Gå til innhold

Klagemuren

Anbefalte innlegg

mariaflyfly
Skrevet

Takk for tipset :) Dette skal jeg jaggu meg vurdere! Operasjonen skal visst ta ca 20 min, så da er det kanskje greit å ta en like før.

Jeg pleier å komme til tannlegekontoret en halvtime før og få Vivalen min av den snille sekretæren, som så sitter og passer på meg og småprater litt. ;) Så er virkningen optimal innen den snille tannlegen kommer og sier "Vil du komme inn nå?". (Og det vil jeg jo selvsagt ikke, men sjangler inn likevel)

;)

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• AneM1365380603

6

• Lotte :o)

4

• Loralei

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Æsj, ikke noe spesielt. :( Prøver bare å spise sunnere, trene mer og kutte ut sjokkisen. Jeg har vært sukkeravhengig i mange år og har et dustekosthold. Spiser aldri frokost, kun 2-3 måltider pr dag, lar det gå altfor mange timer mellom måltider og sjokolade hver dag. Men nå er det altså andre boller. Jeg har vært steinflink denne uka. ;)

Du har da vel ikke noe komplett dustekosthold? Du framstår i alle fall som en gourmetkokk her på forum ;o) Jeg er nesten sikker på at du kommer til å gjøre karriere som tv-kokk snart, hehe! Jeg melder meg frivillig som håndtlanger! ...og prøvesmaker...*s*

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207773516' post='3847223]

Du har da vel ikke noe komplett dustekosthold? Du framstår i alle fall som en gourmetkokk her på forum ;o) Jeg er nesten sikker på at du kommer til å gjøre karriere som tv-kokk snart, hehe! Jeg melder meg frivillig som håndtlanger! ...og prøvesmaker...*s*

Poenget er at jeg har stålkontroll på kostholdet til ungene, og med en gang de er i seng er det fram med sjokkisen. Og det er alltid litt sjokkis i løpet av dagen istedetfor skikkelig frokost og lunsj. ;)

Men jeg lager alltid ordentlige middager og sånn, asså. :)

Skrevet

Poenget er at jeg har stålkontroll på kostholdet til ungene, og med en gang de er i seng er det fram med sjokkisen. Og det er alltid litt sjokkis i løpet av dagen istedetfor skikkelig frokost og lunsj. ;)

Men jeg lager alltid ordentlige middager og sånn, asså. :)

Melkepletter er nyyyyyyyyydelig *drømme*

mariaflyfly
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1207773761' post='3847236]

Melkepletter er nyyyyyyyyydelig *drømme*

Bah. :(

AneM1365380603
Skrevet

Jeg pleier å komme til tannlegekontoret en halvtime før og få Vivalen min av den snille sekretæren, som så sitter og passer på meg og småprater litt. ;) Så er virkningen optimal innen den snille tannlegen kommer og sier "Vil du komme inn nå?". (Og det vil jeg jo selvsagt ikke, men sjangler inn likevel)

;)

Kanskje jeg skulle informere tannlegekontoret først? Mannen min kom hjem nå og lo sånn da jeg sa jeg har sutret i en sutretråd ;)

Skrevet

Jeg er lei meg og sint fordi jeg kun klarte å jobbe i tre timer i dag, og siden jeg kom hjem har jeg vært sengeliggende! Jeg hater livet mitt!!!

mariaflyfly
Skrevet

Kanskje jeg skulle informere tannlegekontoret først? Mannen min kom hjem nå og lo sånn da jeg sa jeg har sutret i en sutretråd ;)

Ring tannlegen og spør om det er ok, og hør med fastlegen. For meg har det gjort en kjempeforskjell - det at jeg faktisk ringer dem hvis noe er galt istedet for å spise Ibux og innbille meg at bare jeg venter lenge nok så går det nok over av seg sjøl. ;) Og jeg fikser en vanlig undersøkelse, ta røntkenbilder og nå sist fikk jeg faktisk lagt to fyllinger også.

Men jeg er fortsatt livredd, altså, og sitter og holder sekretæren i hånda under hele seansen. Makan til freak jeg er, ass! Ikke rart hun og jeg er på fornavn med hverandre over telefonen, hehe ;)

AneM1365380603
Skrevet

Ring tannlegen og spør om det er ok, og hør med fastlegen. For meg har det gjort en kjempeforskjell - det at jeg faktisk ringer dem hvis noe er galt istedet for å spise Ibux og innbille meg at bare jeg venter lenge nok så går det nok over av seg sjøl. ;) Og jeg fikser en vanlig undersøkelse, ta røntkenbilder og nå sist fikk jeg faktisk lagt to fyllinger også.

Men jeg er fortsatt livredd, altså, og sitter og holder sekretæren i hånda under hele seansen. Makan til freak jeg er, ass! Ikke rart hun og jeg er på fornavn med hverandre over telefonen, hehe ;)

De er veldig hyggelige her også. Det var mannen min som ringte og bestilte time for meg nå sist, siden jeg ikke hadde planer om å gjøre det. Jeg håpet at de kunne trekke tanna der og da, men det kunne de ikke siden den må opereres ut. Jeg ble helt på gråten da de sa det, for det betyr at jeg må grue meg en mnd :(

Jeg glemte å klage på at jeg føler sterk sult, er på slanker'n. Bagatell det da i forhold til tanna ;)

mariaflyfly
Skrevet

De er veldig hyggelige her også. Det var mannen min som ringte og bestilte time for meg nå sist, siden jeg ikke hadde planer om å gjøre det. Jeg håpet at de kunne trekke tanna der og da, men det kunne de ikke siden den må opereres ut. Jeg ble helt på gråten da de sa det, for det betyr at jeg må grue meg en mnd :(

Jeg glemte å klage på at jeg føler sterk sult, er på slanker'n. Bagatell det da i forhold til tanna ;)

Jeg er også på slanker'n, men ikke sulten. Bare lyst på sjokkis-. :(

Men nå har jeg alle tenna i behold og ikke minst i orden (to uker siden tannlegebesøk der jeg fikk fiksa alt som var gæærnt), så jeg skal i grunnen ikke klage for høyt. :)

Men det var passende med en klagemur i dag. :)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg er også på slanker'n, men ikke sulten. Bare lyst på sjokkis-. :(

Men nå har jeg alle tenna i behold og ikke minst i orden (to uker siden tannlegebesøk der jeg fikk fiksa alt som var gæærnt), så jeg skal i grunnen ikke klage for høyt. :)

Men det var passende med en klagemur i dag. :)

Du er heldig som har tannlegebesøket bak deg :) Har du årlig sjekk av tennene? Jeg meldte meg av den der kontrollen for noen år siden, men er nå meldt på igjen mot min vilje. Visdomstanna mi har plaget meg i ca 10 år. Den er aldri kommet ut, bare ligger inni og irriterer. Er et par mm som er ute.

Ja, det er greit med slike sutretråder :) Godt å få ut litt guffe. Jeg har så lyst på sjokoladekake. Det fikk jeg etter at Pekkaline nevnte sjokoladekake i en annen tråd. Hun hadde grabbet til seg en bit. Jeg kunne tenkt meg resten av kaka, he he.

mariaflyfly
Skrevet

Du er heldig som har tannlegebesøket bak deg :) Har du årlig sjekk av tennene? Jeg meldte meg av den der kontrollen for noen år siden, men er nå meldt på igjen mot min vilje. Visdomstanna mi har plaget meg i ca 10 år. Den er aldri kommet ut, bare ligger inni og irriterer. Er et par mm som er ute.

Ja, det er greit med slike sutretråder :) Godt å få ut litt guffe. Jeg har så lyst på sjokoladekake. Det fikk jeg etter at Pekkaline nevnte sjokoladekake i en annen tråd. Hun hadde grabbet til seg en bit. Jeg kunne tenkt meg resten av kaka, he he.

Jeg hadde ikk vært hos tannlegen på 5 år før jeg kom inn hos han jeg går hos nå. Så var jeg der og fiksa noe, to ganger med nesten ett års mellomrom, men så datt jeg visst litt ut av ordninga hans, og da er jo ikke jeg den som ringer. :P

Men nå var jeg inne der og fikk fiksa alt som skulle fikses på, gjorde alt på en gang med en sånn Dormicum-bedøvelse (det er ikke en narkose, men man er helt knocka ut). Kosta meg skjorta, men var verd hver krone. Nå sa han at han skulle kalle meg inn om 6 mnd igjen for å se at alt var ok, og så deretter årlig. Tror det er greit.

Huff, ikke snakk om sjokoladekake. :( Nå får jeg heller gå og legge meg, så tenker jeg ikke mer på det. :P

fiskerinnen
Skrevet

Ja tusen takk ! ! Vidundelig å ha en klagemur for jeg har nemlig så inni h . . ondt i skuldrene av all den der jobbinga de to siste måndene . Fingrene mine gjør også ondt og er opphovnet av alt slitet . Og selv om det er slutt på hardkjøret så er det ingen fred å få . Det er alltid tusen ting å gjøre . Og jeg må til tannlegen med det første fordi en plombe har falt ut . Huttetu ! Tannlegeskrekken forsvinner ikke selv om jeg har en kjempegrei en . Her er det masse sol og sne men jeg har ikke tid til å nyte det .

Skrevet

Jeg har det i grunnen veldig, veldig bra akkurat nå. Men nakken og skuldrene er kjempevonde hele tiden. Hodepine, stive muskler, vondt å sitte, ligge, løfte og snu hodet noen vei. Det er kjipt :(

Skrevet

Jeg har det i grunnen veldig, veldig bra akkurat nå. Men nakken og skuldrene er kjempevonde hele tiden. Hodepine, stive muskler, vondt å sitte, ligge, løfte og snu hodet noen vei. Det er kjipt :(

Får du behandling for plagene dine, Glimtipper? Kombinasjonen manuell terapi (fysioterapeut med videreutdanning i kiropraktikk) og trening har gjort meg mye bedre.

Skrevet

Får du behandling for plagene dine, Glimtipper? Kombinasjonen manuell terapi (fysioterapeut med videreutdanning i kiropraktikk) og trening har gjort meg mye bedre.

Jeg tør ikke, rett og slett. Jeg er så utrolig redd for å bli tatt på av fremmede, så selv om jeg har en henvisning til fysioterapaut, så kommer jeg meg ikke avgårde.

Gjest Vibeke-fan!
Skrevet

Jeg tør ikke, rett og slett. Jeg er så utrolig redd for å bli tatt på av fremmede, så selv om jeg har en henvisning til fysioterapaut, så kommer jeg meg ikke avgårde.

Da skal du få et kjempegodt tips av meg: Kontakt Vibeke Wollen på NIMI (Ullevål stadion). Fortell akkurat det, at du ikke liker å bli tatt på, men at du trenger behandling for stiv nakke/skuldre.

Hun er utrolig dyktig til å finne øvelser du kan gjøre hjemme, og hun er veldig, veldig flink med pasientene sine.

For å finne riktige øvelser må du nok ta noen små tester, men det er ikke slike "klemme-på-alle-steder"-tester. Det handler om å se hvilken styrke du har i armene og hvilken bevegelighet du har.

Ring henne, det er min store anbefaling!

Skrevet

Kan jeg bare melde meg på, uten å spesifisere?

Javisst, det er plass til alle. ;)

Skrevet

Da skal du få et kjempegodt tips av meg: Kontakt Vibeke Wollen på NIMI (Ullevål stadion). Fortell akkurat det, at du ikke liker å bli tatt på, men at du trenger behandling for stiv nakke/skuldre.

Hun er utrolig dyktig til å finne øvelser du kan gjøre hjemme, og hun er veldig, veldig flink med pasientene sine.

For å finne riktige øvelser må du nok ta noen små tester, men det er ikke slike "klemme-på-alle-steder"-tester. Det handler om å se hvilken styrke du har i armene og hvilken bevegelighet du har.

Ring henne, det er min store anbefaling!

Jeg henger meg på anbefalingen om NIMI. Seriøst, bra sted med veldig flinke folk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...