Gå til innhold

Gul gørr i øyne hos baby

Gjest morradiekkemorrami

Anbefalte innlegg

Gjest morradiekkemorrami

Er dette normalt og hvordan fjernes det? Har lest at morsmelk skal være bra. På sykehuset dryppet de saltvannsdråper i øynene, hva er best? Og skal det bare dryppes, eller bør det gnis av med en våt klut i tillegg? Er våtservietter bra, eller?

Det hender seg jeg tørker bort med fingrene, men er det kanskje uhygienisk?

Jeg merker hun får dette gørret når hun har sovet enn stund eller grått en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dette er helt vanlig - begge mine første barn hadde dette de første månedene. Jeg pleide å fukte en bomullsdott med morsmelk og vaske det forsiktig bort. Tror ikke jeg ville brukt våtservietter pga av mye kjemiske stoffer...

Etter hvert som ungen vokser (og tårekanalene åpner seg) går det over av seg selv.

Det ser ikke så pent ut, men er ingenting å stresse med :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Hvis du bruker fingrene bør du vaske hendene etterpå, øyekatarr er veldig smittsomt.

Drypp øynene med saltvann først for å få bort det gule, drypp deretter morsmelk i det rene øyet. Kan ta en stund før det blir helt bra, men sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morradiekkemorrami

Hvis du bruker fingrene bør du vaske hendene etterpå, øyekatarr er veldig smittsomt.

Drypp øynene med saltvann først for å få bort det gule, drypp deretter morsmelk i det rene øyet. Kan ta en stund før det blir helt bra, men sånn er det.

det gikk faktisk over dagen etter jeg skrev dette, dyppa øynene et par ganger med saltvannsøyedråper og vært fin siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morradiekkemorrami

Skyll med saltvannsdråper og tørk vekk med en steril kompress. :)

Det var det jeg gjorde, etter et par behandlinger har det gule forsvunnet helt. Prøvde morsmelk og bare vanlig vann på klut i starten, men det bare kom og gikk, nå har ikke babyen hatt det gule gørret på over en uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest minnah

det gikk faktisk over dagen etter jeg skrev dette, dyppa øynene et par ganger med saltvannsøyedråper og vært fin siden.

Så bra da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...