Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå viser en ny studie at mere enn 7egg til dagen er skadelig. Det er mye frem og tilbake om disse eggene.

Men det kan jo kanskje være noe i det? Egg har jo alltid blitt snakket om når det gjelder potensen? Egg øker da blodtrykket?

Er det noen som har noen meninger? :)

Her i huset går det vel ca tolv egg på 14dager, og da er det helst kokte,stekte eller omeletter det går i. Barna spiser ikke egg, bare gjennom pannekaker og kaker

Spiser dere mye egg?.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=505513

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• morsan

19

• candyqueen_83

10

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Myten om at å spise mange egg om dagen, er bare tull. Man kan spise egg så mye man vil, bare man er klar over kaloriintaket. Dersom man fra før er har høyt kolesterol, bør man selvsagt styre unna mange egg.

Eggehvite har ikke kolesterol, kun proteiner. Man kan derfor skille eggehvite fra plommen, og bare steke eggehvite.

Gjest Eggerten
Skrevet

Det er da ingen som spiser mer enn syv egg om dagen? Vi spiser en del egg, men ikke så himla mye. En 12 pk. har vi vel halvannen uke pluss.

Skrevet

Det er da ingen som spiser mer enn syv egg om dagen? Vi spiser en del egg, men ikke så himla mye. En 12 pk. har vi vel halvannen uke pluss.

Det må være skrivefeil under det bildet for lengre nede står dette:

''Nå har amerikanske forskere imidlertid funnet ut at den totale dødeligheten blant menn øker kraftig dersom de spiser minst sju egg i uka. For menn med diabetes, økte risikoen uavhengig av hvor mange egg de spiste.''

Skrevet

Myten om at å spise mange egg om dagen, er bare tull. Man kan spise egg så mye man vil, bare man er klar over kaloriintaket. Dersom man fra før er har høyt kolesterol, bør man selvsagt styre unna mange egg.

Eggehvite har ikke kolesterol, kun proteiner. Man kan derfor skille eggehvite fra plommen, og bare steke eggehvite.

Det er helt klart at enkelte ikke bør spise for mye egg.

Sakset

'' ''Det viste seg at mennene som spiste mest egg, også var eldre, fetere, oftere røyket og drakk alkohol og trente mindre'' ''

Gjest Eggerten
Skrevet

Det må være skrivefeil under det bildet for lengre nede står dette:

''Nå har amerikanske forskere imidlertid funnet ut at den totale dødeligheten blant menn øker kraftig dersom de spiser minst sju egg i uka. For menn med diabetes, økte risikoen uavhengig av hvor mange egg de spiste.''

Ok, leste ikke artikkelen, bare innlegget ditt. Tror likevel ikke det er skadelig med ett egg om dagen.

Skrevet

Ok, leste ikke artikkelen, bare innlegget ditt. Tror likevel ikke det er skadelig med ett egg om dagen.

Det er nok ikke galt med ett egg om dagen nei :)

Skrevet

Det er helt klart at enkelte ikke bør spise for mye egg.

Sakset

'' ''Det viste seg at mennene som spiste mest egg, også var eldre, fetere, oftere røyket og drakk alkohol og trente mindre'' ''

Jeg er ikke noe glad i egg jeg, men helt klart at enkelte bør styre unna.

Skrevet

Generelt er det jo slik at alt med måte. Spiser du kun epler så er ikke det sunt heller. Noe kan man spise mye av uten at det er så farlig andre ting mindre. Så en gylden middelvei kommer man langt.

Jeg spiser ikke mye egg og kunne helt sikkert ha spist mye mer. Potensen funker ennå:-)

Skrevet

Generelt er det jo slik at alt med måte. Spiser du kun epler så er ikke det sunt heller. Noe kan man spise mye av uten at det er så farlig andre ting mindre. Så en gylden middelvei kommer man langt.

Jeg spiser ikke mye egg og kunne helt sikkert ha spist mye mer. Potensen funker ennå:-)

''Jeg spiser ikke mye egg og kunne helt sikkert ha spist mye mer. Potensen funker ennå:-)''

Da har du litt å gå på enda ;)

Overdrivelser av en ting er nok ikke bra nei, uansett hva. Så du forresten på Thomas og Harald i går? De stappet i seg chili i en konkurranse og det så riktig skummelt ut etterhvert. Huffda :)

candyqueen_83
Skrevet

Vi spiser ca 2 egg hver pr dag. Under ketolysekuren kunne vi spise 4-5 hver.

Ikke noe galt med potensen til kjæresten her i gården :P

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg elsker egg i alle varianter, så her i huset går det mye egg ;)

Skrevet

hehe, så bra da ;) Dere spiser ganske mye egg. Det er jo kjempegodt da. Da jeg var liten så var eggskiver på smørbrød, "folkemat". Jeg kalte det det fordi min mor nesten alltid lagde slike smørbrød om vi fikk folk. Jeg koser meg enda med slike smørbrød selv :)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg elsker egg i alle varianter, så her i huset går det mye egg ;)

Det er kjempegodt :o) Man blir litt lei i perioder da, så innimellom orker jeg bare ikke egg :o)

Skrevet

Alt med måte..Her spiser vi jevnlig egg, men aldri 7 om dagen..

I perioder har jeg spist to egg om dagen, med det kun pga treningen..Så blir jeg drittlei, og kutter en periode..

(Jeg spiser så klart bare eggehviten da ;0)

Skrevet

''Jeg spiser ikke mye egg og kunne helt sikkert ha spist mye mer. Potensen funker ennå:-)''

Da har du litt å gå på enda ;)

Overdrivelser av en ting er nok ikke bra nei, uansett hva. Så du forresten på Thomas og Harald i går? De stappet i seg chili i en konkurranse og det så riktig skummelt ut etterhvert. Huffda :)

Har litt å gå på ennå ja, så jeg får vurdere å trappe opp egg spising den dagen potensen begynner å svikte:-)

Hehe, ja jeg så på Thomas og Harald, det så ikke godt ut. Men kokken sa at det ikke var skadelig å spise så mye chili.

Skrevet

Nei, spiser ikke mye egg. faktisk så få at jeg som oftest bare kjøper en 6-pakk, for å rekke å bruke dem opp før de går ut på dato + 14 dager! ;-)

(Dette med +14 dager fordi man pga EØS-regler for noen år tilbake måtte redusere holdbarhetstiden med 2 uker i forhold til tidligere norske regler og anbefalinger fra norske eksperter. Jeg ser ingen grunn til å endre på det som var bra nok før*S*)

Skrevet

hehe, så bra da ;) Dere spiser ganske mye egg. Det er jo kjempegodt da. Da jeg var liten så var eggskiver på smørbrød, "folkemat". Jeg kalte det det fordi min mor nesten alltid lagde slike smørbrød om vi fikk folk. Jeg koser meg enda med slike smørbrød selv :)

Ja, smørbrød eller halve rundstykker med egg var en klassisk gjestemat:-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg spiser endel kokte egg når jeg er på slanker'n, for jeg synes de metter godt. Sånn utenom det blir det egg til gratenger og tomatsuppe. Litt kaker også, men ikke så ofte. Kaker og slankekurer passer ikke så godt sammen.

Jeg laget forresten en omelett her en dag. Vi pleier å kjøpe store kartonger med 18 egg, og den varer vel et par uker.

Skrevet

Alt med måte..Her spiser vi jevnlig egg, men aldri 7 om dagen..

I perioder har jeg spist to egg om dagen, med det kun pga treningen..Så blir jeg drittlei, og kutter en periode..

(Jeg spiser så klart bare eggehviten da ;0)

Jeg har aldri bare spist eggehviten, men det er sikkert lurt med tanke på vekten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...