Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har eggkoker, verdens beste oppfinnelse, og alltid perfekte egg; hardkokt, medium kokt og lettkokt....;)

Det er en sånn dings som sikkert er kjekt å ha, men som kommer til å bli liggende i et skap hos meg og ta opp plass (som jeg ikke har) ;-)

• Svar 97
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

25

• morsan

19

• candyqueen_83

10

• Lillemus

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er kjempegodt og mettende å ha i litt potetrester :)

Bondeomelett ;) Skikkelig godt ja!

Skrevet

Jeg spiser veldig lite egg, fordi jeg sjelden gidder å koke egg, men det er vel en stor proteinkilde. Nå går det mye i havregrøt hos meg til frokost eller kvelds. Kan sikkert diskuteres hvor sundt det er fordi jeg strør på med sukker (og kanel).

Du får kjøpe deg en eggkoker, er ikke de smarte? (har aldri brukt før, men det stod en i vogna vi kjøpte)

Jeg må også ha sukker på grøten...

Skrevet

Jeg har eggkoker, verdens beste oppfinnelse, og alltid perfekte egg; hardkokt, medium kokt og lettkokt....;)

åh, jeg leste ikke innlegg før jeg nevnte eggkoker. Jeg fikk en med vogna, er det så enkelt som det høres ut som? Stille inn på tid, så er de perfekte?

Skrevet

Jeg spiser masse egg. Har vært glad i det fra jeg var barn. Vet ikke om det er skadelig, men jeg har alltid hatt lavt kolestrol.

De er jammen gode ja :)

Skrevet

Vi har egg til frokost kanskje annenhver søndag, og pannekaker eller vafler kanskje en gang i måneden, så veldig mye blir det ikke.

Åh, nå fikk jeg lyst på vafler sånn ca midt på natta hehe

hidi, the scorpion
Skrevet

åh, jeg leste ikke innlegg før jeg nevnte eggkoker. Jeg fikk en med vogna, er det så enkelt som det høres ut som? Stille inn på tid, så er de perfekte?

JA!

Skrevet

Nei, vi spiser ikke så mye egg. Mannen min MÅ ha det til frokost hver søndag, og helst lørdag og - og han spiser gjerne to stykker.

Jeg spiser kanskje ett egg annenhver søndag. Er mer glad i stekt egg, men det har vi veldig sjelden.

Det går jo litt egg i kaker og mat - men en kartong med 12 egg varer kanskje i to uker eløer noe sånt? Vi er fem stykker i familien.

candyqueen_83
Skrevet

Man MÅ ha eggkoker. Mamma har ikke, og jeg gidder aldri spise egg der. Koke og ta tida osv. Mye lettere å fylle på vann og vente til det piper :) Perfekte :o)

Gjest Lizzenja
Skrevet

Så artig at dette spørsmålet kom opp akkurat i dag, som jeg faktisk har spist 4 egg ;o) To kokte til frukost, og to stekte til kvelds.

Ja, vi spiser en del egg (kanskje lite jfr Hidi's svar til jubalong;-))

Kjøper økologiske egg fra frittgående høns, har tro på at det å støtte dyrs utegang er bra + at jeg er ikke stor fan av tilsetningsstoffer i dyreforet - som vi også får i oss.... :-)

Skrevet

Det er _ingen_ som spiser 7 egg for dagen (jaja, kanskje han der Jan Thomas hvis det er bra for huden eller noe), det blir jo 2555 egg i året det! (2562 i 2008).

Eg har ikkje spist egg i år!

Skrevet

Man MÅ ha eggkoker. Mamma har ikke, og jeg gidder aldri spise egg der. Koke og ta tida osv. Mye lettere å fylle på vann og vente til det piper :) Perfekte :o)

Topp! Da skal den prøves :)

Skrevet

Nei, vi spiser ikke så mye egg. Mannen min MÅ ha det til frokost hver søndag, og helst lørdag og - og han spiser gjerne to stykker.

Jeg spiser kanskje ett egg annenhver søndag. Er mer glad i stekt egg, men det har vi veldig sjelden.

Det går jo litt egg i kaker og mat - men en kartong med 12 egg varer kanskje i to uker eløer noe sånt? Vi er fem stykker i familien.

Du får diske opp med egg, både kokt og stekt når dere innvier kjøkkenvinduet hehe ;)

Skrevet

Så artig at dette spørsmålet kom opp akkurat i dag, som jeg faktisk har spist 4 egg ;o) To kokte til frukost, og to stekte til kvelds.

Ja, vi spiser en del egg (kanskje lite jfr Hidi's svar til jubalong;-))

Kjøper økologiske egg fra frittgående høns, har tro på at det å støtte dyrs utegang er bra + at jeg er ikke stor fan av tilsetningsstoffer i dyreforet - som vi også får i oss.... :-)

Hva spiser egentlig de frie hønene? ",) Jeg kjøper mest de andre eggene, men der er det store variasjoner i fargene. Har hørt at de spiser mais, de hønene som gir de eggene med de mørke plommene. Ikke alle er mørke, så hva spiser da de andre hønene? Hehe, snodig spørsmål.

Det er fint å støtte de frie hønene ja, synd de eggene er høyere i pris. Men det er jo alt som er sunt, dyrere.

Skrevet

Det er _ingen_ som spiser 7 egg for dagen (jaja, kanskje han der Jan Thomas hvis det er bra for huden eller noe), det blir jo 2555 egg i året det! (2562 i 2008).

Eg har ikkje spist egg i år!

Jøss, ikke spist egg i år? Da liker du det ikke? Artikkelen handlet om syv egg i uken. (Under bildet stod det nok feil med syv egg daglig)

Skrevet

Jeg spiser alltid kokt egg til frokost lørdag og søndag. Innimellom spiser også mann og barn det. Ellers blir det en sjelden gang omelett eller speilegg.

Skrevet

Jeg spiser alltid kokt egg til frokost lørdag og søndag. Innimellom spiser også mann og barn det. Ellers blir det en sjelden gang omelett eller speilegg.

Får dere til samlet frokost i helgene? Det gjør ikke vi lengre. Guttene vil sove lenge. Jeg kjenner meg igjen....

Skrevet

Er vel ikke overrasket over at en såpass habil eggspiser som deg har egen eggkoker! :-)

Med mitt adskillig mer beskjedne eggforbruk, som også oftest er speilegg eller omelett, så ville en eggkoker bare være en slitsom maskin som tar opp plass i skapene, når jeg likevel har en liten kjel jeg kan bruke.

Skrevet

En periode spiste jeg kokt egg til frokost hver dag, nå er det nesten bare når jeg spiser frokost på hotell. Koker noen egg en sjelden gang, så jeg har til pålegg på neste bl.a. Og bruker litt egg i matlaging. I gjennomsnitt spiser jeg mindre enn et egg pr dag.

Skrevet

En periode spiste jeg kokt egg til frokost hver dag, nå er det nesten bare når jeg spiser frokost på hotell. Koker noen egg en sjelden gang, så jeg har til pålegg på neste bl.a. Og bruker litt egg i matlaging. I gjennomsnitt spiser jeg mindre enn et egg pr dag.

Egg på hoteller ja, det hører til og er kjempegodt :) Hver gang jeg åpner egg-tråden så får jeg lyst på egg, det kunne blitt helsefarlig ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...