Gå til innhold

Er overvekt usexy?

Gjest småbarnsmor med ungdomskropp..

Anbefalte innlegg

Gjest småbarnsmor med ungdomskropp..
Skrevet

Jeg så en jente i dag som jeg ikke har sett siden videregående..

Hun hadde fått barn og hadde forandret seg kraftig. Fra å være veldig tynn og trent så hun nå ut som hun hadde gått opp masse.. hun utstrålte så mye sensualitet og trygghet og var utrolig pent kledd. Rett og slett sexy.. Jeg ble misunnelig..

For her går jeg og sliter med å holde ungdomsvekta, unner meg alldri noe og hater kroppen min.. Hun derimot.. gått opp i vekt, men så rett og slett lykkelig ut..

Må si jeg fikk mye å tenke på gitt..

Gjest D*lilith
Skrevet

Det er mange overvektige som kan være sexy,det spørs vel hvordan man kler seg og ter seg : )

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, fint å få en påminnelse om at det ikke nødvendigvis er antall kilo det kommer an på :D.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror det har noe å si om hvordan en selv føler seg. De som er lykkelige og fornøyd med seg selv kan ha en fantastisk utstråling.

Gjest en mamma i ungdomskropp
Skrevet

Ja, fint å få en påminnelse om at det ikke nødvendigvis er antall kilo det kommer an på :D.

Ja, det var virkelig en påminnelse!

Og jeg kjenner at denne helgen skal brukes til å tenke alvorlig gjennom hva jeg velger å prioritere her i livet.

Jeg har barn, familie, karriere og alt jeg kan ønske meg.

Denne sylslanke kroppen koster meg utrolig mye.

Ikke at man skal gi blaffen, men det er tilsynelatende mye glede i god mat som jeg går glipp av for å være tynn..

Gjest Elextra
Skrevet

Og jeg kjenner at denne helgen skal brukes til å tenke alvorlig gjennom hva jeg velger å prioritere her i livet.

Ikke at man skal gi blaffen, men det er tilsynelatende mye glede i god mat som jeg går glipp av for å være tynn..

Ja, men pst - alle ekstrakilo er ikke nødvendigvis kledelige.

Men - det å være sexy kommer gjerne innenfra, utstråler man at man er fornøyd med seg selv er man gjerne sexy - uansett.

Skrevet

Til en viss grad vil jeg si at sexy ikke har noe med antallet kilo å gjøre.

Gjest silje mari
Skrevet

Problemet når man har blitt litt overvektig er å finne klær med fint snitt. Eller klær i det hele tatt, for mange. Jeg har gått opp 10-15kg siden videregående og gutta kikker etter meg enda. Det har som du sier med trygghet, holdning og også hvordan man kler seg å gjøre. Har man det fint inni seg ser man også bra ut på utsiden.

Gjest mitt syn
Skrevet

Ikke inntil en viss grad. Litt fyldighet er ofte sexy.

Men over et visst nivå er det usexy.

Gjest småbarnsmamma i en ungdomskropp
Skrevet

Problemet når man har blitt litt overvektig er å finne klær med fint snitt. Eller klær i det hele tatt, for mange. Jeg har gått opp 10-15kg siden videregående og gutta kikker etter meg enda. Det har som du sier med trygghet, holdning og også hvordan man kler seg å gjøre. Har man det fint inni seg ser man også bra ut på utsiden.

Joda, men det motsatte tilfeller er f.eks meg.. jeg kjøper dyre, moreriktige klær i størrelse 34 og 36.. Men jeg har ingen utstråling og finnes ikke sexy.. Dette er ikke bare mitt dårlige selvbilde, men jeg har en utrolig flott ektemann som er oppriktig mot meg. Han elsker meg og har sett det bli mindre og mindre av meg med årene. Det svir, men jeg vet han har rett når han sier jeg mister sjarm og utstråling når jeg sulter meg og trener timesvis hver uke for å holde magen borte.. Han synes det er trist at jeg drikker pepsi max mens han og ungene koser seg med pizza og lørdagsgodt..

Jeg er redd for å miste kontrollen over matinntaket.. årevis med sulting og forsakelse kan fort få meg til å ikke klare å slutte hvis jeg begynner å unne meg ting.. Men nå vet jeg ikke hva som er verst.. hvis det er det verste som kan skje at jeg blir tykk..gud forby.. så er det kanskje ikke verre enn sånn som jeg har det nå.. Mange tykke sier de lever som i et fengsel i egen kropp.. jeg føler jeg gjør det samme..

Skrevet

Joda, men det motsatte tilfeller er f.eks meg.. jeg kjøper dyre, moreriktige klær i størrelse 34 og 36.. Men jeg har ingen utstråling og finnes ikke sexy.. Dette er ikke bare mitt dårlige selvbilde, men jeg har en utrolig flott ektemann som er oppriktig mot meg. Han elsker meg og har sett det bli mindre og mindre av meg med årene. Det svir, men jeg vet han har rett når han sier jeg mister sjarm og utstråling når jeg sulter meg og trener timesvis hver uke for å holde magen borte.. Han synes det er trist at jeg drikker pepsi max mens han og ungene koser seg med pizza og lørdagsgodt..

Jeg er redd for å miste kontrollen over matinntaket.. årevis med sulting og forsakelse kan fort få meg til å ikke klare å slutte hvis jeg begynner å unne meg ting.. Men nå vet jeg ikke hva som er verst.. hvis det er det verste som kan skje at jeg blir tykk..gud forby.. så er det kanskje ikke verre enn sånn som jeg har det nå.. Mange tykke sier de lever som i et fengsel i egen kropp.. jeg føler jeg gjør det samme..

''jeg sulter meg og trener timesvis hver uke for å holde magen borte.. Han synes det er trist at jeg drikker pepsi max mens han og ungene koser seg med pizza og lørdagsgodt..

Jeg er redd for å miste kontrollen over matinntaket.. årevis med sulting og forsakelse kan fort få meg til å ikke klare å slutte hvis jeg begynner å unne meg ting.. ''

Jeg syns det høres ut som du allerede har mistet kontrollen over matinntaket, med motsatt fortegn av det du mener over her. At du er nær ved å ha en spiseforstyrrelse. Din sexy skoleveninne tenker nok mye mindre på mat og vekt enn du gjør. Og det er en stooor normalskala med folk som spiser seg mett hver dag, koser seg med noe godt i helgen, men uten at de er overvektige. Og folk som trener for å bli sterkere, få bedre kondis og bedre helse osv., ikke først og fremst for å holde seg tynn.

Du ser det kanskje, når du leser ditt eget innlegg?

Gjest Småbarnsmamma med ungdomskropp
Skrevet

''jeg sulter meg og trener timesvis hver uke for å holde magen borte.. Han synes det er trist at jeg drikker pepsi max mens han og ungene koser seg med pizza og lørdagsgodt..

Jeg er redd for å miste kontrollen over matinntaket.. årevis med sulting og forsakelse kan fort få meg til å ikke klare å slutte hvis jeg begynner å unne meg ting.. ''

Jeg syns det høres ut som du allerede har mistet kontrollen over matinntaket, med motsatt fortegn av det du mener over her. At du er nær ved å ha en spiseforstyrrelse. Din sexy skoleveninne tenker nok mye mindre på mat og vekt enn du gjør. Og det er en stooor normalskala med folk som spiser seg mett hver dag, koser seg med noe godt i helgen, men uten at de er overvektige. Og folk som trener for å bli sterkere, få bedre kondis og bedre helse osv., ikke først og fremst for å holde seg tynn.

Du ser det kanskje, når du leser ditt eget innlegg?

Hjelp ja..jeg var ærlig talt ikke klar over hvor ute å kjøre jeg er før jeg tar meg i å tenke over hva jeg skriver.

Du har rett. Jeg har mistet kontrollen.

Å møte denne venninnen gjorde dypt inntrykk på meg. Fordi mitt verste mareritt er å bli tykk. Men hvis jeg uavhengig av kroppsform kan få selvbilde og selvtillit og utstråling og glede over livet.. så er jeg villig til å la kroppen bli som den blir.

Mens jeg skrev disse innleggene har jeg faktisk ring legen og bestilt time..

Skrevet

Hjelp ja..jeg var ærlig talt ikke klar over hvor ute å kjøre jeg er før jeg tar meg i å tenke over hva jeg skriver.

Du har rett. Jeg har mistet kontrollen.

Å møte denne venninnen gjorde dypt inntrykk på meg. Fordi mitt verste mareritt er å bli tykk. Men hvis jeg uavhengig av kroppsform kan få selvbilde og selvtillit og utstråling og glede over livet.. så er jeg villig til å la kroppen bli som den blir.

Mens jeg skrev disse innleggene har jeg faktisk ring legen og bestilt time..

Lykke til! Og god helg!

Skrevet

Tror det er veldig viktig med utstrålingen. Ei jeg studerte med var ganske stor, men det var hun som hadde flest gutter rundt seg på fester etc. Hun hadde en helt ekstrem utstråling, mens jeg, som er ca like stor, satt sjenert i et hjørne og følte meg som den hvalen...

Gjest frodig og blid/stygg og feit
Skrevet

jeg kan visst virke på begge sider,enten tiltrekkende,eller avstøtende. jeg er overvektig,ikke noe tvil om det.men når jeg er "ovenpå" er jeg visst bare frodig og frigjort,mens begynner jeg å "deppe" er jeg mislykket.

er selv kvinne,og menn liker meg mest avhengig av form og humør,ikke vekt.før jeg la på meg fikk jeg færre henvendelser

Skrevet

Jeg synes ikke overvekt er sexy. Jennifer Lopez-former er sexy. Ricky Lake er ikke sexy.

Snacky1365380698
Skrevet

*Nikker bekreftende*

Veldig klar over hvor mye pes det er med å holde str 34 år etter år, og har alltid ment at jeg ville bli svært ulykkelig om jeg hadde vært større....

Tror jeg har misforstått noe alle disse årene....

Så der fikk jeg også sannelig noe å tenke over!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...