Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Altså... Er det vanlig å gå fra ungene og sette seg ned og spise når man er i syden på ferie? Eller andre steder? Jeg synes det er så utrolig trist med lille Madeleine som forsvant fra foreldrene sine. Men hele tiden har jeg stått litt som et levende spørsmålstegn også - hvorfor i all verden gikk de fra ungene? Er det jeg som er hønemor? Mine unger er mye større enn denne vesla, men jeg slipper dem aldri ut av syne når vi er på ferie jeg. Skal de på do, så følger jeg dem til døra og venter til de kommer tilbake. Og når de skal legge seg så er kvelden og utelivet ferdig for meg - da kan jeg sette meg ned med en bok og et glass vin til jeg legger meg. Å gå fra dem ville jeg igrunnen aldri tenkt på engang - så rart synes jeg det er. Er det vanlig å la dem ligge og sove og være langt unna ungene selv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Mine er mye større enn Madeleine og søsknene, men aldri om jeg hadde latt dem ligge alene på et fremmed hotelrom og selv vært på en restaurant langt nede i gata nei.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vinterstorm Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke det er vanlig å gå fra barna på den måten. Dette er blitt diskutert både i media og nettforum og konklusjonen har vel vært at slik gjør man ikke. Nå er jenta borte og foreldrene lever nå med den fatale avgjørelsen de tok da de forlot barna på hotellrommet. Foreldrene er mistenkt i saken, men jeg greier ikke å ta noe standpunkt om jeg tror de stod bak forsvinningen eller ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Mine er mye større enn Madeleine og søsknene, men aldri om jeg hadde latt dem ligge alene på et fremmed hotelrom og selv vært på en restaurant langt nede i gata nei.... Nei, ikke sant? Sist jeg var på ferie med ungene, så må jeg innrømme at da de la seg så lukket jeg vinduet til rommet deres selvom jeg var der også, bare i et annet rom. (Vi bodde på bakkeplan med gangsti rett forbi vinduet). Og de var jo seks og ni år på den tiden. Enda ville jeg aldri gått noe sted og latt dem være alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke det er vanlig å gå fra barna på den måten. Dette er blitt diskutert både i media og nettforum og konklusjonen har vel vært at slik gjør man ikke. Nå er jenta borte og foreldrene lever nå med den fatale avgjørelsen de tok da de forlot barna på hotellrommet. Foreldrene er mistenkt i saken, men jeg greier ikke å ta noe standpunkt om jeg tror de stod bak forsvinningen eller ikke. Ikke jeg heller. Men jeg syns så uendelig synd på de små ungene som lå der alene, den ene var jo syk også, og ingen hørte dem hvis de gårt eller kastet opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tenkt scenario på f.eks. norsk høyfjellshotell: På kvelden når barna har sovnet går foreldrene fra dem for å ta en drink i baren eller evt. spise i restauranten på hotellet. Barna sov godt før de gikk, og barna er trygge på veien til baren/restauranten og vet de kan finne foreldrene der. Så er det en glidende overgang til det å være på ferie i utlandet og forlate barna for å gå til en annen restaurant 100 meter unna, et sted de ser døren og vinduet på hotellet, slik Madeleines foreldre gjorde. Om en bare ser på disse fakta, synes jeg ikke det er så forferdelig det de gjorde. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syltynn Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke det er vanlig å gå fra ungene, men foreldrene har i dette tilfelle fått smertelig erfare hva som kan skje. Jeg har mange meninger om dette og også mye annet, men synes likevel at denne saken kan legges ned. Vi trenger ikke å dømme disse foreldrene noe mere enn det som allerede har blitt gjort. Alle mennesker er forskjellige, og vi har helt sikkert gjort både det ene og det andre som kanskje ikke var så lurt, men likevel ikke har fått stor konsekvenser for vår fremtid. Jeg sier bare stakkars foreldre, og stakkars Madeleine, og håper at vi alle kan få vite hva som egentlig skjedde med Madeleine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tenkt scenario på f.eks. norsk høyfjellshotell: På kvelden når barna har sovnet går foreldrene fra dem for å ta en drink i baren eller evt. spise i restauranten på hotellet. Barna sov godt før de gikk, og barna er trygge på veien til baren/restauranten og vet de kan finne foreldrene der. Så er det en glidende overgang til det å være på ferie i utlandet og forlate barna for å gå til en annen restaurant 100 meter unna, et sted de ser døren og vinduet på hotellet, slik Madeleines foreldre gjorde. Om en bare ser på disse fakta, synes jeg ikke det er så forferdelig det de gjorde. Nei, jeg ville aldri gått i baren på et norsk høyfjellshotell heller jeg. Når ungene sover så er jeg der - rett og slett. Jeg er kanskje litt vel hønemor. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke det er vanlig å gå fra ungene, men foreldrene har i dette tilfelle fått smertelig erfare hva som kan skje. Jeg har mange meninger om dette og også mye annet, men synes likevel at denne saken kan legges ned. Vi trenger ikke å dømme disse foreldrene noe mere enn det som allerede har blitt gjort. Alle mennesker er forskjellige, og vi har helt sikkert gjort både det ene og det andre som kanskje ikke var så lurt, men likevel ikke har fått stor konsekvenser for vår fremtid. Jeg sier bare stakkars foreldre, og stakkars Madeleine, og håper at vi alle kan få vite hva som egentlig skjedde med Madeleine. Nei, jeg er ikke ute etter å henge noen på noen måte. Jeg lurte bare på om det er mange som gjør slikt. Eller som har gjort det - etter denne saken er det vel ingen som går fra ungene noe sted lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg kan nok være litt lite hysterisk, eller litt lite ansvarlig, når det gjelder sånt. Dvs. jeg tenker kanskje ikke alltid på at risikoen kan være større på ferie enn når vi er hjemme. Men jeg har aldri gått fra så små barn som 2 - 4 -åringer, som det jo dreier seg om her. Generelt er det ytterst sjelden at vi har _sneket_ oss ut mens ungene sov, de har alltid vært store nok til å få vite at vi f.eks. sitter på naboens terrasse (altså hjemme). Men jeg tenker nok mer på redsel barn kan føle ved å våkne og oppdage at de er alene, bråvåkning ved mareritt / oppkast og denslags, kidnappingsrisikoen er ikke noen viktig årsak til at jeg ikke går fra dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Nei, jeg hadde aldri i livet lagt barnet mitt til å sove på hotellrommet, også gått og spist middag og kost meg på kvelden selv. Når vi er i syden, så spiser vi middag alle sammen, og når kvelden og leggetid kommer (så klart senere enn om vi er hjemme) så går vi på hotellrommet. Når ungen sover kan vi sitte på verandaen eller terrassen med et glass øl eller vin og kose oss med til vi skal legge oss. Men hadde heller ikke gått fra barnet på et hotellrom her i norge heller jeg da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg ville heller aldri gjort det! Jeg og snuppa var mye ute og reiste, da hun var liten, men hun var alltid med oss og spiste, så sovnet hun i vognen... Det fungerte helt greit! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg ville ikke ha gjort det, men som laban er inne på er ikke det pga faren for kidnapping, men fordi barn kan våkne og bli redd når foreldrene ikke svarer. Min mann husker godt en gang det skjedde ham som barn, enda moren hans bare var hos nabokona vegg-i-vegg. Det visste imidlertid ikke han, og han ble veldig redd ta han ikke fant moren sin. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Tenkt scenario på f.eks. norsk høyfjellshotell: På kvelden når barna har sovnet går foreldrene fra dem for å ta en drink i baren eller evt. spise i restauranten på hotellet. Barna sov godt før de gikk, og barna er trygge på veien til baren/restauranten og vet de kan finne foreldrene der. Så er det en glidende overgang til det å være på ferie i utlandet og forlate barna for å gå til en annen restaurant 100 meter unna, et sted de ser døren og vinduet på hotellet, slik Madeleines foreldre gjorde. Om en bare ser på disse fakta, synes jeg ikke det er så forferdelig det de gjorde. Jeg hadde ikke gått fra dem da heller! Mye som kan skje, og i mine øyne, er det akkurat like ille.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Nei det ville jeg ikke gjort. Poden er 12, og jeg går ikke fra han etter leggetid hjemme heller jeg (unntaket er hagen og naboen). Jeg _vet_ at dette er vél hønemoraktig, men syns ikke jeg har noe igjen for å tøye grensene her - ville bare sittet og tenkt på hvorvidt det brenner uansett. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg ville ikke ha gjort det, men som laban er inne på er ikke det pga faren for kidnapping, men fordi barn kan våkne og bli redd når foreldrene ikke svarer. Min mann husker godt en gang det skjedde ham som barn, enda moren hans bare var hos nabokona vegg-i-vegg. Det visste imidlertid ikke han, og han ble veldig redd ta han ikke fant moren sin. Er ikke spesielt redd for kidnappere jeg heller, mer for å ikke ha vært der om det skulle vært behov for det. Ved at de våknet med mareritt, eller hva som helst som kan skje når man er liten og ligger og sover. Jeg syns liksom at unger som sover skal ha en voksen som passer på at de har det bra :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Er ikke spesielt redd for kidnappere jeg heller, mer for å ikke ha vært der om det skulle vært behov for det. Ved at de våknet med mareritt, eller hva som helst som kan skje når man er liten og ligger og sover. Jeg syns liksom at unger som sover skal ha en voksen som passer på at de har det bra :-) Jeg er helt enig med deg! Det var for noen år siden her enkelte innlegg om noen som lot barna ligge og sove alene i lugaren på danskebåten mens foreldrene gikk i baren! Ufattelig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg kan nok være litt lite hysterisk, eller litt lite ansvarlig, når det gjelder sånt. Dvs. jeg tenker kanskje ikke alltid på at risikoen kan være større på ferie enn når vi er hjemme. Men jeg har aldri gått fra så små barn som 2 - 4 -åringer, som det jo dreier seg om her. Generelt er det ytterst sjelden at vi har _sneket_ oss ut mens ungene sov, de har alltid vært store nok til å få vite at vi f.eks. sitter på naboens terrasse (altså hjemme). Men jeg tenker nok mer på redsel barn kan føle ved å våkne og oppdage at de er alene, bråvåkning ved mareritt / oppkast og denslags, kidnappingsrisikoen er ikke noen viktig årsak til at jeg ikke går fra dem. Enig med deg, det med å gå til naboens terrasse er et godt eksempel. Kfr. forøvrig mitt eksempel lengre ned i tråden - jeg kunne godt funnet på å gjøre det også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg er helt enig med deg! Det var for noen år siden her enkelte innlegg om noen som lot barna ligge og sove alene i lugaren på danskebåten mens foreldrene gikk i baren! Ufattelig. Ja, det var vel egentlig det jeg lurte på - hvordan dette har vært gjort opp gjennom åra. Kanskje det ikke har vært så uvanlig å la ungene ligge alene og sove? Jeg har aldri gjort det, og kommer ikke til å gjøre det heller, men kanskje det var vanlig før Madeleine-saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg er helt enig med deg! Det var for noen år siden her enkelte innlegg om noen som lot barna ligge og sove alene i lugaren på danskebåten mens foreldrene gikk i baren! Ufattelig. Jeg kunne funnet på å gå en liten tur i baren som jeg nevner i mitt eksempel nedenfor her, men aldri på danskebåten, nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.