Gå til innhold

Tørr hud hos baby

Gjest jjjjjjjj

Anbefalte innlegg

Gjest jjjjjjjj

Babyen min er 2 uker gammel, men har så tørr hud. Hun fikk oljebad kvelden før vi tok henne med fra sykehuset, men allerede etter to dager så hun tørr ut på hender, så vi ble anbefalt av noen vi kjenner å ta mer oljebad, selv om det er anbefalt å kun ta bad en gang i uken, men allerede nå etter et par dager er huden enda mer tørr, litt flassende oppover armene og litt på beina. Smurte henne derfor med litt mild babylotion og ser ut som hun er blitt bedre av det, men har lest man helst ikke skal smøre så mye på babyer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynligvis er det forbigående, begge mine var veldig tørre i huden i begynnelsen. Jeg hadde også litt olje i badevannet, men gjorde ikke noe spesielt utover det. Huden ble helt fin i løpet av noen uker.

Forsøk å gni vekk litt død hud med en klut mens babyen bader, det hjelper også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine skiften "ham" da de var et par uker gamle. Jeg tenkte at de jo hadde ligget i vann i 9 mndr så det ikke var så rart at de flasset litt.

tok ikke lang tid før de fikk silkemyk babyhud, og jeg smurte dem aldri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke smøre små barn?

Jeg ville brukt en parfymefri fuktighetskrem. Feks. apobase eller decubal. De spesielle babyproduktene er det ofte parfyme i, og det er ikke bra for noens hud.

Min eldste flasset av på hele kroppen. Han har fortsatt ekstremt tørr hud. Jeg synes å huske at jeg smurte ham sånn innimellom da han var spebarn, men siden det ikke plaget ungen stresset jeg ikke med smøring.

Da lillemor fikk eksem da hun var 7 måneder var rådet å smøre, smøre og smøre. Og da med parfymefri fuktighetskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...