Gå til innhold

Må jeg slutte?


Pink-Cat

Anbefalte innlegg

Jeg ammer jenta mi på nesten 2 måneder, og jeg er klar over at morsmelk er det beste for henne. Men hun plages skikkelig med magen om kveldene, og det er nesten uutholdelig til tider, da hun gråter, spiser og plages med magen ca. fra 23 om kvelden til ca.2 om natten. Må innrømme at jeg også blir ganske sliten av dette hver kveld! Jeg klarer ikke å finne ut om det er noe jeg spiser, og har prøvd å kutte ut forskjellige ting for å se om det kan være noe jeg spiser hun reagerer på, men det har til nå vært uten hell. Jeg vet ikke hvor lang tid det tar før maten går i melka, så det gjør liksom ting enda vanskeligere.

Jeg føler nesten at det er min skyld at hun gråter og har vondt i magen fordi det antakelig kommer av melka mi, men bør jeg slutte å amme? Slipper hun å plages sånn med magen hvis jeg begynner med morsmelk- erstatning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat sånn hadde vi det også, prøvde å legge om mitt eget kosthold, soneterapi, kiropraktor og akupunktur. Om akupunkturen hjalp er ikke godt å si, hun var 3 mnd da vi begynte med det og fra hun var 3 - 3 1/2 mnd ga det seg helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

gråtinga vil ikke nødvendigvis opphøre ved annen mat...

Mine tre var også mer urolig om kveldene. Kiropraktor hjalp også min kolikkgutt for en tid. Han roet seg ei ukes tid etter hver behandling. Men så begynte det igjen. Tror kanskje vi tok han dit litt sent?

Ellers så ga jeg litt kokt sukkervann når gråtinga var som verst. Syntes det hjalp mine.

Ang mat og hva du spiser, så tror jeg du kan slappe av. Ikke ha dårlig samvittighet. Du gjør ditt beste. Gir barnet morsmelk, og må selvfølgelig spise selv. du kan unngå erter,løk etc. mat som gir deg luft i magen. Ellers så er det ikke stort du kan gjøre med det. Ingen mennesker kan leve uten mat vet du... , selv ikke mødre. :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Det var slik når jeg ammet gutten vår også. Han fikk vondt uansett hva jeg spiste. Jeg tenkte også på å gå over til erstatning, men helsesøster mente han ikke ville bli bedre av det, hun sa han kunne bli verre. Han begynte å bli bedre etter han ble fire måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære Pink-Cat. Er hun inne i en økeperiode? Har du prøvd å tilby henne oftere om dagen? Morsmelkerstatning er tyngre fordøyelig enn din melk fordi den er laget på kumelk. Noen barn blir mere urolig av det. Er det noen som kan se etter barnet ditt noen timer om dagen så du får sove, eller kanskje dere kan ta dere en liten hvil isammen? De to første mnd. er ofte de mest urolige i et spedbarns liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...