Gjest fortvilafff Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 I dag er lisjejenta vanskelig, i hele natt og frem til nå har hun villet ha pupp, så har hun fått pupp og drukket en del, så blitt fornøyd og sovnet ved puppen. Vanligvis har det gått an å latt henne ligge ved puppen litt, for så å lure henne over i vogn eller seng så jeg får gjort litt eller sovet, men neida, ikke i dag. Straks hun blir flyttet våkner hun og hylgriner. Har prøvd med smukk og i desperat forsøk på å få fred, dette har hjulpet før, men ikke i dag, hun vil ha enda mer pupp nå- sikkert som trøst, og stakkars brystene mine klarer ikke produsere melk så fort og knoppene blir mer og mer såre.... så blir hun sint når det ikke kommer noe særlig melk ut.. What to do? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Få deg en pause. La far ta henne med på armen ut og se verden mens du slapper av. Bare en halv time er nok slik at du har fått laget litt melk igjen. Så tar du med deg vesla på sengen og legger deg godt til rette med henne ved siden av deg. Pass på at du ligger godt selv. La henne ligge og suge der, så når hun sovner så kan du la henne ligge og flytte deg selv vekk isteden. NB! Senga må stå slik at hun ikke kan falle ut av den. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilafff Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Få deg en pause. La far ta henne med på armen ut og se verden mens du slapper av. Bare en halv time er nok slik at du har fått laget litt melk igjen. Så tar du med deg vesla på sengen og legger deg godt til rette med henne ved siden av deg. Pass på at du ligger godt selv. La henne ligge og suge der, så når hun sovner så kan du la henne ligge og flytte deg selv vekk isteden. NB! Senga må stå slik at hun ikke kan falle ut av den. Far er ikke hjemme, men jeg lot henne die ved puppen i stad i senga og nå har hun sovet lenge! Jeg og fikk sove, herlig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Far er ikke hjemme, men jeg lot henne die ved puppen i stad i senga og nå har hun sovet lenge! Jeg og fikk sove, herlig! Det er ikke mye som er så stressende som når babyen gråter - og ikke mye som er så deilig når man finner en løsning på det :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 På slike dager pleier jeg å putte henne i vogna og rusle en times tid! Det gir deg ikke mulighet til verken å sove eller få gjort noe, men babyer sovner jo gjerne mens man går tur med dem, og da er det i hvert fall stille den tiden! Når vi kommer hjem, lar jeg henne ligge i vognbagen i stua. Tar av henne dyna, og åpner dressen hennes og lirker ut armer og bein... Forhåpentligvis sover hun videre, så jeg får gjort det jeg skulle, ellers har i hvert fall puppen fått den timen på å fylle seg igjen! Kanskje nok til at hun blir fornøyd og kan sovne litt selv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilafff Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Det er ikke mye som er så stressende som når babyen gråter - og ikke mye som er så deilig når man finner en løsning på det :-) Skal man ta opp babyen hver gang hun gråter eller har de gått av å gråte fra seg av og til? Av og til er det faktisk fristende å gi f... men så føler jeg meg som en dårlig mor da og bare må trøste henne, prøver å gynge henne frem og tilbake i vogna, evnt med smokk om det ikke hjelper uten... og hjelper ikke det, ta henne til brystet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hold ut. Det er kanskje bare noen økedager. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Skal man ta opp babyen hver gang hun gråter eller har de gått av å gråte fra seg av og til? Av og til er det faktisk fristende å gi f... men så føler jeg meg som en dårlig mor da og bare må trøste henne, prøver å gynge henne frem og tilbake i vogna, evnt med smokk om det ikke hjelper uten... og hjelper ikke det, ta henne til brystet. Du hører forskjell etterhvert. for meg var det sånn at noen gråtinger var slik at det kjentes som om hjertet ville rives ut av kroppen min hvis jeg ikke reagerte med en gang. Andre gråtinger kunne jeg godt la være å reagere på med en gang. Det som kan være greit er å se om det er noe annet enn mat før man tilbyr brystet. Var det i utgangspunktet noe annet barnet egentlig ville, så vil det som regel slå seg til ro med litt melk likevel - men du derimot vil bli sliten etterhvert :-( Dessuten blir ungen fort gående og småspise hvis det får tilbus om mat hele tiden, og da kan du lett ende opp med såre bryst, og det vil du ikke... Men det tar ikke så lang tid før du vet nøyaktig hva som er bestilt når ungen gir lyd fra seg. Og det er ikke farlig for et barn å gråte litt. Men det er jo forskjell på hyling og sutring da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Lær henne å bruke smukk. Husk at du må holde den inne en liten stund, slik at hun får ordentlig tak. Jeg trodde ikke jeg skulle bli smukke-tilhenger, men det er veldig greit av og til. Av våre tre brukte den midterste ikke smukk, så tredjemann hadde ikke noe valg. Selv om de bruker smukk, trenger de ikke ha den hele tiden når de blir større vet du ;-) Ellers er det lenge siden jeg hadde det slik som du. Den gang hadde jeg godstolen foran TV'n, og jeg satt der med puppene ute og så alt som var av såpeorpraer. Det var bare eldstemann som krevde puppen hele tida. De andre hadde så mye underholdning av søsken, så de hadde nesten ikke tid til å ligge ved puppen (jeg bare nevner det så du ikke blir skremt fra å få flere). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fortvilafff Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Lær henne å bruke smukk. Husk at du må holde den inne en liten stund, slik at hun får ordentlig tak. Jeg trodde ikke jeg skulle bli smukke-tilhenger, men det er veldig greit av og til. Av våre tre brukte den midterste ikke smukk, så tredjemann hadde ikke noe valg. Selv om de bruker smukk, trenger de ikke ha den hele tiden når de blir større vet du ;-) Ellers er det lenge siden jeg hadde det slik som du. Den gang hadde jeg godstolen foran TV'n, og jeg satt der med puppene ute og så alt som var av såpeorpraer. Det var bare eldstemann som krevde puppen hele tida. De andre hadde så mye underholdning av søsken, så de hadde nesten ikke tid til å ligge ved puppen (jeg bare nevner det så du ikke blir skremt fra å få flere). Ja jeg merker hun blir distrahet og glemmer at hun er sulten en stund når vi har besøk, særlig hvis det er folk som duller med henne. Har begynt å dulle litt selv med henne, da glemmer hun en stund at hun er sulten. Men ang. smokk så har jeg så vidt begynt med det nå da, men har lest at det er litt tidlig, at en bør vente til amminga er kommet skikkelig i gang, og føler jeg ikke 100 % har teken på det, får det til til slutt da, men babyen er nokså utålmodig av seg og ikke alltid så lett å få henne til å ligge skikkelig til ved brystet og suge som hun skal. Men smokk har vært til god hjelp har jeg merket, trokke det alltid er det at hun vil ha pupp, men rett og slett kosesutting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Ja jeg merker hun blir distrahet og glemmer at hun er sulten en stund når vi har besøk, særlig hvis det er folk som duller med henne. Har begynt å dulle litt selv med henne, da glemmer hun en stund at hun er sulten. Men ang. smokk så har jeg så vidt begynt med det nå da, men har lest at det er litt tidlig, at en bør vente til amminga er kommet skikkelig i gang, og føler jeg ikke 100 % har teken på det, får det til til slutt da, men babyen er nokså utålmodig av seg og ikke alltid så lett å få henne til å ligge skikkelig til ved brystet og suge som hun skal. Men smokk har vært til god hjelp har jeg merket, trokke det alltid er det at hun vil ha pupp, men rett og slett kosesutting. Ikke vær redd for å bruke smukk. Grunnen til at vår mellomste ikke brukte det var at han bare sov og spiste de første 6 ukene, og vi ga ikke smukk da. Etterpå nektet han å ta den. Jeg husker ikke helt hva som var problemet nå, men husker at jeg savnet og av og til kunne putte inn en smukk. Mulig at det var på bilturer. Håper det går bedre med dere nå :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.