Gå til innhold

Et krydderglass....

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ei stund siden, så så jeg et "husmortips"; ta vare på et tomt krydderglass, det er nemlig genialt til oppbevaring av .....

HVA kan man bruke et krydderglass til? Jeg husker det ikke!

Skrevet

...avkuttede fingre mens du råkjører til sykehuset??

*morbid*

Mrs. Wallace
Skrevet

*morbid*

Hahaha!

Og det var det første som falt deg inn? :oD

Skrevet

*morbid*

*kaster opp* ;p

Skrevet

Her i huset er det gutta som forskyner seg av glassene når de er tomme. Den største gutten (mannen min) bruker de til oppbevaring av skruer, spikere og annet smårusk i boden. De minste guttene tar de med til kjøkkenkroken sin og leker i timesvis med å "lage mat". De minste liker glassene best om de ikke er vasket så det sitter igjen lukt i de.

Skrevet

*morbid*

Du har en liten Stephen King i deg, du :-)

Gjest ViViola
Skrevet

*morbid*

Så hvis du kuttet av en finger, så ville du først og fremst lete etter et tomt, nyvasket krydderglass? Hm - OK....?

;-)

Men for all del, mulig det er et supergodt tips! (kanskje en eller annen lege burde svare på det...?)

Gjest Elextra
Skrevet

*morbid*

*LOL*

Skrevet

Så hvis du kuttet av en finger, så ville du først og fremst lete etter et tomt, nyvasket krydderglass? Hm - OK....?

;-)

Men for all del, mulig det er et supergodt tips! (kanskje en eller annen lege burde svare på det...?)

Uttrykket "nyvasket krydderglass" finnes ikke i mitt vokabular! :-)

Men når sant skal sies, så har jeg fortsatt noen barnematglass i boden - brukes ikke så ofte, men tør ikke kaste dem ut fra tanken om "kjekt å ha"! ;-)

Gjest ViViola
Skrevet

Men når sant skal sies, så har jeg fortsatt noen barnematglass i boden - brukes ikke så ofte, men tør ikke kaste dem ut fra tanken om "kjekt å ha"! ;-)

Vel, ikke her heller, men jeg lurte jo fælt på om jeg burde begynne...

Ting i bod, på loft og i kjeller - der kan man finne de utroligste ting i "kjekt-å-ha"-kategorien. Tør ikke si hvor mye vi kastet da vi flyttet... Så jeg har ikke lenger barnematglass, ikke syltetøyglass eller annet i -glass-varianten. Plastikk, derimot... Sukk.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg sparte på mye sånt før, men min mann nekter å spare på ting vi ikke har en planlagt bruk for. Dermed har vi mye bedre plass i skuffer og skap enn tidligere, og det er ytterst sjelden jeg savner et forråd av syltetøyglass, barnematglass eller - for den saks skyld - krydderglass.

Skrevet

Urinprøver - gir selvfølgelig en del merkelige utslag på testene, men det kan jo bli moro:-)

Gjest Elextra
Skrevet

* Legger hodet i bløt * - en kan jo fylle det med melis og drysse på brownies'en?

Skrevet

* Legger hodet i bløt * - en kan jo fylle det med melis og drysse på brownies'en?

Da er man VELDIG avhengig av at all kryddersmaken er borte:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Da er man VELDIG avhengig av at all kryddersmaken er borte:-)

Som gode husmødre skyller vi dem jo godt før vi gir dem en runde i oppvaskmaskinen.

Men ellers kunne det bli litt spennende med et snev av cayennepeppersmak.

Gjest litt på siden
Skrevet

Dette er ikke et svar på det du spør om, men jeg kom på at vi oppbevarer fyrstikker i gamle filmrullbokser når vi er på tur. Nå er det snart ingen som bruker film lenger.

Skrevet

Jeg har flere krydderglass med perler i ulike farger (til broderier).

Aliza1365380759
Skrevet

Siden jeg må gå bort på fellesvaskeriet for å vaske klær, bruker jeg et tomt krydderglass til å ta med meg passelig mengde vaskepulver i.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan tisse i det.

Ikke dumt - om du har kokt det først og skal til legen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...