Gå til innhold

Renslighet på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Gjest tymzia
Skrevet

Er det renslig å bruke svamp til å vaske kjeler og tallerkener osv på kjøkkenet?

Bor med en som bruker svamp til dette, istedet for kost eller oppvaskmaskinen... er det like renslig som kost? Har bare aldri sett det før:)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• pekkaline

4

• Bookworm

4

• Jølsen

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest mallet
Skrevet

Kosten og svampen blir vel nøyaktig like skitne? Jeg bruker begge deler, avhengig av hva som skal vaskes.

Skrevet

Det er nok ingen fare :) Oppvasken skylles jo i varmt vann til slutt.

Skrevet

En svamp er drømmeplassen for bakterier. En børste vil tørke, mens en svamp vil forbli våt og derfor er en svamp ikke veldig hygenisk å bruke. Selv om man skyller i varmt vann etterpå er ikke dette nok til å fjerne bakteriene. Vil på det sterkeste fraråde å bruke svamp til å vaske med.

Gjest tymzia
Skrevet

En svamp er drømmeplassen for bakterier. En børste vil tørke, mens en svamp vil forbli våt og derfor er en svamp ikke veldig hygenisk å bruke. Selv om man skyller i varmt vann etterpå er ikke dette nok til å fjerne bakteriene. Vil på det sterkeste fraråde å bruke svamp til å vaske med.

ja... synes du har et poeng der...

syns egentlig han virker litt lat som ikke orker bruke oppvaskmaskinen :)

Skrevet

ja... synes du har et poeng der...

syns egentlig han virker litt lat som ikke orker bruke oppvaskmaskinen :)

Hva? Er det mulig at han foretrekker å vaske opp for hånd fremfor oppvaskmaskin?

Men da hiver han vel bare svampen inn i den når han er ferdig ;) (tulla)

Skrevet

En svamp _må_ da ikke være vår!

Gjest Elextra
Skrevet

I land som Frankrike og Spania vet de knapt hva en oppvaskkost er - der bruker alle svamp. Du kan jo spørre dem? ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

I land som Frankrike og Spania vet de knapt hva en oppvaskkost er - der bruker alle svamp. Du kan jo spørre dem? ;)

Tja, nå har jo Frankrike det laveste såpeforbruket pr.person i hele vest-Europa, så vidt jeg husker - så det er vel ikke nødvendigvis dem man bør få råd fra om hygiene. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

Tja, nå har jo Frankrike det laveste såpeforbruket pr.person i hele vest-Europa, så vidt jeg husker - så det er vel ikke nødvendigvis dem man bør få råd fra om hygiene. ;o)

Nei, men det er noe typisk norsk over det å tro at vår måte å gjøre ting på er den eneste rette.

Gjest tymzia
Skrevet

Hva? Er det mulig at han foretrekker å vaske opp for hånd fremfor oppvaskmaskin?

Men da hiver han vel bare svampen inn i den når han er ferdig ;) (tulla)

Nei, svampen blir liggende ved vasken våt, og brukes på nytt og på nytt og på nytt.

Gjest mandolina
Skrevet

Nei, svampen blir liggende ved vasken våt, og brukes på nytt og på nytt og på nytt.

Han bruker vel såpe i vannet og da blir svampen da også vasket sammen med oppvasken.

Hilsen

Skrevet

En svamp _må_ da ikke være vår!

Bor dere i lag?

Skrevet

Han bruker vel såpe i vannet og da blir svampen da også vasket sammen med oppvasken.

Hilsen

Greit nok det men det fjerner ikkje alle bakteriene, da må haqn legge svampen i klorin innimellom.

Gjest tymzia
Skrevet

Greit nok det men det fjerner ikkje alle bakteriene, da må haqn legge svampen i klorin innimellom.

en gang tørka han doringen ved å først ta et brukt håndkle og tørke på gulvet etter en dusj og så brukte han samme håndkle og tørket på doringen.

Skrevet

Bor dere i lag?

Jeg vil da ikke flytte inn med den slampen der! Jeg bor sammen med Titten Tei, Bjarne Betjent og Eli Rygg. Ikke noen drømmesituasjon det heller, men men.

Skrevet

Jeg vil da ikke flytte inn med den slampen der! Jeg bor sammen med Titten Tei, Bjarne Betjent og Eli Rygg. Ikke noen drømmesituasjon det heller, men men.

Nei uffameg, Titten Tei må nå begynne å bli gammel etterhvert?

Eg bare lurte siden dere tydeligvis deler på den samme svampen, og da rekna eg med at dere ikkje kjører flere mil frem og tilbake når dere skal bytte på å bruke den?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...