Gå til innhold

Hvorfor er noen slik?

Anbefalte innlegg

Gjest fiskebolla
Skrevet

''''Jeg er veldig glad i grandiosa ogsà (til opplysning), men de selger ikke det her...:-(''''

Fy, fy, fy, fy....Det der sier du bare forde du ikkje får tak i det!

Grandiosa er helt forferdelig (syns eg) og eg tviler på om du ville merka noen vesentlig forskjell om du spiste Grandiosaen eller pappen rundt, om du hadde hatt bind for øynene...:)

Jøss, trodde jeg var alene om å ikke like grandiosa...

Litt bedre de nye variantene,, men originalen... smaker jo rett og slett papp ja.

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• hidi, the scorpion

8

• Lillemus

5

• Babette

5

Gjest fiskebolla
Skrevet

''det kommer helt an på måten det sies på,'

ja, men mitt poeng er at _oppfatningen_ av hva slags måte ting har blitt sagt på kommer an på øret som hører.

En venn fortalte følgende fra brakka i militæret: karene sitter og snakker om hva de skal bruke permhelgen til. En soldat fra Oslo sier at han vil dra på kino, stikker vel innom Saga og ser hva som går.

En annen soldat ble fornærmet på han fra Oslo pga dette. han mente at han sa det på en måte for å skryte over det gode kinotilbudet i oslo, mens han kom fra ei bygd med bygdekino en gang i uka.

Jeg var ikke tilstede og kan ikke bedømme saken, men det er jo minst like sannsynlig - om ikke mer - for at oslomannen bare sa det som var helt naurlig for han.

Og akkurat det samme kan gjelde for den som snakker om sin Frankrike-tur.

Bra poeng...

Om det er vanskelig i RL å tolke andre, så er ti ganger værre her inne hvor vi mangler både fakter, ansiktsutrykk, stemmeleie osv.

Og mange blir da lett fornærmet her inne også, noe jeg har observert både her og i andre forum på dol.

Prøvde meg på en spøk for litt siden........ vel 15 lo... to ble fornærma... og så var diskusjonene i gang.....

Mange hårsåre mennesker der ute

Gjest humørsvingninger
Skrevet

I og med at du nå presenterer "normen" som til å være "unormal", så vil jo selfvfølgelig folk nå si det motsatte - nemlig at de er helt normale. Leser i trådene under her og får inntrykket av at alle bruker fiskeboller, tomatsuppe, billig vin og enkle ferier. Så da blir de unormale/spesielle i forhold til det du sier igjen.

See my point?

Skrevet

Jøss, trodde jeg var alene om å ikke like grandiosa...

Litt bedre de nye variantene,, men originalen... smaker jo rett og slett papp ja.

Nei Grandiosa er bånn i bøtta, men eg må inrømme at eg har spist det i fylla.

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

I og med at du nå presenterer "normen" som til å være "unormal", så vil jo selfvfølgelig folk nå si det motsatte - nemlig at de er helt normale. Leser i trådene under her og får inntrykket av at alle bruker fiskeboller, tomatsuppe, billig vin og enkle ferier. Så da blir de unormale/spesielle i forhold til det du sier igjen.

See my point?

Joda, men det normale er jo det de aller fleste gjør. Og 98% her inne er jo "likedan". Dvs. fiskeboller til middag, barna heter Marte og Erik (og ikke Carissa, Pabelio eller Vanita) og reiser gjerne til Kreta. See my point?

Og jeg tror faktisk at de andre 2 prosentene LIKER å være "unormale". Er vel derfor de må få det frem ved enhver anledning.

Skrevet

Bra poeng...

Om det er vanskelig i RL å tolke andre, så er ti ganger værre her inne hvor vi mangler både fakter, ansiktsutrykk, stemmeleie osv.

Og mange blir da lett fornærmet her inne også, noe jeg har observert både her og i andre forum på dol.

Prøvde meg på en spøk for litt siden........ vel 15 lo... to ble fornærma... og så var diskusjonene i gang.....

Mange hårsåre mennesker der ute

Ja, mangelen på fakter etc kan fornærme noen.

Og så kan det leses mye inn som ikke står der; man tolker inn ting pga sin egen følelse av utilstrekkelighet.

Gjest Elextra
Skrevet

Synes det finnes alle mulige typer mennesker her, jeg, og mange med typisk folkelig smak.

Selv synes jeg at jeg leser jantelov og en viss misunnelse mellom linjene i innlegget ditt.

Mrs. Wallace
Skrevet

Joda, men det normale er jo det de aller fleste gjør. Og 98% her inne er jo "likedan". Dvs. fiskeboller til middag, barna heter Marte og Erik (og ikke Carissa, Pabelio eller Vanita) og reiser gjerne til Kreta. See my point?

Og jeg tror faktisk at de andre 2 prosentene LIKER å være "unormale". Er vel derfor de må få det frem ved enhver anledning.

Men det er vel ikke de samme som avviker fra den såkalte normen hver gang?

Altså: Når det er snakk middag, er det kanskje noen som svarer at de aldri spiser fiskeboller. I en tråd om sydenturer er det noen som aldri reiser på det, og i en annen tråd om navn er det noen som har veldig sjeldne navnepreferanser. Men dette er ikke nødvendigvis de samme menneskene.

Selv elsker jeg fiskeboller, men reiser aldri til syden. Jeg er glad i eksotiske krydder og nye oppskrifter, men ungene mine har enkle og greie navn. Dermed ville du kanskje lagt merke til svarene mine som "sære" i trådene om turer og oppskrifter, mens du ville hengt deg opp i noen andres svar i trådene om navn og fiskeboller. See?

Men mye avhenger naturligvis også av hvordan folk formulerer seg - og hvordan folk leser svarene.

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

Synes det finnes alle mulige typer mennesker her, jeg, og mange med typisk folkelig smak.

Selv synes jeg at jeg leser jantelov og en viss misunnelse mellom linjene i innlegget ditt.

Misunnelse? Neppe. For alt du vet spiser ikke vi annet enn tapas, italienske oster, drikker dyr vin og reiser til Venezia (noe vi har mer enn nok råd til å gjøre). Forskjellen er i tilfelle at vi ikke har noe behov for å nevne det i eninga, og at vi tør å innrømme at vi av og til har lapskaus til middag.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå ser jeg kanskje litt mer hva du mener, men etter mitt syn er det like mye sånn i "RL" - noen liker å stikke seg ut, og vil absolutt ikke tatt for å være en av røkla.

Gjest Elextra
Skrevet

Misunnelse? Neppe. For alt du vet spiser ikke vi annet enn tapas, italienske oster, drikker dyr vin og reiser til Venezia (noe vi har mer enn nok råd til å gjøre). Forskjellen er i tilfelle at vi ikke har noe behov for å nevne det i eninga, og at vi tør å innrømme at vi av og til har lapskaus til middag.

Kfr. mitt andre svar til deg.

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

Men det er vel ikke de samme som avviker fra den såkalte normen hver gang?

Altså: Når det er snakk middag, er det kanskje noen som svarer at de aldri spiser fiskeboller. I en tråd om sydenturer er det noen som aldri reiser på det, og i en annen tråd om navn er det noen som har veldig sjeldne navnepreferanser. Men dette er ikke nødvendigvis de samme menneskene.

Selv elsker jeg fiskeboller, men reiser aldri til syden. Jeg er glad i eksotiske krydder og nye oppskrifter, men ungene mine har enkle og greie navn. Dermed ville du kanskje lagt merke til svarene mine som "sære" i trådene om turer og oppskrifter, mens du ville hengt deg opp i noen andres svar i trådene om navn og fiskeboller. See?

Men mye avhenger naturligvis også av hvordan folk formulerer seg - og hvordan folk leser svarene.

Selvsagt mener jeg ikke de som av og til "avviker fra normen". Men jeg tenker på de som _alltid_ må få frem at det de gjør er annerledes enn det andre velger å gjøre. De har skilt seg ut her i lange tider, hvis ikke hadde jeg aldri lagt merke til det.

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

Nå ser jeg kanskje litt mer hva du mener, men etter mitt syn er det like mye sånn i "RL" - noen liker å stikke seg ut, og vil absolutt ikke tatt for å være en av røkla.

Som jeg skrev, så er det ikke bare her inne det er slik. Folk er jo slik i RL også. Men her inne er det jo såpass få at jeg synes de det gjelder skiller seg veldig ut. Jeg "vet" liksom hva de kommer til å svare på et middagsspørsmål f.eks.

Gjest Elextra
Skrevet

Som jeg skrev, så er det ikke bare her inne det er slik. Folk er jo slik i RL også. Men her inne er det jo såpass få at jeg synes de det gjelder skiller seg veldig ut. Jeg "vet" liksom hva de kommer til å svare på et middagsspørsmål f.eks.

Hehe, skjønner litt hva du mener, kanskje også fordi jeg føler meg litt truffet av det.

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg foretrekker f.eks. tapas eller fransk/italiensk mat fremfor mye norsk tradisjonell mat. Men tror aldri jeg har fremstilt meg som noe bedre av den grunn. Og forhåpentlig er jeg ikke helt forutsigbar heller.

Skrevet

Nei Grandiosa er bånn i bøtta, men eg må inrømme at eg har spist det i fylla.

Når alkoholen går inn så går vettet ut ;)

Skrevet

''Jeg "vet" liksom hva de kommer til å svare på et middagsspørsmål f.eks.''

Men mener du at det er slik at dem du på forhånd vet vil svare slik&slik i middagstråder OGSÅ er dem som har "spesielle" svar når det gjelder alt det andre du skrev om?

Jeg har heller inntrykk av at det er som MRs Wallace skriver, at det er forskjellige folk som er "spesielle" på hver sine områder.

Men så har jeg heller ikke ført noen statistikk over dette her da;-)

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

Hehe, skjønner litt hva du mener, kanskje også fordi jeg føler meg litt truffet av det.

Jeg har ikke lagt skjul på at jeg foretrekker f.eks. tapas eller fransk/italiensk mat fremfor mye norsk tradisjonell mat. Men tror aldri jeg har fremstilt meg som noe bedre av den grunn. Og forhåpentlig er jeg ikke helt forutsigbar heller.

Bare så det er sagt, så har jeg aldri tenkt på deg som "spesiell". ;-) Og for all del... Jeg liker også tapas og italiensk mat. Spiser heller lasagne enn fiskeboller. MEN jeg spiser fiskeboller også.

Gjest Elextra
Skrevet

Bare så det er sagt, så har jeg aldri tenkt på deg som "spesiell". ;-) Og for all del... Jeg liker også tapas og italiensk mat. Spiser heller lasagne enn fiskeboller. MEN jeg spiser fiskeboller også.

Hvem er så du da, ettersom du vet hvem Elextra er?

;)

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

''Jeg "vet" liksom hva de kommer til å svare på et middagsspørsmål f.eks.''

Men mener du at det er slik at dem du på forhånd vet vil svare slik&slik i middagstråder OGSÅ er dem som har "spesielle" svar når det gjelder alt det andre du skrev om?

Jeg har heller inntrykk av at det er som MRs Wallace skriver, at det er forskjellige folk som er "spesielle" på hver sine områder.

Men så har jeg heller ikke ført noen statistikk over dette her da;-)

''Men mener du at det er slik at dem du på forhånd vet vil svare slik&slik i middagstråder OGSÅ er dem som har "spesielle" svar når det gjelder alt det andre du skrev om?''

Ja, det er jo det som er poenget mitt. Jeg legger ikke merke til om noen bare spiser italiensk eller gresk mat. Men jeg legger merke til dem som bare spiser italiensk mat, drikker dyr vin og har en datter som heter Evangeline. De skiller seg liksom ut når det gjelder ALT, og det er det som blir så spesielt. :-)

Gjest Undrende lørdag
Skrevet

Hvem er så du da, ettersom du vet hvem Elextra er?

;)

Vet ikke hvem du er slik, men man husker jo "de faste" her etter hvert. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...