Gå til innhold

FU: Hvilken type ris smaker best? Og litt til...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken type ris smarker best?

Hvor er det billigst å handle ris?

Jeg antar at det både er billigst å best, en plass langt unna de store kjedene.

Grunnen til at jeg spør, er at jeg så å si aldri er innom ei eneste innvandrersjappe (dette er sikkert ikke PK, men jeg aner ikke noe annet ord som omfatter alle genrer). Det er sikkert _mye_ godt å få kjøpt i slike butikker, og jeg trenger en eksakt guide på hva jeg MÅ handle. Jeg planlegger en tur innom en slik butikk i løpet av et par dager, og trenger tips fra dere som er bevandret i produkter og smaker.

Tips til egnet butikk i Trondheim mottas med takk!

Gjest Elextra
Skrevet

Basmatiris er definitvt best, og helst av typen som selges i tøypose (enten i innvandrerbutikk eller i de bedre kjedene).

Skrevet

Jeg er veldig glad i villris!

Andre ting jeg bruker å kjøpe i innvandrerbutikker er sambal olek http://en.wikipedia.org/wiki/Sambal

Også glad i kardemommekaffe. Lukter utrolig godt når den traktes...:)

Nøtter og tørkede frukter er også gjerne billigere/bedre der enn i en vanlig dagligvareforretning.

Ellers er det bare å prøve seg fram, spørre betjeningen, som ofte er ekstremt behjelpelig! Det er mange gode butikker i Trheim, blant annet den i Søndre, på andre siden av Sparebank1. Diverse andre i midtbyen (husker ikke nøyaktige adresser dessverre) - har større utvalg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...