Gå til innhold

Hva skal jeg skrive på kortet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til en venninne og samboeren hennes som nettopp har fått barn. Har kjøpt noen babyklær i gave, men sliter med hva jeg skal skrive på kortet. Er første gang en venninne av meg har fått barn. Hva er vanlig å skrive i den anledning? Står helt fast.

Fortsetter under...

Skrevet

Skal du ha det humoristisk eller alvorlig?

Det finnes jo mange fine dikt, eller du kan bare skrive noe sånt som "gratulerer med ny sjef"?

Skrevet
  GA skrev (På 10.4.2008 den 20.26):

Skal du ha det humoristisk eller alvorlig?

Det finnes jo mange fine dikt, eller du kan bare skrive noe sånt som "gratulerer med ny sjef"?

Mer alvorlig tenkte jeg

Aliza1365380759
Skrevet

Da min "første venninne" fikk baby, skrev jeg følgende i kortet:

Kjære lille babyen.

Nå var endelig tiden kommet for at du skulle få se og føle verden og foreldrene dine, ikke bare høre dem. I dag er den første dagen i resten av ditt liv, lille venn, og jeg håper verden bringer deg evig lykke og kjærlighet, det fortjener du! Lykke til på din ferd i verden! Stor klem fra Aliza.

Ps. Du får hilse og gratulere mamma’n og pappa’n din så mye i valg av akkurat deg, et fantastisk lite menneske, og minne dem på om at de må nyte denne tiden. Gi dem en ekstra klem fra meg også!

Mrs. Wallace
Skrevet

Dette verset er veldig fint:

Til ein nyfødd unge!

Gleda er mest altfor stor til å bera.

Hei, vesle unge, velkommen til jord!

Ubrukt er livet ditt, ope ligg verda,

ventar, og gler seg til dine spor.

Ingvar Moe

trollemor;o)
Skrevet

Jeg ville ikke hatt så mye kliss på kortet. Bare gratulert og ønsket de til lykke med en ny tilværelse el.

Gode ønsker osv.

Annonse

Skrevet

Kjære lille venn.

Velkommen til livet og gratulerer med den beste mammaen og den beste pappaen i hele verden. Jeg gleder meg til å bli kjent med deg.

Hilsen meg

Jeg må si at jeg har alltid skrevet til foreldrene på kortet, men jeg forstår at det er flere som skriver til barnet og det er jo riktig det også. Gratulerer med jenta, eller gratulerer med gutten, skrev vi. Så enkelt :)

Gjest enkelt og greit
Skrevet

Velkommen til verden!

Eller: Gratulerer med jenta/gutten! (evt. vesle *navn*). Alle gode ønsker til hele familien/alle tre fra...

Gjest Elextra
Skrevet
  Mrs. Wallace skrev (På 10.4.2008 den 21.38):

Dette verset er veldig fint:

Til ein nyfødd unge!

Gleda er mest altfor stor til å bera.

Hei, vesle unge, velkommen til jord!

Ubrukt er livet ditt, ope ligg verda,

ventar, og gler seg til dine spor.

Ingvar Moe

Vakkert! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...