morsan Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 ...eller kanskje jeg heller skulle si tegnemesteren på doringen? Poden har den siste tida plassert en sånn kube-notatblokk (10x10x10 cm) og en penn inne på badet, og så sitter han og småtegner litt og drømmer seg bort mens han gjør sitt fornødne. Nå fant hans mor ut at det var på tide å rydde bort alle de små arkene som er mer eller mindre fylt med tegninger av riddere med sverd, super-mario, dinosaurer etc etc. Og jeg talte opp ikke mindre enn 115 (!!) småark! Helt utrolig for en produksjon på den gutten da - i _begge endre_! ;-) Skulle ønske leksene ble gjort med en like stor iver som disse små kunstverkene! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Han synes sikkert at det er et fredfullt sted haha. Så gøy med et kreativt barn da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 hun mellomste min har også dilla på det - men ikke på do, foreløpig. Hun skriver på dem - skriver navnet sitt, og andre navn, og henger dem rundt i huset - på stolene, sofaen, på dører, på bordet, på senga osv..... I dag heiv jeg de fleste av dem i ovnen! Hun er borte i helga, og jeg satser på at hun ikke kommer på dem når hun kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 hun mellomste min har også dilla på det - men ikke på do, foreløpig. Hun skriver på dem - skriver navnet sitt, og andre navn, og henger dem rundt i huset - på stolene, sofaen, på dører, på bordet, på senga osv..... I dag heiv jeg de fleste av dem i ovnen! Hun er borte i helga, og jeg satser på at hun ikke kommer på dem når hun kommer hjem. *S* Sånne post-it-blokker går unna på null komma svisj;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Så herlig :0) Snuppen her setter musikken på full guffe, så sitter han der å koser seg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 *S* Sånne post-it-blokker går unna på null komma svisj;-) Mine fikk faktisk hver sin i adventskalenderen. De lå urørte ganske lenge - men så satte de inn støtet - og hun midterste er altså ivrigst. Tror jeg gjentar suksessen neste år. Nå kom jeg på noe morsomt: I går kveld begynte jeg og han på snart ni å snakke om det sengesettet han har på akkurat nå - mange jungeldyr. Og jeg sa: "Ja, jeg syntes det passet SÅ godt til deg, da jeg kjøpte det... du var kanskje 5 år da...." Så ser han på meg og sier: "Mamma! Dette sengetøyet fikk jeg av NISSEN. Jeg husker vi fikk hver vår pakke fra nissen, og det var den jula vi var her hjemme hos oss. Det stod nissen på lappen, mamma!" *host, host* Jeg rodde avgårde, og sa at jeg hadde tipset julenissen om det sengesettet..... Han gliste godt da, gutten min :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Så herlig :0) Snuppen her setter musikken på full guffe, så sitter han der å koser seg.. *S* Bra vi har to doer her i huset ihvertfall;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Mine fikk faktisk hver sin i adventskalenderen. De lå urørte ganske lenge - men så satte de inn støtet - og hun midterste er altså ivrigst. Tror jeg gjentar suksessen neste år. Nå kom jeg på noe morsomt: I går kveld begynte jeg og han på snart ni å snakke om det sengesettet han har på akkurat nå - mange jungeldyr. Og jeg sa: "Ja, jeg syntes det passet SÅ godt til deg, da jeg kjøpte det... du var kanskje 5 år da...." Så ser han på meg og sier: "Mamma! Dette sengetøyet fikk jeg av NISSEN. Jeg husker vi fikk hver vår pakke fra nissen, og det var den jula vi var her hjemme hos oss. Det stod nissen på lappen, mamma!" *host, host* Jeg rodde avgårde, og sa at jeg hadde tipset julenissen om det sengesettet..... Han gliste godt da, gutten min :-) BUSTED!! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg holder med sønnen din! Det er utrolig kjedelig å sitte der uten å holde på med noe interessant. Jeg leser blader, men å tegne er jo en god ide Jeg fikk klager tidligere av min kjære over at det alltid lå blader ved toalettet. Nå ligger de fint i en skuffe atmed. Kanskje din kreative sønn skulle få en fin eske til å ha tegnesakene sine i.? ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Jeg holder med sønnen din! Det er utrolig kjedelig å sitte der uten å holde på med noe interessant. Jeg leser blader, men å tegne er jo en god ide Jeg fikk klager tidligere av min kjære over at det alltid lå blader ved toalettet. Nå ligger de fint i en skuffe atmed. Kanskje din kreative sønn skulle få en fin eske til å ha tegnesakene sine i.? ;o) :-) Men selv om han får et sted å legge blokk & penn, er jeg redd de 115 tegningene ender opp strødd rundt det hele. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 :-) Men selv om han får et sted å legge blokk & penn, er jeg redd de 115 tegningene ender opp strødd rundt det hele. Eska må selvsagt være så stor og fin at tegningene hører hjemme der. De selger noen flotte esker hos bokhandleren Er eska fin nok legger han tegningene der automatisk. Det blir som er skattekammer 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Eska må selvsagt være så stor og fin at tegningene hører hjemme der. De selger noen flotte esker hos bokhandleren Er eska fin nok legger han tegningene der automatisk. Det blir som er skattekammer ''Er eska fin nok legger han tegningene der automatisk.'' Tja.....;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 ''Er eska fin nok legger han tegningene der automatisk.'' Tja.....;-) Når jeg klarte å legge bladene mine i en skuffe, så klarer han å legge dem i en eske Jeg fikk til og med skryt, noe som gjorde at jeg ble ekstra nøye med å legge bladene der de hører hjemme )) Jeg fikk noen ekstra skuffer, så det betyr jo at dere ikke har lagt til rette for at han skal få utfolde seg på toalettet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Når jeg klarte å legge bladene mine i en skuffe, så klarer han å legge dem i en eske Jeg fikk til og med skryt, noe som gjorde at jeg ble ekstra nøye med å legge bladene der de hører hjemme )) Jeg fikk noen ekstra skuffer, så det betyr jo at dere ikke har lagt til rette for at han skal få utfolde seg på toalettet Han utfolder seg utover selve tegningen, nemlig ved å spre dem rundt;-) Kan jo prøve en eske, men han er litt vimete av seg på slikt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Han utfolder seg utover selve tegningen, nemlig ved å spre dem rundt;-) Kan jo prøve en eske, men han er litt vimete av seg på slikt. Jeg har selv en på 10 år som sitter lenge på skåla om kveldene. Hvis han hadde kommet på å tegne ville vi også hatt drøssevis av tegninger rundtomkring Er ikke det største problemet da ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 I min unge studenttid hadde en par av venninnene mine som delte leilighet en kladdebok og en kulepenn hengende i en snor på do. Artig lesing! Særlig når de hadde hatt fest. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Kult! Hva med å ramme dem inn og henge dem opp; nettopp på do? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 I min unge studenttid hadde en par av venninnene mine som delte leilighet en kladdebok og en kulepenn hengende i en snor på do. Artig lesing! Særlig når de hadde hatt fest. God idé:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Jeg har selv en på 10 år som sitter lenge på skåla om kveldene. Hvis han hadde kommet på å tegne ville vi også hatt drøssevis av tegninger rundtomkring Er ikke det største problemet da ) Nei, absolutt ikke:-) men selve tidsforbruket kan til tider være litt i overkant;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. april 2008 Forfatter Del Skrevet 12. april 2008 Kult! Hva med å ramme dem inn og henge dem opp; nettopp på do? *he he* Ja, jeg har tenkt tanken:-) Men da måtte jeg foretatt en viss sortering, for en god del av lappene er tydeligvis uferdige utkast som han har vært misfornøyd med;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.