Lotte :o) Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Hvilken type ris smarker best? Hvor er det billigst å handle ris? Jeg antar at det både er billigst å best, en plass langt unna de store kjedene. Grunnen til at jeg spør, er at jeg så å si aldri er innom ei eneste innvandrersjappe (dette er sikkert ikke PK, men jeg aner ikke noe annet ord som omfatter alle genrer). Det er sikkert _mye_ godt å få kjøpt i slike butikker, og jeg trenger en eksakt guide på hva jeg MÅ handle. Jeg planlegger en tur innom en slik butikk i løpet av et par dager, og trenger tips fra dere som er bevandret i produkter og smaker. Tips til egnet butikk i Trondheim mottas med takk! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Basmatiris er definitvt best, og helst av typen som selges i tøypose (enten i innvandrerbutikk eller i de bedre kjedene). 0 Siter
ilaria Skrevet 9. april 2008 Skrevet 9. april 2008 Jeg er veldig glad i villris! Andre ting jeg bruker å kjøpe i innvandrerbutikker er sambal olek http://en.wikipedia.org/wiki/Sambal Også glad i kardemommekaffe. Lukter utrolig godt når den traktes... Nøtter og tørkede frukter er også gjerne billigere/bedre der enn i en vanlig dagligvareforretning. Ellers er det bare å prøve seg fram, spørre betjeningen, som ofte er ekstremt behjelpelig! Det er mange gode butikker i Trheim, blant annet den i Søndre, på andre siden av Sparebank1. Diverse andre i midtbyen (husker ikke nøyaktige adresser dessverre) - har større utvalg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.