Gå til innhold

Oppdatering: Spiralen er ute!

ingoen

Anbefalte innlegg

Hei igjen !

Jeg skrev for noen dager siden at jeg skulle fjerne spiralen, tenkte jeg skulle oppdatere dere på hvordan det gikk.

Kvidde meg som en ULV i dagevis før gynekologtimen, sov nesten ikke natten før pga at jeg gruet meg sånn til den skulle ut (gjorde jo så innmari vondt å få den inn). Først sjekket han at den satt fint, så tok han den ut. Det "kløp" litt i livmorhalsen, men var absolutt INGENTING å snakke om. Frykten var det værste, og jeg følte meg så utrolig lettet da jeg kunne kikke ned i bosset og glise til den. Tanken på å være kvitt den var fantastisk!

Nå har jeg vært uten SPIRALIS GONZALIS GENITALIS (kallenavnet jeg har gitt den etter ett års fast følge!) i 1 1/2 døgn, og jeg har faktisk ikke merket noe som helst. Ingen kramper, Ikke antydning til blod, en gang. Så nå venter jeg på at utfloden skal minske, humøret stabilisere seg, krampene forsvinne og SEXLYSTEN komme snikende tilbake.

Gynekologen mente at jeg var en av de uheldige som hormonspiralen ikke passer for. 8 av 10 er fornøyde, men 2 av 10 opplever slike symptomer. Mest sannsynlig vil jeg få samme bivirkningene dersom jeg prøver igjen senere. Så nå skal vi tilbake til kondomer kombinert med såkalte sikre perioder, så får vi se hvordan det går fremover. Og kommer det en baby rekendes på en fjøl så er den selvsagt hjertelig velkommen!

Ha en go kveld videre!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Gynekologen mente at jeg var en av de uheldige som hormonspiralen ikke passer for. 8 av 10 er fornøyde, men 2 av 10 opplever slike symptomer." Jeg måtte ta den ut - fikk masse merkelige bivirkninger som jeg etterhvert koblet til hormonspiralen. Min lege, som var den som anbefalte og ivret for hormonspiral da jeg satte den inn, hadde endret mening da jeg oppsøkte han ang. bivirkninger. Han sa da at han hadde sett så mange merkelige bivirkninger at han hadde sluttet å anbefale den. Jeg fikk masse kviser, ble sur og grinete, og mest av alt: vondt i rygg(nedre del). Det med ryggvondt tok lang tid før jeg koblet til spiralen, men var ikke ukjent for legen... Noe dritt med disse hormonene! Vi gikk også over til kondomer, noe som resulterte i barn nr 4... ;-) Ikke alltid så enkelt å avbryte for å finne dem fram, vet du..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Da er det fastslått - at det er mye mindre vondt enn å ta ut spiral enn det var å sette den inn!

Jeg har blødd som en gris i 10 dager nå, men nå ser det ut til å gi seg... Jeg begynte å blø etter to dager.

Nå er det bare å sette i gang og avle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...