karol Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi har også vært nødt til å bli mer kreative med åra, noe som bare er gøy Alt er mulig, men ting må ikke strekke ut i tid. :-) Når de er små så kan man lade opp med de til stede for så å jumpe rett til køys når de har sovnet. Som du skriver så blir man kreativ. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du kan jo prøve å forestille deg hvordan det er når både mamma og pappa er døv da. Man hører jo ikke når ungene kommer en gang! Hakke noe å klage over du ass' ;-) Guri, jeg tror jeg hadde blitt stressa bare av tanken... Skjønt, dere har klart å lage et par jenter til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Du kan jo prøve å forestille deg hvordan det er når både mamma og pappa er døv da. Man hører jo ikke når ungene kommer en gang! Hakke noe å klage over du ass' ;-) *knegg* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Husker den tiden ja. Vi satte eldstemann i sprinkelsenga midt på dagen med en eske med rosiner. For å si det pent var hun ferdig med rosinene før vi var ferdige. *ler* Nå har vi tenåringer. Enda vanskeligere. De kommer og går og legger seg aldri. Har blitt noen kjappe på kjøkkenet og på badet. Sånn noen år etterpå så har jeg fått høre at ungene fikk med seg en hel del. Høflige oppdratte som de er så sa de aldri noe. *flirer* Har tenåringer vi også, og det hender rett som det er at vi legger oss før dem, ihvertfall i helgene. Og i helgene sover de jo LENGE... ) Regelen er at hvis døra til soverommet vårt er lukket, så banker man på og venter. Står den åpen eller på gløtt, så er det bare å stikke innom ;-) Har aldri vært noen problemer med det, de skjønner jo helt sikkert hva som (kanskje) foregår, uten at vi har gått nærmere inn på det. Syns det var verre da de var yngre, da kunne de dukke opp uanmeldt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sant å si Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvis du synes det er vanskelig nå med småbarn, så vent til du får halvstore barn som forstår alt, og som IKKE LEGGER SEG OM KVELDEN!! Har barn på 11 og 12. Og begrepet "VOKSENTID" er bare et diffust minne! For det første er de nå oppe omtrent like lenge som oss, og innen de er i seng og det er ro i huset, er vi så trøtte selv at det er lite tid og overskudd til "voksen aktiviteter" Det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om sex. Men noe så enkelt som å kunne føre en "voksen-samtale" uten unger som blander seg inn, eller stiller spørsmål til det vi forsøker å snakke om... Nei, det var lettere dengang de sovnet kl 19-20.00 og vi hadde luksusen av 2-3 timer for oss selv med ro i huset! (selvom de våknet av og til) I tillegg kunne vi snakke sammen"over hodet på dem" når de var tilstede, fordi de var for små til å engasjere seg i det vi snakket om..... Sukk! Er de aldri ute med venner og slikt? Jeg syns det er verre å få til en stille og rolig samtale, bare oss to uten avbrytelser, enn en runde i halmen. Soveromsdøra vet de at de skal banke på, resten av huset er jo "friareal" for hele familien. Men det er ikke noe stort problem, det heller, vi tar praten vår enten når de er opptatt med andre ting enn oss, eller under dobbeltdyna om kvelden ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hvis du synes det er vanskelig nå med småbarn, så vent til du får halvstore barn som forstår alt, og som IKKE LEGGER SEG OM KVELDEN!! Har barn på 11 og 12. Og begrepet "VOKSENTID" er bare et diffust minne! For det første er de nå oppe omtrent like lenge som oss, og innen de er i seng og det er ro i huset, er vi så trøtte selv at det er lite tid og overskudd til "voksen aktiviteter" Det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om sex. Men noe så enkelt som å kunne føre en "voksen-samtale" uten unger som blander seg inn, eller stiller spørsmål til det vi forsøker å snakke om... Nei, det var lettere dengang de sovnet kl 19-20.00 og vi hadde luksusen av 2-3 timer for oss selv med ro i huset! (selvom de våknet av og til) I tillegg kunne vi snakke sammen"over hodet på dem" når de var tilstede, fordi de var for små til å engasjere seg i det vi snakket om..... Sukk! En annen ting: Når barna blir større får en jo tross alt også "voksentid" mens de er våkne. De har aktiviteter med venner og klarer seg mye selv. Mine barn er bare fire og seks, og jeg merker allerede stor bedring - inntil eldstemann var fire krevde de jo absolutt all oppmerksomhet - hele tiden! Nå kan jeg både få vasket klær og kanskje få lest et par sider i avisen mens de er hjemme, om jeg ønsker. . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Guri, jeg tror jeg hadde blitt stressa bare av tanken... Skjønt, dere har klart å lage et par jenter til Ja, det er helt utrolig at vi klarte det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 En annen ting: Når barna blir større får en jo tross alt også "voksentid" mens de er våkne. De har aktiviteter med venner og klarer seg mye selv. Mine barn er bare fire og seks, og jeg merker allerede stor bedring - inntil eldstemann var fire krevde de jo absolutt all oppmerksomhet - hele tiden! Nå kan jeg både få vasket klær og kanskje få lest et par sider i avisen mens de er hjemme, om jeg ønsker. . Jeg ser også fram til en slik luksus, selv om jeg ser det går det rette veien nå. Den yngste er ikke fullt så ivrig med å "hjelpe" til med matlaging og vask lenger. Særlig ille er det når hun skal "vaske" vinduene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Ja, det er helt utrolig at vi klarte det Dere lager sikkert langt mer støy enn dere er klar over 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dere lager sikkert langt mer støy enn dere er klar over Vi har en meget frittalende tiåring som ikke har sagt noe...ennå iallefall Dessuten tror vi _alt_ bråker, så det er godt mulig vi egentlig er musestille 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Dere lager sikkert langt mer støy enn dere er klar over Hehe, har hørt en historie (om den er sann eller ikke vet jeg ikke..) om et døvt par som bråket ganske mye mens de hadde sex. Dette var i en blokk der det var ganske lytt, så tilslutt måtte naboen ta affære og skrev en lapp til dem om de kunne dempe seg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi har en meget frittalende tiåring som ikke har sagt noe...ennå iallefall Dessuten tror vi _alt_ bråker, så det er godt mulig vi egentlig er musestille Bare ertet litt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hehe, har hørt en historie (om den er sann eller ikke vet jeg ikke..) om et døvt par som bråket ganske mye mens de hadde sex. Dette var i en blokk der det var ganske lytt, så tilslutt måtte naboen ta affære og skrev en lapp til dem om de kunne dempe seg... He he, artig Jeg hørte en gang at hørselen alltid er på vakt under sexakten, for det er jo ikke så kjekt å bli fersket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Vi har en på 8 og en på 12, vi klarer fint å ha sex flere ganger i uken for det. Når vi legger oss, før vi står opp, når ungene er ute, evt. når som helst. Har aldri hatt problemer med det, heller med lysten i perioder 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hvis du synes det er vanskelig nå med småbarn, så vent til du får halvstore barn som forstår alt, og som IKKE LEGGER SEG OM KVELDEN!! Har barn på 11 og 12. Og begrepet "VOKSENTID" er bare et diffust minne! For det første er de nå oppe omtrent like lenge som oss, og innen de er i seng og det er ro i huset, er vi så trøtte selv at det er lite tid og overskudd til "voksen aktiviteter" Det trenger ikke nødvendigvis dreie seg om sex. Men noe så enkelt som å kunne føre en "voksen-samtale" uten unger som blander seg inn, eller stiller spørsmål til det vi forsøker å snakke om... Nei, det var lettere dengang de sovnet kl 19-20.00 og vi hadde luksusen av 2-3 timer for oss selv med ro i huset! (selvom de våknet av og til) I tillegg kunne vi snakke sammen"over hodet på dem" når de var tilstede, fordi de var for små til å engasjere seg i det vi snakket om..... Sukk! Hysj hysj, dette vil jeg ikke vite noe om merker jeg...;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
løvinne71 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 En annen ting: Når barna blir større får en jo tross alt også "voksentid" mens de er våkne. De har aktiviteter med venner og klarer seg mye selv. Mine barn er bare fire og seks, og jeg merker allerede stor bedring - inntil eldstemann var fire krevde de jo absolutt all oppmerksomhet - hele tiden! Nå kan jeg både få vasket klær og kanskje få lest et par sider i avisen mens de er hjemme, om jeg ønsker. . Det er sant! Det er en helt annen frihet å ha store barn som .f.eks kan være litt alene hjemme, eller er ute å leker med venner. Men på dagtid / ettermiddag er vi stort sett opptatt med ett eller annet selv. Så det er først når dagens plikter er unnagjort og kveldsroen senker seg, at man virkelig kan slappe av og bare være sammen med hverandre uten avbrytelser. Før var vi alene om å nyte denne "kvelds-freden" etter kl 20.00, men nå er vi 4 stykker frem til kl 22-22.30, så det sier seg selv at tiden til å pleie forholdet på tomannshånd, er kraftig redusert... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er sant! Det er en helt annen frihet å ha store barn som .f.eks kan være litt alene hjemme, eller er ute å leker med venner. Men på dagtid / ettermiddag er vi stort sett opptatt med ett eller annet selv. Så det er først når dagens plikter er unnagjort og kveldsroen senker seg, at man virkelig kan slappe av og bare være sammen med hverandre uten avbrytelser. Før var vi alene om å nyte denne "kvelds-freden" etter kl 20.00, men nå er vi 4 stykker frem til kl 22-22.30, så det sier seg selv at tiden til å pleie forholdet på tomannshånd, er kraftig redusert... :/ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ikke så lett nei Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Det er mye værre når man har 13-14 åringer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Det er mye værre når man har 13-14 åringer. Hyyyyysj, det vil jeg ikke vite noe om! ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.