Gå til innhold

Hvorfor er noen slik?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg husker en diskusjon for flere år siden hvor man ikke måtte ta seg et par glass vin mens barna sov for dersom barna ble syke og måtte til legevakten måtte man jo kunne kjøre.

Lett konkludert - jeg har ikke sertifikatet så jeg burde ikke ha barn :-)

He, he, jeg har lappen, men ikke bil, så vi stiller vel rimelig likt;))

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

14

• hidi, the scorpion

8

• Lillemus

5

• Babette

5

Skrevet

Jeg likte ikke TI selv da det var "in" ¨på 80-tallet, så da må det vel fortsatt være lov å ikke like det i dag! ;-)

Det er ikke det som er poenget. Smak og behag er en ærlig sak. Men hvis jeg sier at jeg ikke liker koldtbord, bare tapas, skjønner du kanskje hva jeg vil fram til.

Skrevet

Det er ikke det som er poenget. Smak og behag er en ærlig sak. Men hvis jeg sier at jeg ikke liker koldtbord, bare tapas, skjønner du kanskje hva jeg vil fram til.

Jada.

Så du forresten i en eller annen avis i helga der en kokk slo et slag for retro plankesteik med bearnaise? :-)

Skrevet

Jada.

Så du forresten i en eller annen avis i helga der en kokk slo et slag for retro plankesteik med bearnaise? :-)

Skrevet

Jeg syns det ofte er motsatt jeg. I hvert fall i RL. Noen skal alltid gjøre et poeng ut av at "kjøpe vin dyrere enn 100 kroner, det gjør jeg ALDRI, det er ikke verd pengene!" "Vi koser oss så på Grand Canaria vi (når noen forteller de gleder seg til en japantur)", "Sushi skal jeg ALDRI smake" "opera har jeg aldri likt og jeg skal aldri gå dit for å se engang" "jeg leser aldri noe annet enn ukeblader"

Jeg syns ikke det er noe bedre egentlig. Hvorfor er noen slik?

trollemor;o)
Skrevet

Jeg spiser og drikker akkurat det som passer meg. Det kan være alt fra pølse i brød, pannekaker, fiskepinner og til biff.

Bare vinen er god er det greit for meg.

Ungene mine er vel som andre unger og vi har det bra, men ikke bedre enn andre. Det har aldri vært viktig for meg å gjøre de rett tingene, ei heller være som alle andre, eller ikke være som alle andre.

Her på DOL svarte jeg en gang på et innlegg hvor en dame ønsket tips til mat til en bestemt anledning.

Jeg foreslo ost, kjeks og vin, for å å få høre at det var HELT ut å spise. var det virkelig noen som drev på med det enda?

Hahahahahahahaha, da måtte jeg le. Er det viktig å følge moten innen mat også??

Skrevet

Selvfølgelig er det lov ikke å like det, men det må da være lov til å like det også. :o) Det er jo ikke nødvendig å si at det ikke er mat bare fordi man ikke liker det selv.

Jeg klarer ikke noen form for kald fisk (unntatt makrell i tomat), men går da ikke rundt og sier at røkt laks ikke er mat av den grunn.

Jeg tror at det hun sikter til er at lefsa må kalles wraps for å bli god, for å si det på den måten.

Og det er greit nok å ikke like cabaret, men å påstå at "ingen under 80 spiser det" blir noe helt annet. Da handler det ikke bare om smak og behag, men om jålete fordommer. Jeg har en følelse av at kokte poteter er på vei ut også, i alle fall kokte grønnsaker.

Skrevet

Jeg spiser og drikker akkurat det som passer meg. Det kan være alt fra pølse i brød, pannekaker, fiskepinner og til biff.

Bare vinen er god er det greit for meg.

Ungene mine er vel som andre unger og vi har det bra, men ikke bedre enn andre. Det har aldri vært viktig for meg å gjøre de rett tingene, ei heller være som alle andre, eller ikke være som alle andre.

Her på DOL svarte jeg en gang på et innlegg hvor en dame ønsket tips til mat til en bestemt anledning.

Jeg foreslo ost, kjeks og vin, for å å få høre at det var HELT ut å spise. var det virkelig noen som drev på med det enda?

Hahahahahahahaha, da måtte jeg le. Er det viktig å følge moten innen mat også??

''Hahahahahahahaha, da måtte jeg le. Er det viktig å følge moten innen mat også??''

Det er det helt sikkert. Kjæresten og jeg er hot på den fronten har jeg sett i det siste - vi elsker nemlig klubb / ball / raspeball / komle og det er jo på full fart inn på take-away-markedet! ;o)

Skrevet

''Hahahahahahahaha, da måtte jeg le. Er det viktig å følge moten innen mat også??''

Det er det helt sikkert. Kjæresten og jeg er hot på den fronten har jeg sett i det siste - vi elsker nemlig klubb / ball / raspeball / komle og det er jo på full fart inn på take-away-markedet! ;o)

Jeg må innrømme at jeg har litt fordommer mot folk som serverer mexikansk gryterett og loff på fest. Da tenker jeg automatisk at de sitter fast i 80-tallet :-)))

Forøvrig spiser vi gjerne mexikansk gryterett på en hverdag hjemme hos oss ;)

trollemor;o)
Skrevet

Det har jeg likt siden jeg var barn.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg har litt fordommer mot folk som serverer mexikansk gryterett og loff på fest. Da tenker jeg automatisk at de sitter fast i 80-tallet :-)))

Det har jeg tenkt til å ha til middag i morgen!! hehe.. måtte le!

Skrevet

Joda, men det normale er jo det de aller fleste gjør. Og 98% her inne er jo "likedan". Dvs. fiskeboller til middag, barna heter Marte og Erik (og ikke Carissa, Pabelio eller Vanita) og reiser gjerne til Kreta. See my point?

Og jeg tror faktisk at de andre 2 prosentene LIKER å være "unormale". Er vel derfor de må få det frem ved enhver anledning.

Carissa, Pebelio og Vanita! Haha..

(sorry hvis noen har barn som heter dette, men jeg syns disse navnene var morsomme)

Skrevet

Det har jeg tenkt til å ha til middag i morgen!! hehe.. måtte le!

Ikke noe problem det, bare du sørger for at naboen ikke oppdager det *hehe*

Skrevet

Jeg sa en gang her inne at jeg liker både kinakål og thousand island.... Gjett om jeg fikk høre det! Sånt var ikke mat engang.

Det er sånn mat de med rosemalte tallerkenhyller liker :)) *erte*

Skrevet

Betenkelig. :)

Å, jeg har også fått dilla på taco-grandis - med rømme er den "kjempe"god. Liker også den vanlige grandisen, jeg da....

Skrevet

Synes det finnes alle mulige typer mennesker her, jeg, og mange med typisk folkelig smak.

Selv synes jeg at jeg leser jantelov og en viss misunnelse mellom linjene i innlegget ditt.

Jeg tror verken det handler om jantelov eler misunnelse, heller ikke om smak og behag. Poenget er, slik jeg tolker henne, at man må kalle lefsene for wraps for at de skal bli gode.

Skrevet

Kanskje de ikke har lyst til å være kjedelige. Fiskeboller med hvitsaus er jo litt kjedelig.

Med masse karri på blir det knallgodt!

Men det er en helt ærlig sak å ikke like fiskeboller. Eller grandiosa eller joika eller hva det måtte være. Det er ikke det.

Det er også greit å ikke like fiskepudding og reker i aspic. Men å begrunne det med at "jeg kjenner ingen under 80 som liker cabaret" er noe annet enn en diskusjon om hva som smaker godt og mindre godt.

Og det er slike fordomsfulle holdninger som er irriterende.

Skrevet

Med masse karri på blir det knallgodt!

Men det er en helt ærlig sak å ikke like fiskeboller. Eller grandiosa eller joika eller hva det måtte være. Det er ikke det.

Det er også greit å ikke like fiskepudding og reker i aspic. Men å begrunne det med at "jeg kjenner ingen under 80 som liker cabaret" er noe annet enn en diskusjon om hva som smaker godt og mindre godt.

Og det er slike fordomsfulle holdninger som er irriterende.

Jeg syns det også det er greiere å forholde seg til folk som er mer ærlige, altså som kan si det som det er uten å gå altfor mye rundt grøten.

fei1365380229
Skrevet

Jeg tenkte nok litt som deg når vi fikk servert biff stroganoff, ris, loff og vaniljeis med non-stop på i en fest. Alle inviterte var godt over 35 år :-). Men, maten var forsåvidt god nok den da. Bedre enn å ikke bli invitert, men hadde nok ikke servert dette selv.

Skrevet

Vil du slutte med deg;)

Krampa tar meg snart....

Nei, foreldre og alkohol hører definitivt ikke sammen på dette forumet, selv når barna sover kan de ta skade. Måtte le, når jeg leste tråden om Madeleine, alle sa de drakk et par glass vin på balkongen, ikke fire eller åtte, men ett par glass;)

Selvfølgelig tror jeg at barn kan ta skade av alkoholmisbruk, men ikke hvis foreldrene er pussa og ikke bruker vold eller vonde ord...

''Måtte le, når jeg leste tråden om Madeleine, alle sa de drakk et par glass vin på balkongen, ikke fire eller åtte, men ett par glass;)''

Dén følte jeg meg veldig truffet av... ;) Det har vel blitt litt mer enn et-par glass ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...