så må de være sååå forsiktige, og så kanskje det ikke gjennomføres likevel! He he. Kanskje bedre å vente en uke lenger med det samme, så sjansen for at det blir vellykket er litt større:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dolores83 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ok, da får jeg vel bare hoppe i det en dag da... Egentlig slemt overfor disse stakkars, tålmodige gutta da, at når det ENDELIG skal bli noe action, så må de være sååå forsiktige, og så kanskje det ikke gjennomføres likevel! He he. Kanskje bedre å vente en uke lenger med det samme, så sjansen for at det blir vellykket er litt større:-) Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Havelar Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Høres ut som det er på tide med et frieri kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. ;-) He he, takk:-) Tar det som det kommer vi! Men nå er det jo helg da:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Høres ut som det er på tide med et frieri kanskje? He he, da tror jeg han hadde strøket på dør! Merkelig at det er mer skummelt å gifte seg med en person enn å få barn med vedkommende... Men nå er vel ikke jeg heller veldig ivrig på å gifte meg da... Vel, jeg skulle gjerne hatt ringen på fingeren og vært gift, men selve bryllupet, det kan jeg fint stå over! Så jeg tror nok vi dropper akkurat den idèen dessverre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hehe, jeg er nok ikke like flink som deg til å spare. Skulle ønske det men.... Vi slår oss litt løs tenker jeg. Og en hel sommer på campingen koster også litt siden man griller mye mere enn hjemme osv. Bestiller kinamat eller pizza osv Vi drar nok til sverige en tur, og med tre barn så fyker pengene fort. Og vi skal kjøpe en liten båt vi kan dra ut på fisketurer med. Da går endel penger til det også. Det er en god egenskap du har vil jeg si, for man vet aldri når en må ha nye hvitevarer mm, og da er det kjekt med sparekonto Jøss, med så mange planer for sommeren, forstår jeg at dere trenger å spare litt med skatten! Har bare ett barn jeg da, og hun koster liksom ikke stort foreløpig... Men med tre barn, er nok saken en helt annen ja! Men det må jeg si, camping tror jeg nesten er den fineste ferien en kan gi barna sine! Det frie livet de får leve på en campingplass, med mange andre å leke med og kun mattider å forholde seg til, det må jo være drømmen! Bedre å bruke pengene på en hel sommer med camping, enn to uker i syden, der de må holde en voksen i hånda hele døgnet nesten...! Hadde vi ikke hatt katt, hadde vi nok plutselig vært campere selv:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jøss, med så mange planer for sommeren, forstår jeg at dere trenger å spare litt med skatten! Har bare ett barn jeg da, og hun koster liksom ikke stort foreløpig... Men med tre barn, er nok saken en helt annen ja! Men det må jeg si, camping tror jeg nesten er den fineste ferien en kan gi barna sine! Det frie livet de får leve på en campingplass, med mange andre å leke med og kun mattider å forholde seg til, det må jo være drømmen! Bedre å bruke pengene på en hel sommer med camping, enn to uker i syden, der de må holde en voksen i hånda hele døgnet nesten...! Hadde vi ikke hatt katt, hadde vi nok plutselig vært campere selv:-) Camping er kjempetrivelig for oss alle. Mange folk å kose seg med. Jenta vår på 10 er knapt innforbi porten før hun vil ut av bilen for å treffe venner. Det var en fryd å se hvor godt hun likte seg der i fjor. Vi har katt, men bor på landet. Pus er vant med å være ute. Det lengste vi har vært borte er en uke, og da har naboen vært og matet og kost med pusen. Denne sommeren blir vår eldste endel hjemme, så katten lider ingen nød Jeg er så glad det er våren nå at jeg kunne rope høyt haha 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.