Gjest jjjjjjjj Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Babyen min er 2 uker gammel, men har så tørr hud. Hun fikk oljebad kvelden før vi tok henne med fra sykehuset, men allerede etter to dager så hun tørr ut på hender, så vi ble anbefalt av noen vi kjenner å ta mer oljebad, selv om det er anbefalt å kun ta bad en gang i uken, men allerede nå etter et par dager er huden enda mer tørr, litt flassende oppover armene og litt på beina. Smurte henne derfor med litt mild babylotion og ser ut som hun er blitt bedre av det, men har lest man helst ikke skal smøre så mye på babyer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Mest sannsynligvis er det forbigående, begge mine var veldig tørre i huden i begynnelsen. Jeg hadde også litt olje i badevannet, men gjorde ikke noe spesielt utover det. Huden ble helt fin i løpet av noen uker. Forsøk å gni vekk litt død hud med en klut mens babyen bader, det hjelper også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Begge mine skiften "ham" da de var et par uker gamle. Jeg tenkte at de jo hadde ligget i vann i 9 mndr så det ikke var så rart at de flasset litt. tok ikke lang tid før de fikk silkemyk babyhud, og jeg smurte dem aldri 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hvorfor skal du ikke smøre små barn? Jeg ville brukt en parfymefri fuktighetskrem. Feks. apobase eller decubal. De spesielle babyproduktene er det ofte parfyme i, og det er ikke bra for noens hud. Min eldste flasset av på hele kroppen. Han har fortsatt ekstremt tørr hud. Jeg synes å huske at jeg smurte ham sånn innimellom da han var spebarn, men siden det ikke plaget ungen stresset jeg ikke med smøring. Da lillemor fikk eksem da hun var 7 måneder var rådet å smøre, smøre og smøre. Og da med parfymefri fuktighetskrem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.