Gå til innhold

Madeleine saken...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Er ikke helt enig. Min eldste er nå 25 år og jeg har aldri gått fra han, fordi jeg alltid har vært livende redd for brann.....

Da han ble gammel nok til å sitte barnevakt for sine yngre søsken, leide jeg inn en jente i tillegg, slik at jeg var 100% sikker på at minst ett menneske var våken, mens jeg var borte....

Ulmebranner kan ta livet av små sovende barn!

Selv om du ikke har endret din adferd eller dine offisielle synspunkter etter denne saken, er jeg ganske sikker på at mange andre har gjort det. Det er dessuten så lite PK for tiden å gå fra barnet at de som gjør det klokelig holder kjeft.

Min foreldre ville i vel i sitt stille sinn lurt på hvordan dine barn noen gang skulle bli selvstendige med en slik overvåkning. For dem var overbeskyttelse og uselvstendighet blant de verste onder.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 166
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

27

• morsan

21

• hidi, the scorpion

21

• Katt-ja

12

Mest aktive i denne tråden

Gjest Valnøtt

Jeg kunne nok gjort noe lignende avhengig av hvor rolig barna pleide å sove, før denne saken.

Det jeg synes er nest mest skremmende er hvordan portogisisk politi har opptrått og ser ut til å forsatt opptre. Verre reklame for Portugal som ferielan kan jeg knapt tenke meg.

mvh

Det er jeg enig i.

Så et innslag på nyhetene for noen dager siden - feriestedet hun forsvant på står visst tomt for tiden. Må innrømme at jeg ikke kunne tenke meg å reise dit selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Jo, selvsagt har vi tatt oss et glass vin eller tre etter at unger har sovnet,- ja før de sovner også, forsåvidt...

Det jeg mente var at jeg ikke kombinerte det å spise ute om kvelden med så små barn at de ikke kunne være med. Dro ikke til syden etc. med små barn,- ventet til de var litt større enn bleiebarn, liksom. Synes det høres ut som stress med sydenferie med småunger...

Sydenferie med småunger er ypperlig!

Vi har hatt med barna på restaurant fra de var i ettårsalder, og det har aldri vært problematisk i det hele tatt. Riktignok fikk vi gjerne restauranten for oss selv fordi i spiste allerede rundt seks på ettermiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig enkelt å være eplekjekk og si "Sånt gjør man bare ikke!" på et nettfora når man sitter med fasitten.

Om man helt uten å nevne Madeleinesaken hadde stilt spørsmål om 'Hvor lenge og i hvilke situasjoner forlater du dine barn?', ville resultatet blitt ganske annerledes?

mvh

Det kan veldig godt hende at svarene ville ha vært anderledes, sånn prosentvis hvor mange som syntes det var ok og hvor mange ikke.

Men jeg for min del har aldri forlatt huset mens mine unger har sovet. Og det gjør jeg nesten ikke ennå,- når "ungene" begge er tenåringer ;-) De sover veldig hardt begge to, og jeg er ikke helt sikker på om de ville våkne av brannalarmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.

Så et innslag på nyhetene for noen dager siden - feriestedet hun forsvant på står visst tomt for tiden. Må innrømme at jeg ikke kunne tenke meg å reise dit selv heller.

Ikke jeg heller. Og det er ikke pga kidnappingen, men portogisisk politi.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg enig i.

Har de kommet noen vei i saken?

Har ikke fulgt med i det siste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Valnøtt

Det er jo veldig enkelt å være eplekjekk og si "Sånt gjør man bare ikke!" på et nettfora når man sitter med fasitten.

Om man helt uten å nevne Madeleinesaken hadde stilt spørsmål om 'Hvor lenge og i hvilke situasjoner forlater du dine barn?', ville resultatet blitt ganske annerledes?

mvh

Jo, det er vel egentlig det jeg også er nysgjerrig på - hva har vært vanlig før dette skjedde?

Nå er det nok ikke så mange som går fra ungene mer, men kanskje det var vanligere før, og kanskje man da ikek skal være så fordømmende som jeg må innrømme at jeg selv lett er overfor disse foreldrene - hvis de bare har gjort det som de fleste andre også gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt enig. Min eldste er nå 25 år og jeg har aldri gått fra han, fordi jeg alltid har vært livende redd for brann.....

Da han ble gammel nok til å sitte barnevakt for sine yngre søsken, leide jeg inn en jente i tillegg, slik at jeg var 100% sikker på at minst ett menneske var våken, mens jeg var borte....

Ulmebranner kan ta livet av små sovende barn!

Det er forskjell pådet å være ansvarlig, og på det å være overbeskyttende og hysterisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Har de kommet noen vei i saken?

Har ikke fulgt med i det siste..

Nei, ikke som jeg har fått med meg ihvertfall. Politiet lekker skitt om foreldrene som vanlig, og ingen kommer noen vei med noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan veldig godt hende at svarene ville ha vært anderledes, sånn prosentvis hvor mange som syntes det var ok og hvor mange ikke.

Men jeg for min del har aldri forlatt huset mens mine unger har sovet. Og det gjør jeg nesten ikke ennå,- når "ungene" begge er tenåringer ;-) De sover veldig hardt begge to, og jeg er ikke helt sikker på om de ville våkne av brannalarmen...

Hva med å teste om de våkner av brannalarmen?

Sånn for å spore litt av...

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenferie med småunger er ypperlig!

Vi har hatt med barna på restaurant fra de var i ettårsalder, og det har aldri vært problematisk i det hele tatt. Riktignok fikk vi gjerne restauranten for oss selv fordi i spiste allerede rundt seks på ettermiddagen :)

Ja, jeg skjønner noen synes det,- jeg synes det høres kjasete ut, for varmt, og med unger som egentlig ikke har så mye ut av det (nå snakker jeg om babyer,da..) Jeg er sikkert for lat...

Og jeg må innrømme at jeg kan bli litt irritert på ungeskrik på flyet,- men mest fryder jeg meg vel over at det ikke er mine unger... Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke som jeg har fått med meg ihvertfall. Politiet lekker skitt om foreldrene som vanlig, og ingen kommer noen vei med noe som helst.

Kort og dekkende resyme.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er forskjell pådet å være ansvarlig, og på det å være overbeskyttende og hysterisk.

Ja, det var det jeg lurte på da. Hvor går grensen for folk flest - hva er vanlig oppfatning av greit å gjøre kontra over streken til uansvarlig?

Jeg går ikke fra mine når vi er på ferie i det hele tatt - aldri. Men kanskje det er vanlig for de fleste å gjøre det i en eller annen grad - om ikke annet så inntil dette skjedde?

Jeg har jo tendens til hønemor, så det kan jo hende jeg overbeskytter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å teste om de våkner av brannalarmen?

Sånn for å spore litt av...

;-)

mvh

Har ikke testet i det siste ;-) Men det hadde vel vært greit med en ny test... Men så var det dyrene, da.. De blir nok litt skremt.

Fra før har man kunnet gå inn på rommet til ungene og spikret spiker i veggene uten at de våkner... Gjett om jeg fortsatt fungerer som vekkeklokke - med snooze-funksjon. Akk, hvordan skal de klare seg etterhvert.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Selv om du ikke har endret din adferd eller dine offisielle synspunkter etter denne saken, er jeg ganske sikker på at mange andre har gjort det. Det er dessuten så lite PK for tiden å gå fra barnet at de som gjør det klokelig holder kjeft.

Min foreldre ville i vel i sitt stille sinn lurt på hvordan dine barn noen gang skulle bli selvstendige med en slik overvåkning. For dem var overbeskyttelse og uselvstendighet blant de verste onder.

;-)

mvh

Men jeg angrer ikke et sekund ;) De er tre flotte selvstendige unge voksne i dag, som jeg er utrolig stolt av!

Overvåkning foregikk kun i deres sovetid....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg lurte på da. Hvor går grensen for folk flest - hva er vanlig oppfatning av greit å gjøre kontra over streken til uansvarlig?

Jeg går ikke fra mine når vi er på ferie i det hele tatt - aldri. Men kanskje det er vanlig for de fleste å gjøre det i en eller annen grad - om ikke annet så inntil dette skjedde?

Jeg har jo tendens til hønemor, så det kan jo hende jeg overbeskytter også.

Selvsagt går man ikke fra små barn alene - det er å være ansvarlig.

Men å få noen til å sitte barnevakt for barnevakten, er litt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått fra ungene i utlandet, det er jeg for redd til..

Men jeg kan gjerne stikke ned til naboen når ungene sover hjemme. Da har vi med babycallen, og sier fra til snuppen.

Så om han våkner, vet han hvor vi er.( vi hører han jo uansett)

Vi løper også opp å sjekker med jevne mellomrom, og kan se huset fra der vi er.Dessuten ligger vi litt øde til, så føler oss trygge her :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Merkelig sak dette. Tragisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Jeg føler ikke at jeg var hysterisk. Bare livredd brann i kombinasjon med sovende barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går man ikke fra små barn alene - det er å være ansvarlig.

Men å få noen til å sitte barnevakt for barnevakten, er litt drøyt.

Hehe,- det kommer nok an på (første)barnevakten, det... Den ene av mine tenåringer kan finne på å sovne i sofaen utpå kvelden... Så om h*n skulle ha sittet barnevakt for noen veldig små unger, hadde nok også jeg alliert meg med en backup ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...