Gjest på vaskemaskinjakt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har en 6 år gammel AEG som jeg er drittlei. Har hatt to rep på den i løpet av de årene og nå er det noe tull igjen. Det renner masse vann ut av den. Den er riktig koblet til altså. Så da er det vel en eller annen del. Filteret er helt tomt og alt er rent. Jeg vet at jeg vasker ekstremt mye. Har to barn som gjør at det også går noe regntøy/dresser i maskinen med grus, sand på som kan gjøre at det slites mer. Men 6 år og to rep på en dyr AEG synes jeg er utrolig dårli. Nå skal jeg kjøpe ny og holdbar maskin som tåler litt. Hva den koster blåser jeg i. Hva anbefaler dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har en dyr Siemens maskin som jeg er storfornøyd med. Den sentrifugerer med 1800 omdr, så tøyet er nesten tørt etter vask. Har vasket alt av barnehagetøy til to viltre unger med den noen år nå - ingen problemer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på vaskemaskinjakt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har en dyr Siemens maskin som jeg er storfornøyd med. Den sentrifugerer med 1800 omdr, så tøyet er nesten tørt etter vask. Har vasket alt av barnehagetøy til to viltre unger med den noen år nå - ingen problemer. Har du modellnavn eller modellnummer på den? Svært så interessert. Hiver du inn regntøy og parkdresser med sand/grus på. Jeg er av typen som vasker en hvit, lys, rød, 2 mørke, 2 håndklær, sengetøy på en uke + kanskje noe smått og ull. Dvs. 8-10 maskiner på en uke og ja, jeg vet at mange synes jeg er sprø. Er det såpass mye du vasker og? Skal ha noe som virkelig tåler mitt bruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Miele, selvsagt. Lefdal fixer den biffen til lavest pris. Toppmodellene koster 13-20.000 kr. Mine foreldre kjøpte en slik en for et par uker siden. Må være skånetrommel. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har du modellnavn eller modellnummer på den? Svært så interessert. Hiver du inn regntøy og parkdresser med sand/grus på. Jeg er av typen som vasker en hvit, lys, rød, 2 mørke, 2 håndklær, sengetøy på en uke + kanskje noe smått og ull. Dvs. 8-10 maskiner på en uke og ja, jeg vet at mange synes jeg er sprø. Er det såpass mye du vasker og? Skal ha noe som virkelig tåler mitt bruk. Da ungene var små var jeg oppe i femten maskiner i uka... Er det grus så skyller jeg det vekk eller rister det vekk først, men sand hiver jeg i maskinen ja. Skal sjekke modellen når jeg kommer hjem. Vet også at de som har Miele ofte er veldig fornøyd, men de maskinene er _dyre_. Min kostet ca 10.000 for noen få år siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vasker ofte Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg vasker også 8-10 maskiner i uken. Vi har en Whirlpool vaskemaskin fra 1996, og den er super. Vi har ikke hatt en eneste reparasjon!! Prisen i 1996 var Kr. 6300,- Vi har en Bosch tørketrommel med stor åpning, den er 4 år gammel, og heller ingen feil på denne. Det er mulig vi bare har vært heldig, men neste gang vil jeg nok gå for samme merke, eller en Miele maskin. Lykke til med valget. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest på vaskemaskinjakt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Da ungene var små var jeg oppe i femten maskiner i uka... Er det grus så skyller jeg det vekk eller rister det vekk først, men sand hiver jeg i maskinen ja. Skal sjekke modellen når jeg kommer hjem. Vet også at de som har Miele ofte er veldig fornøyd, men de maskinene er _dyre_. Min kostet ca 10.000 for noen få år siden. Det høres bra ut. BLir kjempeglad om du sjekke ropp modellen, så skal jeg sjekke den ut (sikkert kommet et nyere versjon, men da vet jeg utg.punktet). Det er godt å høre at det er flere som vasker. 8-10 var uten yttertøy, ja... Det er jo også hvertfall annenhverdag for tida. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Han som reparerte vår gamle maskin 3 ganger anbefalte Miele, så det har vi kjøpt nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 ''Det renner masse vann ut av den.'' Det er helt normalt, vannet som kommer inn skal også ut igjen! Eg har gode erfaringer med Zanussi, kjøpte ny i 1993 etter at den gamle(også Zanussi) sa takk for seg etter over 15 års bruk. Vasker 1-2 maskiner i uka, venter til det blir fullt. Ps! Det er utrolig viktig for maskinens levetid at den står stødig og er 100% i vater! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Miele! Vi har en dyr Miele maskin som er fantastisk. Aldri noe tull. Dessuten er det 10 års garanti. Den koster mye, vet ikke akkurat hvor mye, men minst 10 000. Men det er det verdt! Oops, ble nesten et reklameinnlegg dette. Men det er bare et råd, altså 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Det høres bra ut. BLir kjempeglad om du sjekke ropp modellen, så skal jeg sjekke den ut (sikkert kommet et nyere versjon, men da vet jeg utg.punktet). Det er godt å høre at det er flere som vasker. 8-10 var uten yttertøy, ja... Det er jo også hvertfall annenhverdag for tida. Hei igjen. Jeg tok feil, det var bare 1600 omdr. Men til gjengjeld tar den siste modellen 8 kg tøy av gangen, og den kjører 5 kg 60 graders vask på hurtigprogram. Den heter WM16S761DN. Du kan lese mer om den på siemens-hvitevarer.no Har aldri hatt noe tull med siemens-maskinene. (Har hatt to stykker) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Miele. Uten tvil. Har også hørt om de som leier maskiner. Dersom de går i stykker, får de ny maskin raskt. Generelt er jeg i mot Leasy og andre utleiefirmaer, men dette argumentet synes jeg var bra:-) Denne familien hadde mange barn, og vaskemaskinen gikk i ett. Kanskje et alternativ til å kjøpe en dyr maskin? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.