Gå til innhold

Sterilisering av pumpeutstyr


ronja røverdatter

Anbefalte innlegg

ronja røverdatter

Nå har jeg begynt å pumpe melk for å gi til sykehuset, og har derfor noen spørsmål om kokingen. Jeg har to pumpesett til den el. pumpa, og et håndpumpesett.

Kan jeg koke alt sammen og legge i rene plastposer til jeg skal bruke det, eller må det være "nykokt"?

Når det er vasket og kokt, må det lufttørkes, eller kan jeg tørke det med et rent håndkle (som bare er vasket på vanlig måte, ikke kokt)?

Jeg fikk beskjed om å håndpumpe litt før jeg begynte å pumpe, for å fjerne den "ytterste" melka m/bakterier. Hvor mye melk er det snakk om?

Godt å ha et sted der man kan stille "banale" spørsmål:-)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ronja røverdatter. Det er viktig at du stiller disse spørsmålene til sykehuset da det er spesielle retningslinjer når du leverer melk som skal brukes av andre. Spørsmålene dine er ikke banale! Flott at du gir melk til andre som også trenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære ronja røverdatter. Det er viktig at du stiller disse spørsmålene til sykehuset da det er spesielle retningslinjer når du leverer melk som skal brukes av andre. Spørsmålene dine er ikke banale! Flott at du gir melk til andre som også trenger!

Kjære labine. Ernæringsmessig klarer han seg uten mat om natta nå, en annen sak er å endre vaner.Ta en prat med helsesøsteren din, kanskje hun har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...