Gå til innhold

sende sms om natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja, jeg kan finne på å sende om natta/ekstremt tidlig om morgenen. om folk våkner av det, eller føler seg tvungen til å svare, får det være deres problem. jeg er ikke den som tvinger dem til å ha mobilen på/i soverommet om natta ;) selv har jeg nesten aldri det.

Det er helt utrolig hvor mange egoistiske mennesker det finnes. Nei det er kanskje ikke ditt problem, men kan man ikke ta hensyn til andre?

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Bookworm

7

• morsan

5

• vanilje

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

hihi...

Fått noen av dem. ;-)

Ellers er de veldig kjekke når jeg er på jobb og kjeder meg om natta.

Noe helt annet. Hadde litt problemer på jobb i dag. På det meste hadde jeg 8 mannfolk inne hos meg som skulle løse problemet mitt. Endte med at jeg løste det slik jeg hadde sagt helt til å begynne med. :-) Men koselig likevel...Følte meg nesten populær et lite øyeblikk. :-)

He, he, ikke sant :0)

Jomfru i nød ;0

He, he!

Skrevet

Eller man kan velge selv, og la være å sende SMS om natta, strengt tatt ikke nødvendig det heller...

Joda, men DU kan jo ikke velge hva andre skal gjøre. Men du kan velge å ikke ha meldingslyden på.

Gjest LangeNetter
Skrevet

sender en del på natta jeg,og mottar på natta.jeg har en anna døgnrytme enn folk flest,så derfor er det jo bare å skru av lyden når man vil sove.

selv behandlere som bruker sms-kontakt til avtaler,sender på alle døgnets tider.(det er da noe vi har gitt hverandre samtykke i at er greit!derfor kvier jeg meg ikke over det).

ikke noe bedre med mas 7 på morran enn 3 på natta,hvis man lever litt utenom a4-skalaen.men man velger selv når man vil være tilgjengelig:)no problem

Persille1365381127
Skrevet

Jeg både sender og mottar meldinger hele døgnet - om jeg ikke vil vekkes slår jeg av lyden. Værre er det ikke - jeg våkner av vibreringen om noen ringer likevel.

Og jeg tenker at andre gjør det samme, så derfor har jeg ingen skrupler med å sende mld. døgnet rundt.

Skrevet

Jeg sender ikke sms på natta, og får så og si aldri sms på natta heller. I farta kan jeg bare komme på én gang, og det var fra noen som var ute midt på natta for å se på en solformørkelse en sommernatt for noen år siden, men jeg var våken av samme grunn, så det var helt OK:-)

Og nyttårsaften sendes det gjerne noen sms'er.

Men ellers aldri.

Jeg må bare kommentere denne setningen din: ''

Tenker du da at folk har vett nok til å ikke ha på lyden på mobilen om natta eller vil du vente til morgenen.''

Om man vurderer det å alltid skru av meldingslyden som "vett nok" eller ikke komme rvel an på hvem man er og hvem man omgås. For meg er det ikke nødvendig, selv om mobilen ligger på nattbordet. Jeg tar det for gitt at dem jeg sms'er med har det på smame måten som meg at sms kan vente til neste dag.

Og apropos det - nå kom jeg på en ting jeg tenkte på klokka halv ett i natt at jeg skulle spørre noen om, og så har jeg glemt å sende sms til henne om det, så nå gjør jeg det *S*

Oi, nå har jeg ikke sjekket her inne på ca 10 timer og jammen har folk mye forskjellige tanker rundt dette.

Ja, er enig, har ikke så mye med vett å gjøre om folk vil skru av fonen, var dårlig formulert.

Skrevet

Hei, ser at folk her har utrolig mange forskjellige meninger og tanker omkring dette :-)

Men da har jeg lyst til å stille et nytt spm...til dere som ikke vil ha sms'er om natta, men har på lyden av forskjellige grunner, vet de som sender til dere at det er sånn dere vil ha det?

F.eks så er noen jeg kjenner veldig strenge på at de ikke vil bli ringt til etter kl 21, andre kan bli ringt til frem til kl 1 om natta

Skrevet

Oi, nå har jeg ikke sjekket her inne på ca 10 timer og jammen har folk mye forskjellige tanker rundt dette.

Ja, er enig, har ikke så mye med vett å gjøre om folk vil skru av fonen, var dårlig formulert.

Får si som Kim Possible: Null stress! :-)

Skrevet

Hei, ser at folk her har utrolig mange forskjellige meninger og tanker omkring dette :-)

Men da har jeg lyst til å stille et nytt spm...til dere som ikke vil ha sms'er om natta, men har på lyden av forskjellige grunner, vet de som sender til dere at det er sånn dere vil ha det?

F.eks så er noen jeg kjenner veldig strenge på at de ikke vil bli ringt til etter kl 21, andre kan bli ringt til frem til kl 1 om natta

Som påpekt av meg med flere nedenfor kommer det jo an på hvem man omgås med da, og hva slags vaner de har. Jeg synes det er helt unødvendig å snakke med mine venner og familiemedlemmer om at de ikke skal tekste meg på natta, og selv om jeg stort sett har mobilen på nattbordet med alle lydsignaler påskrudd, så får jeg altså ikke nattlige sms'er.

Så min antagelse om at de jeg omgås er som meg på dette feltet er derfor helt korrekt:-)

Det har vel mye med alder og livssituasjon å gjøre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Som påpekt av meg med flere nedenfor kommer det jo an på hvem man omgås med da, og hva slags vaner de har. Jeg synes det er helt unødvendig å snakke med mine venner og familiemedlemmer om at de ikke skal tekste meg på natta, og selv om jeg stort sett har mobilen på nattbordet med alle lydsignaler påskrudd, så får jeg altså ikke nattlige sms'er.

Så min antagelse om at de jeg omgås er som meg på dette feltet er derfor helt korrekt:-)

Det har vel mye med alder og livssituasjon å gjøre.

Er nok det!

Jeg sender bare sms på natta, hvis vedkommende har bursdag, og det er nær familie;)

Skrevet

Joda, men DU kan jo ikke velge hva andre skal gjøre. Men du kan velge å ikke ha meldingslyden på.

Det er riktig, jeg kan velge å ikke ha meldingslyden på, men jeg mener fortsatt at det en hensynsløst å sende meldinger til folk om natta.

Skrevet

Nei, eg sender aldri SMS om natta til folk eg vet sover.

Skrevet

''jeg har aldri på meldingslyd.'' Har du ikke? Får du med deg at folk sender meldinger på dagen, da? Mange forventer jo svar ganske raskt.

Synes det er "frekt" å forlange et svar ganske snart også jeg da. Folk må jo gjøre det når de har anledning til å svare, ikke når det forventes!

Hvordan i all verden klarte vi oss når vi bare hadde fasttelefon hjemme?? Hihi.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det er "frekt" å forlange et svar ganske snart også jeg da. Folk må jo gjøre det når de har anledning til å svare, ikke når det forventes!

Hvordan i all verden klarte vi oss når vi bare hadde fasttelefon hjemme?? Hihi.

Jeg sier ikke at det forlanges svar umiddelbart, men det forventes vel mer eller mindre. Skal jeg spørre noen om noe som ikke haster sender jeg heller e-post.

Aliza1365380759
Skrevet

Hvis det er krise, så gjør jeg det til f.eks bestevenninna mi, men ikke til hvem som helst. Det gjør meg ingenting at hun sender melding til meg heller, uansett hva tidspunktet måtte være. Jeg våkner like før jeg får melding uansett, og samboeren min våkner ikke siden jeg har ringelyden på laveste og meldingslyd på et pip.

Skrevet

Jeg tenker slik at de som bruker mobil som vekkeklokke har vel vett på å slå av ringelyden. Men nå sender jeg ikke på natta da, men etter kl 22 er jeg forsiktig med å sende SMS. Noen skal jo tidlig opp på jobb. Og har de ikke skått av ringelyden, er det kjedelig å våkne. Ikke alltid en sovner lett igjen.

Skrevet

Jeg tenker slik at de som bruker mobil som vekkeklokke har vel vett på å slå av ringelyden. Men nå sender jeg ikke på natta da, men etter kl 22 er jeg forsiktig med å sende SMS. Noen skal jo tidlig opp på jobb. Og har de ikke skått av ringelyden, er det kjedelig å våkne. Ikke alltid en sovner lett igjen.

Men er det ditt ansvar om vedkommende ikke har slått av lyden?

Skrevet

Men er det ditt ansvar om vedkommende ikke har slått av lyden?

Jeg mener at det er viktig å respektere folks behov for vanlig døgnrytme og nok søvn. Derfor mener jeg at man med rimelig stor grad av sikkerhet skal vite at folk synes det er ok å motta meldinger på natten før man evt. sender det.

Jeg ønsker at min mobil skal stå på slik at nær familie og andre kan få tak i meg hvis noe skulle oppstå akutt. Derimot opplever jeg det som hensynsløst dersom folk sender meg meldinger midt på natten vedr. ting som jeg ikke har behov for å vite midt på natten.

Derimot må folk gjerne sende så mye mail de måtte ønske når som helst på døgnet, da dette ikke forstyrrer meg :-)

Skrevet

Jeg mener at det er viktig å respektere folks behov for vanlig døgnrytme og nok søvn. Derfor mener jeg at man med rimelig stor grad av sikkerhet skal vite at folk synes det er ok å motta meldinger på natten før man evt. sender det.

Jeg ønsker at min mobil skal stå på slik at nær familie og andre kan få tak i meg hvis noe skulle oppstå akutt. Derimot opplever jeg det som hensynsløst dersom folk sender meg meldinger midt på natten vedr. ting som jeg ikke har behov for å vite midt på natten.

Derimot må folk gjerne sende så mye mail de måtte ønske når som helst på døgnet, da dette ikke forstyrrer meg :-)

''Derimot må folk gjerne sende så mye mail de måtte ønske når som helst på døgnet, da dette ikke forstyrrer meg :-)''

Da må du sjekke froskemailen oftere ;-))

Skrevet

''Derimot må folk gjerne sende så mye mail de måtte ønske når som helst på døgnet, da dette ikke forstyrrer meg :-)''

Da må du sjekke froskemailen oftere ;-))

Godt poeng!

*lover å skjerpe meg og skynder meg i retning den noe forsømte froskemailen*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...