Gå til innhold

Vanlig med utslett på 5 uker gammel baby?

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Mener du at jeg kun skal legge et helseteppe over henne mens hun sover?! Jøss, da har jeg overdrevet skikkelig! Har hatt ei tykk dyne dobbelt over henne, og pakket skikkelig godt rundt henne fordi jeg har hørt at de liker å bli pakket skikkelig inn... De siste dagene har jeg trappet ned til en vanlig dyne, for jeg syntes hun var så veldig svett når jeg tok henne opp for nattpupp!

Tror nok det er noe i teorien din ja! Så sant jeg holder ut, må jeg brette dyna under føttene mine når jeg skal sove, slik mamma gjorde med oss da vi var små:-) Var kanskje ikke babyer lenger da men...

Har ikke lest hele tråden din, så det kan hende noen har sagt dette allerede: Husk for all del at om babyen er altfor varm når den sover så er det betydelig økt risiko for krybbedød.

Mener verken å skremme deg eller at du skal la henne fryse, men at et så lite barn (med så lite utviklede svettekjertler) er helt våt av svette er egentlig litt bekymringsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

29

• hidi, the scorpion

10

• pekkaline

9

• jubalong70

3

Det er hormonutslett og er helt vanlig. Det vil gå over av seg selv etter en 2-3 uker ca.

2 - 3 uker??! Stakkars vesenet mitt da! Vel, det er vel jeg som synes det er værst kanskje... He he. Førstegangsmamma jo... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, ikke bare helseteppe, men det er et smart teppe som regulerer endel på varmen. Det kommer jo an på tempen du har i rommet og sånt. Ja jeg også har hørt at de liker å bli pakket inn, for å føle seg trygg, lik som i magen. Du finner nok ut av det :) Kineserene(?) pakker jo ungene inn (eller gjorde) slik at det ble så stramt at de ikke kunne bevege seg i det hele tatt omtrent. Sett det på tv :)

Nettopp det fortalte barnepleieren meg på barsel også! Russere gjorde visst også det! Så hun ba meg pakke stramt rundt henne!

Har prøvd meg frem litt i natt... Tror jeg fant en grei temperatur, for hun var varm og god, uten å være svett, da jeg tok henne opp! Må skryte litt med det samme, og fortelle at jenta mi sov over 8 timer i natt! Da blei ho mor litt redd, og vekket henne for en pupp;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden din, så det kan hende noen har sagt dette allerede: Husk for all del at om babyen er altfor varm når den sover så er det betydelig økt risiko for krybbedød.

Mener verken å skremme deg eller at du skal la henne fryse, men at et så lite barn (med så lite utviklede svettekjertler) er helt våt av svette er egentlig litt bekymringsfullt.

Tror ikke hun har så dårlig utviklede svettekjertler på "baksiden", dvs ryggen og bakhodet! Hun svetter så fort hun blir holdt i armene mine en liten stund, uten at jeg har pakket for mye rundt henne! Er nok bare sånn hun er!

Men joda, jeg har tenkt på dette med krybbedød, og vært litt redd... Det er bare det at hun svetter så lett i nakken, selv om hun er helt kald på "oversiden", så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal balansere det! Men fant visst en grei temperatur og innpakning på henne i natt... Pakket henne inn i et helseteppe, og la henne oppå saueskinn og under middelstykk dyne. Det kjentes helt perfekt ut da jeg tok henne opp:-)

Takk for advarslen forresten, kunne jo være at jeg ikke hadde tenkt på det, og da er det godt noen nevner det:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eldste fikk "kviser" av a-kremen. Var nok fet for huden hans. Men det er sikkert individuelt, vet at mange er glad i den kremen. :-)

Den har i hvert fall fungert godt når hun har vært litt rød nedentil! Ikke sår, bare litt rød liksom. Da er det borte i løpet av "èn bleie"! Men kanskje jeg skal prøve å bare bruke olje og morsmelk på disse prikkene en stund... Må jo prøve alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å gni litt morsmelk på utslettet? Min baby fikk litt kviselignende utslett i ansiktet og ble ganske raskt bedre når jeg gjorde det.

Prøvde morsmelk på kjakene hennes i går kveld, og i dag ser det ut til å være litt mindre rødt i hvert fall! Prikkene er der, men har liksom "lagt ned" aktiviteten:-) Mulig det er noe jeg har for meg bare, så jeg får prøve litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp det fortalte barnepleieren meg på barsel også! Russere gjorde visst også det! Så hun ba meg pakke stramt rundt henne!

Har prøvd meg frem litt i natt... Tror jeg fant en grei temperatur, for hun var varm og god, uten å være svett, da jeg tok henne opp! Må skryte litt med det samme, og fortelle at jenta mi sov over 8 timer i natt! Da blei ho mor litt redd, og vekket henne for en pupp;-)

''jenta mi sov over 8 timer i natt! Da blei ho mor litt redd, og vekket henne for en pupp;-)''

Jeg kjenner meg sååå igjen ;) Det er en grusom følelse, men den går fort over når man ser livstegn. Så flott at hun sov lenge, kanskje det har med tempen å gjøre ja? Håper dette fortsetter da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''jenta mi sov over 8 timer i natt! Da blei ho mor litt redd, og vekket henne for en pupp;-)''

Jeg kjenner meg sååå igjen ;) Det er en grusom følelse, men den går fort over når man ser livstegn. Så flott at hun sov lenge, kanskje det har med tempen å gjøre ja? Håper dette fortsetter da :)

Åja! Kanskje hun rett og slett sover bedre nå som jeg ikke "koker" henne ja... Tenkte jeg rett og slett ikke på!

Ja det er en ekkel følelse når man våkner og _veit_ at man har sovet leeenge! Men der lå soveprinsessa mi og snorket for seg selv:-)

Blei faktisk mer redd seinere på morgenen, da samboeren hadde gått ned på badet med henne for å skifte bleie. Plutselig ropte han på meg med høy og hard stemme at jeg måtte komme ned! Jeg skvatt ut av senga og ropte tilbake om det var noe galt. -Bare kom ned!, fikk jeg til svar... Jeg snublet ned trappa mens tårene føk alle veier, sikker på at noe var fryktelig galt, bare for å lukke opp døren til badet og finne samboeren min og _hele_ badet fullt av bæsj:-) Hun hadde sendt en skikkelig sprutbæsj rett i været mens han holdt beina hennes opp! He he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Åja! Kanskje hun rett og slett sover bedre nå som jeg ikke "koker" henne ja... Tenkte jeg rett og slett ikke på!

Ja det er en ekkel følelse når man våkner og _veit_ at man har sovet leeenge! Men der lå soveprinsessa mi og snorket for seg selv:-)

Blei faktisk mer redd seinere på morgenen, da samboeren hadde gått ned på badet med henne for å skifte bleie. Plutselig ropte han på meg med høy og hard stemme at jeg måtte komme ned! Jeg skvatt ut av senga og ropte tilbake om det var noe galt. -Bare kom ned!, fikk jeg til svar... Jeg snublet ned trappa mens tårene føk alle veier, sikker på at noe var fryktelig galt, bare for å lukke opp døren til badet og finne samboeren min og _hele_ badet fullt av bæsj:-) Hun hadde sendt en skikkelig sprutbæsj rett i været mens han holdt beina hennes opp! He he...

Nå måtte jeg virkelig le høyt;)

For et syn det må ha vært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff så grusomt! Så deg lett for meg nå..... Godt det ikke var verre. Fikk du tatt bilde av hærligheta? Morsomt i etterkant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg virkelig le høyt;)

For et syn det må ha vært!

Joda, da jeg fikk tørket snørr og tårer og kikket meg skikkelig rundt, så må jeg si jeg fikk meg en god latter:-) Samboeren smilte ikke fult så breit som jeg men...

Og midt i suppa lå jenta vår og sprellet, den eneste som var så godt som rein:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke hun har så dårlig utviklede svettekjertler på "baksiden", dvs ryggen og bakhodet! Hun svetter så fort hun blir holdt i armene mine en liten stund, uten at jeg har pakket for mye rundt henne! Er nok bare sånn hun er!

Men joda, jeg har tenkt på dette med krybbedød, og vært litt redd... Det er bare det at hun svetter så lett i nakken, selv om hun er helt kald på "oversiden", så jeg veit ikke helt hvordan jeg skal balansere det! Men fant visst en grei temperatur og innpakning på henne i natt... Pakket henne inn i et helseteppe, og la henne oppå saueskinn og under middelstykk dyne. Det kjentes helt perfekt ut da jeg tok henne opp:-)

Takk for advarslen forresten, kunne jo være at jeg ikke hadde tenkt på det, og da er det godt noen nevner det:-)

:o) Flott at du finner ut av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så grusomt! Så deg lett for meg nå..... Godt det ikke var verre. Fikk du tatt bilde av hærligheta? Morsomt i etterkant ;)

Det tenkte jeg faktisk på, at nå skulle jeg jaggu tatt et bilde! Men blikket til samboeren sa noe helt annet, så jeg tidde stille, tok med meg jenta vår og lot ham få vaske i fred;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Det tenkte jeg faktisk på, at nå skulle jeg jaggu tatt et bilde! Men blikket til samboeren sa noe helt annet, så jeg tidde stille, tok med meg jenta vår og lot ham få vaske i fred;-)

Jeg hadde heller ikke for mitt bare liv turt å ta noe bilde, nei;)

Men ledd hadde jeg ;)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o) Flott at du finner ut av det!

Ja man gjør vel det, sånn sakte men sikkert... Ikke bare bare å være mamma for første gang se! Høres sikkert helt utrolig klønete ut for dere som har vært i gamet en stund, men sånn er det nå engang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Ja man gjør vel det, sånn sakte men sikkert... Ikke bare bare å være mamma for første gang se! Høres sikkert helt utrolig klønete ut for dere som har vært i gamet en stund, men sånn er det nå engang:-)

Jeg tror vi alle husker hvor klønete vi selv kunne være med først baby ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, da jeg fikk tørket snørr og tårer og kikket meg skikkelig rundt, så må jeg si jeg fikk meg en god latter:-) Samboeren smilte ikke fult så breit som jeg men...

Og midt i suppa lå jenta vår og sprellet, den eneste som var så godt som rein:-)

Må bare fortelle om min opplevelse av det der!

Da eldstemann var nyfødt, hadde han bæsjet en gang på natta, og jeg var oppe på badet og stelte ham. Plutselig setter han i gang igjen - og en skikkelig kanonsprut eksploderte ut fra den lille rompa, forbi doen, og nesten til døra, og golvet ble fullt.

Min tankte oppi det hele var: "Å nei!!!!! Det trekker ned i fugene på det nye fine golvet vårt!!!! Nei og nei! Golvet vårt!!!!!!"

Huff :-)

PS! Det gkk helt fint med golvet :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare fortelle om min opplevelse av det der!

Da eldstemann var nyfødt, hadde han bæsjet en gang på natta, og jeg var oppe på badet og stelte ham. Plutselig setter han i gang igjen - og en skikkelig kanonsprut eksploderte ut fra den lille rompa, forbi doen, og nesten til døra, og golvet ble fullt.

Min tankte oppi det hele var: "Å nei!!!!! Det trekker ned i fugene på det nye fine golvet vårt!!!! Nei og nei! Golvet vårt!!!!!!"

Huff :-)

PS! Det gkk helt fint med golvet :-)

He he, utrolig hvordan en kvinnehjerne fungerer altså! Er nemlig ganske sikker på at det ikke var det samboeren min tenkte da han stod der dekket av babybæsj:-) Var akkurat sånn det så ut her på morgenen også! Vaskemaskin, tørketrommel, gulvet, stellebordet, veggen, samboeren, ALT, var fult av bæsj:-/

Og jeg tittet på fugene mellom flisene sist jeg var på badet:-) De ser ikke ut til å ha tatt noen skade her heller!

Merkelig forresten, at de bittesmå rompene kan fyre av sånne utrolige eksplosjoner! Ikke rart disse små må trykke i en evighet for å bygge opp slikt trykk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...