Gå til innhold

Hudpleie for dummies - og øyenskygge på stift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, jeg er sannsynligvis veeeldig utenfor på akkurat dette området, men det hender jo jeg prøver å stelle huden min litt. Jeg er jo snart 32, kanskje på tide...?

Etter litt prøving og feiling, jeg har veldig tørr og sensitiv hud, har jeg landet på Clarins-produkter. Renser ved hjelp av et slags "skum" jeg bruker sammen med vann (jeg vil helst ikke bruke rensekrem), og bruker dagkrem for min hudtype. Fungerer egentlig greit nok.

Men hva er tonic? Og hva er serum? Og hvor kommer det i prosessen liksom? Jeg har to små, og har omtrent 4,5 minutt til å stelle meg selv om morgenen inkl tannpuss og hårfix så det sier seg selv at hudpleien må være rask og effektiv..... Jeg bare lurer på om tonic og serum hadde vært lurt...?

Og så en annen ting, jeg har en øyenskygge på stift fra Biguine, den "skrus" ut som en leppestift og jeg er så utrolig fornøyd med den. Kjøpte den på taxfree en gang for lenge siden, nå er den snart tom!! Noen som vet om noen andre merker som har øyenskygge på stift, eller som vet hvor man kan få kjøpt det?

Alle svar settes veldig stor pris på... :-)

Skrevet

Kan ikke svare på alt du lurer på, men tonic bruker du etter du har vasket ansiktet. Enten det er skum eller rensekrem. Tonic'en er for å lukke porene.

Skrevet

Kan ikke svare på alt du lurer på, men tonic bruker du etter du har vasket ansiktet. Enten det er skum eller rensekrem. Tonic'en er for å lukke porene.

Hvor gjør du av all Gin'en?

Skrevet

Clains har endel gode produkter, som du selv nevner. 3 step er bra. De har ulike farger og du kan spørre i forretningen hvilken som passer din hudtype.

Skrevet

Clains har endel gode produkter, som du selv nevner. 3 step er bra. De har ulike farger og du kan spørre i forretningen hvilken som passer din hudtype.

Clarins mente jeg.

Skrevet

Og likevel påstås det at du er mann.

candyqueen_83
Skrevet

Gosh har øyenskygger på stift. Veldig gode, og sitter leeenge. Hvertfall om du har litt pudder på øyenlokket først. Og de er billige. 60-70 kr pr stk.

Skrevet

Hvor gjør du av all Gin'en?

Den for stå i fred på polhylla. Fysj!

Skrevet

Takk for svar! Da vet jeg litt mer :-) da var det bare det serum-greiene da....

Skrevet

Gosh har øyenskygger på stift. Veldig gode, og sitter leeenge. Hvertfall om du har litt pudder på øyenlokket først. Og de er billige. 60-70 kr pr stk.

Tusen takk! Hvor får man kjøpt det? Gosh?

Skrevet

Får forske på 3 step da. Takk for svar! Mye man lurer på....

Skrevet

Og likevel påstås det at du er mann.

Kan ikke skjønne det store hysteriet her, hverken på den ene eller andre måten. Synes dette er elementær lære alle burde kunne. Jeg liker ikke uren hud, det er en uting.

Skrevet

Takk for svar! Da vet jeg litt mer :-) da var det bare det serum-greiene da....

Serum er vel i mindre flasker. Er det ikke det man kan bruke under øynene da? Husker ikke helt jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Tusen takk! Hvor får man kjøpt det? Gosh?

På vita :o)

Skrevet

Serum er vel i mindre flasker. Er det ikke det man kan bruke under øynene da? Husker ikke helt jeg.

Det finnes mange ulike typer serum...greia er vel at det er veldig konsentrert "vidundermiddel" som gjerne selges i en pakke som igjen inneholder mange posjonspakninger. Få har vel råd til å bruke serum hver dag, ettersom prisene gjerne er høye på serum uavhengig av merker.

De fleste serum lover vel ting som mer glødende og frisk hud, mindre poser rundt øynene osv, noen er for øyehud mens andre er for hele ansiktet.

Skrevet

Det finnes mange ulike typer serum...greia er vel at det er veldig konsentrert "vidundermiddel" som gjerne selges i en pakke som igjen inneholder mange posjonspakninger. Få har vel råd til å bruke serum hver dag, ettersom prisene gjerne er høye på serum uavhengig av merker.

De fleste serum lover vel ting som mer glødende og frisk hud, mindre poser rundt øynene osv, noen er for øyehud mens andre er for hele ansiktet.

Ok, da vet jeg det :-) Tror jeg trenger noe serum under øynene, de har begynt å bli litt posete.

Skrevet

''Men hva er tonic?''

Det vet eg faktisk ikkje, men det er en slags "leskedrikk" som er svært populært ( i enkelte kretser) å blande med Gin, som da drikkes av en eller annen merkelig grunn.

''Og hva er serum?''

Det vet eg heller ikkje, bortsett i fra sannhetsserum da, noe som eg mener var mye brukt i Tramteatrets serie på tv om "Pelle Parafins Bøljebænd" (de var etter eget utsagn like gode som Strikk forresten), dette førte til at alle som innhalerte dette begynte å prate sant.

Ps! Det er lite i bruk i politiker kretser.

Skrevet

''Men hva er tonic?''

Det vet eg faktisk ikkje, men det er en slags "leskedrikk" som er svært populært ( i enkelte kretser) å blande med Gin, som da drikkes av en eller annen merkelig grunn.

''Og hva er serum?''

Det vet eg heller ikkje, bortsett i fra sannhetsserum da, noe som eg mener var mye brukt i Tramteatrets serie på tv om "Pelle Parafins Bøljebænd" (de var etter eget utsagn like gode som Strikk forresten), dette førte til at alle som innhalerte dette begynte å prate sant.

Ps! Det er lite i bruk i politiker kretser.

Her kommer Pelle Parafins Bøljebænd som spiller nyyyyy bøljemusikk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...