Gjest Luculline Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Jeg lever i et forhold, som jeg vurderer å byte ut av. En av bekymringene jeg sliter med i den forbindelse, er økonomien. Jeg har et barn på 2,5 år, som går 3 dager i uken i barnehage. Jeg er delvis arbeidsledig, og jobber for tiden ca. 1 dag i uken. Huset jeg bor i nå eies av min samboer. Er det noen som kan fortelle meg hva jeg har krav på av økonomisk hjelp og støtte, hvis jeg velger å bo alene? 0 Siter
Loralei Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Så lenge du har hoved omsorgen så får du: - barnebidrag fra far (avhengig av inntekt osv. sjekk på nav.no bidragveileder) -utvidet barnetrygd (1940 kr) - støtte til barnetilsyn (64% av kostnadene, så lenge du ikke har årsinntekt på over 370 000) - overgangsstønad (beløp avhengig av hvor mye du tjener, sjekk opp med NAV) 0 Siter
Loralei Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 glemte å nevne at du vil bli lignet i skatteklasse 2, så da vil du sitte igjen med større netto beløp pr. mnd. 0 Siter
Gjest Luculline Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 glemte å nevne at du vil bli lignet i skatteklasse 2, så da vil du sitte igjen med større netto beløp pr. mnd. Tusen takk for svar :-) Da ble jeg en del klokere, heldigvis :-) 0 Siter
Loralei Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Tusen takk for svar :-) Da ble jeg en del klokere, heldigvis :-) Bare hyggelig du.. Og lykke til med valget =) 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Jeg er ikke sikker på om du får stønad til barnetilsyn så lenge du er arbeidsledig og det ikke er nødvendig at barnet er i barnehage - sjekk opp med nav! 0 Siter
Atene Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Jeg er ikke sikker på om du får stønad til barnetilsyn så lenge du er arbeidsledig og det ikke er nødvendig at barnet er i barnehage - sjekk opp med nav! Det får man i utgangspunktet ikke. Men jeg forstår det som at hun er arbeidssøkende, og da tror jeg det går. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.