Gå til innhold

Dere som har greie på stoffmisbrukere...

Anbefalte innlegg

Gjest kjent, men ukjent
Skrevet

Jeg er blitt sammen med en mann som har vært tidligere stoffmisbruker. Han sier han har vært rein i 4 år nå, det er også grunnen til at jeg våget gå inn et forhold med ham.

Han har tidl brukt speed, kokain, amfetamin, rohypnol og hasj etc etc. Han var så hekta at han satt sprøyter i halsen...

I det siste har jeg bestemt meg for å forlate ham, venter bare på den rette dagen. Årsaken er at jeg ikke klarer stole på ham. Han bruker konstant nesespray og sier han er er konstant tett i nesen. Atferden svinger, han kan sove i ett døgn og er på vei til å bli sagt opp på jobb.

Dere som har greie på det, er nese-spray en greie som kan forbindes med rusmisbruk? Kan han putte noe i den, og er dette noe misbrukere evt gjør?

Fant også noen ampuller hos ham, som han innrømmet var anabole steroider. DUST!

Jeg orker ikke mer, så dette er over, men han sier han fortsatt er helt rusfri.Men hva tror dere? Har i grunn vært lenge ferdig med ham, men jeg er nysgjerrig på dette med nesesprayen....

Gjest kjent, men ukjent
Skrevet

Dersom det er noe med at rusmisbrukere faktisk får tett nese og slikt, er dette da noe som fortsatt ville vedvart etter å ha vært stoff-fri i 4 år????

Gjest Piiriion
Skrevet

Dersom det er noe med at rusmisbrukere faktisk får tett nese og slikt, er dette da noe som fortsatt ville vedvart etter å ha vært stoff-fri i 4 år????

Det er MANGE som er avhengige av nesespray (som har fått slimhinnene i nesene ødelagte etter å ha brukt nesespray lengre enn grensen på 10 dager), så det trenger absolutt ikke ha noe med stoffmisbruk å gjøre.

Det andre ville jeg ha vært mye mer usikker på (ampullene f.eks. Hadde vært nok til at jeg avsluttet et forhold i allefall).

Skrevet

Det med om tett nese vedvarer, så vet jeg i hvertfall at man kan bli avhengig av nesespray og at nesa blir kronisk tett av bruken.

Kjenner ei som måtte "avvennes" og oprereres for å åpne igjen nesa etter langvarig nesespray-avhengighet.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg traff en gang en meget pen, såkalt ex-misbruker. Etter noen timer sammen med han var det utrolig mange usannheter som dukket fram. Han glemte de små hvite løgnene sine, mens jeg husket alt han hadde sagt. Tilliten ble brutt ganske kjapt kan jeg vel si. Han hadde også vært rusfri lenge sa han, men det endte med innrømmelser på flere sprekker.

Jeg ville vært veldig på vakt her, men ikke døm han før du er sikker :)

Skrevet

Nesespray har jeg ikke greie på..

Har en del kontakt med rusmisbrukere, metadonbrukere og mennesker med diverse problematikk og svarer generelt på bakgrunn av erfaring med det.

(X-)Rusmisbrukere har ofte en ustabil psyke og kan være vanskelige å leve sammen med. Om du ikke kan stole på han og ikke har det helt godt sammen med han så er det fornuftig å tenke seg om... X-rusmisbrukere kan relativt lett falle tilbake til gamle synder, at han ikke følger opp på jobb er et alvorlig symptom på at ting ikke er slik de skal være.

Er det mye løgner, mye "alt er alle andres feil - jeg selv har intet ansvar - jeg er et offer", "gi meg bare en sjanse til" osv så hadde jeg personlig vært svært betenkt..

Om han blir drittsekk når du sier du velger å gå så vet du at du har gjort det riktige. Er ikke umulig at du får høre veldig mye stygt om du velger å gå. Også at han prøver å bebreide deg for ting og gi deg dårlig samvittighet osv.

petter smart
Skrevet

Du kan bli avhengig av nesespray også. Det er faktisk ganske utbredt. Og det kan i verste fall føre til ødelagte slimhinner.

Det trenger ikke ha noe med et stoffmisbruk å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...