Gå til innhold

sende sms om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sender ikke sms på natta, og får så og si aldri sms på natta heller. I farta kan jeg bare komme på én gang, og det var fra noen som var ute midt på natta for å se på en solformørkelse en sommernatt for noen år siden, men jeg var våken av samme grunn, så det var helt OK:-)

Og nyttårsaften sendes det gjerne noen sms'er.

Men ellers aldri.

Jeg må bare kommentere denne setningen din: ''

Tenker du da at folk har vett nok til å ikke ha på lyden på mobilen om natta eller vil du vente til morgenen.''

Om man vurderer det å alltid skru av meldingslyden som "vett nok" eller ikke komme rvel an på hvem man er og hvem man omgås. For meg er det ikke nødvendig, selv om mobilen ligger på nattbordet. Jeg tar det for gitt at dem jeg sms'er med har det på smame måten som meg at sms kan vente til neste dag.

Og apropos det - nå kom jeg på en ting jeg tenkte på klokka halv ett i natt at jeg skulle spørre noen om, og så har jeg glemt å sende sms til henne om det, så nå gjør jeg det *S*

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Bookworm

7

• morsan

5

• vanilje

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sender ikke sms om natten, og liker heller ikke at folk sender meg sms såfremt det ikke skulle være en eller annen krisesituasjon.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg får ofte sms midt på natta, og jeg svarer om jeg er våken. Jeg setter mobilen på lydløs når jeg vil sove. Folk må gjerne sende sms når de vil, såfremt de ikke krever svar med en gang.

Skrevet

Nei, jeg sender ikke sms om natta. Da sover jeg, og det regner jeg med andre gjør også. jeg har selv en telefon jeg ikke kan slå av hvis jeg skal bruke den som vekkeklokke. Og ordne med lydløs hver kveld gidder jeg ikke. Regner med andre også har det slik. Men jeg sender sjelden sms, og det er enda sjeldnere noe ikke kan vente. Men har det blitt sent, sender jeg heller en sms enn å ringe.

''jeg har selv en telefon jeg ikke kan slå av hvis jeg skal bruke den som vekkeklokke.''

Er du sikker på det? Det er ikke få ganger vi har våknet av kjærestens mobil, han innbilder seg at alarmen ikke virker når telefonen er avslått. Noe som altså ikke er tilfelle. Alarmen starter selv om telefonen er slått av den...

Skrevet

''jeg har selv en telefon jeg ikke kan slå av hvis jeg skal bruke den som vekkeklokke.''

Er du sikker på det? Det er ikke få ganger vi har våknet av kjærestens mobil, han innbilder seg at alarmen ikke virker når telefonen er avslått. Noe som altså ikke er tilfelle. Alarmen starter selv om telefonen er slått av den...

Helt sikker. Min forrige telefon var ikke slik, der gikk alarmen selv om den var avslått. Jeg har lett etter om det er noen funksjon jeg kan slå av/på, men uten hell. Det er også svært kronglete å slå over til lydløs. I det hele tatt en upraktisk telefon.

Skrevet

Jeg har alltid på vibrering og har telefonen stort sett i lomma, derfor svarer jeg nesten alltid ganske raskt. Jeg bare liker ikke meldingspiping og mobilringetoner. :)

*Hehe* Har du sett den episoden av Absolutely Faboulus der Pats har Eddies personsøker i lomma? Den vibrerer bare... ;o)

AneM1365380603
Skrevet

Min mobil går på lydløs når jeg holder inne firkanttasten en stund. Vekkinga virker fremdeles, men jeg slipper sms og oppringinger.

Gjest Elextra
Skrevet

''Alarmen starter selv om telefonen er slått av den...''

Hæ, virker alarmen selv om telefonen er helt avslått? Eller - det var antakelig ikke det du mente.

Skrevet

Hæ, virker alarmen selv om telefonen er helt avslått? Eller - det var antakelig ikke det du mente.

Joda, på begge de to Nokiaene han har så gjør den det. Ikke alltid like festlig kl. 6 om morran...

Gjest Elextra
Skrevet

Joda, på begge de to Nokiaene han har så gjør den det. Ikke alltid like festlig kl. 6 om morran...

Høres merkelig ut.... * ser for meg masse alarmer på fly fra avslåtte telefoner *

AneM1365380603
Skrevet

Skjønner hva du mener, men jeg har også mail på telefonen, og den dumme telefonen kan ikke skille mellom vibreringsinnstillinger for mail og sms; vibrerer det for sms vil det også vibrere for mail. Og jeg får temmelig mye mail til alle tider av døgnet.

Og jeg sover så lett at jeg kan våkne av vibreringslyden også :/.

Jeg holdt på å daue en gang mobilen begynte å vibrere på bordet, så den funskjonen har jeg ikke på. Hele mobilen var jo i bevegelse mens det brummet "Brrrr, brrrr".

Gjest Elextra
Skrevet

*Hehe* Har du sett den episoden av Absolutely Faboulus der Pats har Eddies personsøker i lomma? Den vibrerer bare... ;o)

Den serien savner jeg!

Skrevet

Da kan man jo ha ringelyden, og ikke meldingslyden, på? Skjer det noe alvorlig, så er det jo ingen som sender SMS....

Eller man kan velge selv, og la være å sende SMS om natta, strengt tatt ikke nødvendig det heller...

Gjest annlovinda
Skrevet

Det stemmer det.

Alarmen starter selv om mobilen er skrudd av. Har gjort det på iallefall de tre siste mobilene mine.

Skrevet

Eller man kan velge selv, og la være å sende SMS om natta, strengt tatt ikke nødvendig det heller...

;-)

Gjest vett nok til å ha på lyden
Skrevet

''jeg har aldri på meldingslyd.'' Har du ikke? Får du med deg at folk sender meldinger på dagen, da? Mange forventer jo svar ganske raskt.

Vi har ikke fasttelefon, og med familiemedlemmer som helt sikkert hadde ringt oss for hjelp hvis det oppstod noe akutt (svigerfaren min, bestemoren min), så er det å skru av lyden eller å ha telefonen utenfor hørevidde om natten, uaktuelt. Bruker jeg hurtigtastene, skrus både meldingslyd og ringetone av, jeg går ikke inn i menyen og skrur av meldingstonen og vibreringen.

Jeg sender ikke melding til noen jeg tror sover, hvis det ikke er ekstremt viktig. Da lager jeg heller en reminder til meg selv om at jeg skal sende en sms halv åtte neste morgen (eller når jeg tror de allikevel skal stå opp).

Skrevet

Høres merkelig ut.... * ser for meg masse alarmer på fly fra avslåtte telefoner *

Altså klokkealarmen, ikke sms og ringetoner.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ja, på min telefon virker i hvert fall alarmen selv om telefonen er avslått.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg sender stort sett ikke sms til folk om natta, med et par hederlige unntak for folk jeg vet er natteravner selv, og som ikke blir forstyrret av sms dersom de mot formodning har lagt seg.

Selv bryr jeg meg ikke noe om sms om natta. Er jeg våken, sjekker jeg den, sover jeg, gir jeg glatt f%$n i å sjekke hva det er.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, på min telefon virker i hvert fall alarmen selv om telefonen er avslått.

ok! Mulig det gjør det på min også, det har bare falt meg inn å prøve. Og telefonen min er så godt som aldri avslått, det er vel bare når jeg flyr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...