Gå til innhold

Kaffemaskin??

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Setter min lit til DOL i dag ja. Jeg ønsker meg en kaffemaskin til hjemmebruk, espresso sådan, helst som kan lage cappuchino, men bare espresso er også OK.

Er det best å kjøpe sånt nytt ,eller kan man fint kjøpe brukt, f.eks på Finn?

Hvilke merker er bra? Jeg har dessverre lite peiling på kaffemaskiner, jeg bare drikker kaffen.. :-)

Gjest tungvint
Skrevet

Jeg har ikke slik maskin,men en kompis har, han må i tillegg ha kaffetrakter pga hvis det er mange som skal ha kaffe, så ville husverten stå ved kaffemaskina hele kvelde å mixe kaffe, kun èn og èn kopp kan lages, samt at det tar tid å lage kaffen, så når den ene er ferdig med sin kaffekopp og vil ha mer, så blir det en ny runde med maskina.

Han kjøpte forøvrig sin maskin ny, 5-6000 hadde han gitt for sin, det var visst et kjøp han angrer på, blir kun brukt når han er alene og vil ha seg en kopp kaffe, ellers blir det tungvint.

Jeg vet ikke hvilket merke han har på maskinen sin heller, så egentlig var jeg vel ikke så mye til hjelp for deg :).

Gjest Elextra
Skrevet

Det er veldig mange som oppgraderer kaffemaskinen sin, man synes fort at de rimeligere ikke er bra nok. Så jeg antar en del av disse ligger på finn.no....

Kan ikke se noen grunn til at man ikke skulle kjøpe slikt brukt, men vær klar over at de ordentlig gode maskinene gjerne koster noen tusen (minum 4 lapper) nye.

Skrevet

Jeg har ikke slik maskin,men en kompis har, han må i tillegg ha kaffetrakter pga hvis det er mange som skal ha kaffe, så ville husverten stå ved kaffemaskina hele kvelde å mixe kaffe, kun èn og èn kopp kan lages, samt at det tar tid å lage kaffen, så når den ene er ferdig med sin kaffekopp og vil ha mer, så blir det en ny runde med maskina.

Han kjøpte forøvrig sin maskin ny, 5-6000 hadde han gitt for sin, det var visst et kjøp han angrer på, blir kun brukt når han er alene og vil ha seg en kopp kaffe, ellers blir det tungvint.

Jeg vet ikke hvilket merke han har på maskinen sin heller, så egentlig var jeg vel ikke så mye til hjelp for deg :).

;-) Der har vi forklaringa på hvorfor man som gjest hos en med slik maskin til nød får påfyll én gang, og så er det slutt på tilbud om mer kaffe! ;-) Ekte kaffekjerringer som meg vil gjerne ha mer enn som så, så en termokanne med traktekaffe er helt ypperlig! :-)

Selv hadde jeg ikke giddet å ha en diger og dyr maskin til sporadisk bruk, så de gangene jeg får lyst på noe litt mer fancy, benytter jeg meg av en slik en:

http://kundeweb.aggressive.no/users/Black-Cat.no/webshop/smal/809b.jpg

Gjest tungvint
Skrevet

;-) Der har vi forklaringa på hvorfor man som gjest hos en med slik maskin til nød får påfyll én gang, og så er det slutt på tilbud om mer kaffe! ;-) Ekte kaffekjerringer som meg vil gjerne ha mer enn som så, så en termokanne med traktekaffe er helt ypperlig! :-)

Selv hadde jeg ikke giddet å ha en diger og dyr maskin til sporadisk bruk, så de gangene jeg får lyst på noe litt mer fancy, benytter jeg meg av en slik en:

http://kundeweb.aggressive.no/users/Black-Cat.no/webshop/smal/809b.jpg

Der har du svaret ja :)

Jeg er også ei skikkelig kaffekjerring, så det beste er en kaffekanne på bordet når jeg kommer på besøk.

Klumpete stor maskin ja, det er helt sikkert, mye mer snertnere med en mokkamaster da ja :)

Skrevet

Du har helt rett, dette er bare brukbart hvis det er små mengder kaffe som skal serveres. Ellers må nok kaffetrakteren til pers:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...