Gå til innhold

Renslighet på kjøkkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei uffameg, Titten Tei må nå begynne å bli gammel etterhvert?

Eg bare lurte siden dere tydeligvis deler på den samme svampen, og da rekna eg med at dere ikkje kjører flere mil frem og tilbake når dere skal bytte på å bruke den?

Jeg bruker av og til håret til Titten Tei når jeg vasker opp. Han er en ypperlig oppvaskbørste!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• pekkaline

4

• Bookworm

4

• Jølsen

4

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Jeg syns det ser så ekkelt ut. Bare sett det på tv fra Usa og England osv, aldri sett noen bruke det i virkeligheten.

Skrevet

Nei, svampen blir liggende ved vasken våt, og brukes på nytt og på nytt og på nytt.

Huffda, du får kjøpe slike billige storpakninger og kaste dem etterhvert da.

Skrevet

Nei, men det er noe typisk norsk over det å tro at vår måte å gjøre ting på er den eneste rette.

Godt poeng:-)

Skrevet

ja... synes du har et poeng der...

syns egentlig han virker litt lat som ikke orker bruke oppvaskmaskinen :)

Virker lat fordi han ikke gidder å bruke oppvaskmaskinen?? HÆ! Det heller vel heller mot å være det motsatte av lat hvis man vasker opp for hånd? Med eller uten svamp:-)

Skrevet

en gang tørka han doringen ved å først ta et brukt håndkle og tørke på gulvet etter en dusj og så brukte han samme håndkle og tørket på doringen.

Ja? Hadde vel vært verre om det hadde vært omvendt?

Skrevet

Huffda, du får kjøpe slike billige storpakninger og kaste dem etterhvert da.

Jo det er jo veldig miljøvennlig.

Skrevet

Tenk om han brukte samme håndkle til å tørke oppvasken med etterpå da!?

Skrevet

Tenk om han brukte samme håndkle til å tørke oppvasken med etterpå da!?

Det sa historien ingenting om - men fydda:-(

Skrevet

Nei, svampen blir liggende ved vasken våt, og brukes på nytt og på nytt og på nytt.

Akkurat slik som oppvaskkluten...? Det er foskjell på å la kluten ligge i en 'haug' og stinke, og det å skylle den godt, vri den opp og henge til tørk. Så også med svamper - kan skylles/vaskes godt, vris opp enda bedre, og legges på f eks et tørkestativ.

Selv bruker jeg kost og kunne ikke tenke meg å bruke svamp, men jeg synes ikke svamp trenger å være toppen av urenslighet av den grunn.

Skrevet

Jo det er jo veldig miljøvennlig.

Jah, det ene drar det andre med seg :)

trollemor;o)
Skrevet

Nei, men det er noe typisk norsk over det å tro at vår måte å gjøre ting på er den eneste rette.

Det har du inderlig rett i.

Gjest tymzia
Skrevet

man skal ikke la skitt fra gulvet bli smørt over doringen

:)

Gjest tymzia
Skrevet

Virker lat fordi han ikke gidder å bruke oppvaskmaskinen?? HÆ! Det heller vel heller mot å være det motsatte av lat hvis man vasker opp for hånd? Med eller uten svamp:-)

for da forholder han seg jo bare til sitt eget, og slipper risikere å måtte ta ut alle andres ting fra oppvaskmaskinen når den er ferdig:)

Skrevet

en gang tørka han doringen ved å først ta et brukt håndkle og tørke på gulvet etter en dusj og så brukte han samme håndkle og tørket på doringen.

Så lenge håndkleet da gikk i skittentøyskurva etterpå er det vel ikke noe problem?

Gjest mallet
Skrevet

Hvis svampen blir liggende våt, gror det bakterier. Jeg klemmer vannet godt ut av den og legger den til tørk mellom hver bruk, og skifter den ut ofte.

Skrevet

Akkurat slik som oppvaskkluten...? Det er foskjell på å la kluten ligge i en 'haug' og stinke, og det å skylle den godt, vri den opp og henge til tørk. Så også med svamper - kan skylles/vaskes godt, vris opp enda bedre, og legges på f eks et tørkestativ.

Selv bruker jeg kost og kunne ikke tenke meg å bruke svamp, men jeg synes ikke svamp trenger å være toppen av urenslighet av den grunn.

Jeg bruker å ha med en ny oppvaskkost i kofferten når vi er i Syden, jeg! Det kan jo være vanskelig å få kjøpt sånt der, og om det mot formodning ligger en i leiligheten når vi kommer, kaster jeg den i søpla. Er dette litt kjerring, tro?

Jeg har også med meg oppvaskhåndkle og noen kluter. Og det hat hendt at jeg har startet oppholdet med å vaske opp alt som står i skapet, man kan aldri vite om andre vasker ordentlig.

Men jeg har ikke med brunost, altså, der går grensen!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg bruker å ha med en ny oppvaskkost i kofferten når vi er i Syden, jeg! Det kan jo være vanskelig å få kjøpt sånt der, og om det mot formodning ligger en i leiligheten når vi kommer, kaster jeg den i søpla. Er dette litt kjerring, tro?

Jeg har også med meg oppvaskhåndkle og noen kluter. Og det hat hendt at jeg har startet oppholdet med å vaske opp alt som står i skapet, man kan aldri vite om andre vasker ordentlig.

Men jeg har ikke med brunost, altså, der går grensen!

''Er dette litt kjerring, tro?''

Definitivt!! :P

Skrevet

HVIS jeg vasker opp for hånd, er det stort sett glass, og da bruker jeg svamp. Syns de blir finere da.

Skrevet

''Er dette litt kjerring, tro?''

Definitivt!! :P

Ja, jeg er helt enig. Men det får ikke hjelpe! Jeg kan heller ikke lukeparkere, og det er skikkelig kjerring. Men jeg starter ikke med julegavene i januar, og ikke rer jeg opp senga når jeg ligger på hotell heller.

He he, så jeg scorer litt pluss og litt minus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...