Gå til innhold

Er det bare jeg som reagerer?

Gjest Hva skulle jeg ha sagt?

Anbefalte innlegg

trollemor;o)

Det var tilsynelatende ingen som reagerte i selskapet.

Ingen sa noe om oppførselen hans, men flere så sjokka ut.

Dette skriver trådstarter, så hun var nok ikke alene om å reagere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest helt enig

Jeg synes det er er helt utrolig at ingen av dere andre voksne sa noe til moren når hun dasket feil sønn! Ikke det at man skal daske noen, men hun tok feil i tillegg.....

Dere som så hva som skjedde må da ha sagt i fra?!

Ellers høres moren ganske bevistløs ut....

Signerer under dette svaret her !!!!!!!

Sitter undrende å lurer på hvorfor ingen sa noe, så lenge de har fått med seg hele episoden, for det har jo tydeligvis ikke den bevistløse mammaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Smart svar..... Hvis naboen har besøk av 6 damer så regner jeg med at det står en god del biler utenfor huset. Deretter ville jeg trekt en konklusjon: De har besøk, derfor venter jeg med å gå på besøk til en annen dag.

Ok, dette skyldes åpenbart at vi bor på forskjellige type steder. Bor man i en enebolig på landet, står det sikkert masse biler foran huset når man har besøk, det skjønner jeg.

For folk som bor i byen, i rekkehus, i bilfritt område eller i leilighet er sånt umulig å vite. Det var derfor jeg lurte på hvor mye tid du egentlig brukte bak gardina eller i brevsprekken. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Beklager at jeg ikke har formulert meg i dol stil. Jeg tenkte ikke så nøye over formuleringen da jeg skrev det. Var bare litt opprørt og lei meg, og hadde dårlig samvittighet for at jeg selv ikke hadde gjort noe som helst. Men bare tolk i vei dere. Det er vel egentlig det dol er til. Det er sikkert helt feil formulert for dol dette innlegget også. Beklager, beklager. Kanskje noen av dere som vet hvordan innlegg skal formuleres kan legge ut en oppskrift. Selvsagt også mye viktigere enn innholdet i innleggene.

Det går jo faktisk an å overse innlegg man ikke tror er reelle. Det er vel ingen svareplikt innpå her.

Slapp av litt, da. Lista for hva du reagerer på er i hvert fall lavere på dol enn i virkeligheten. En liten kommentar her inne, så tilter du.

Neida, du skrev ikke "feil". Men innlegget var påfallende velsmurt formulert, akkurat som i spørrespaltene i ukebladet. Til sammenlingning er svaret ditt til meg mye mer vanlig og muntlig formulert. Så om jeg skulle tippet, ville jeg heller regnet med at du hadde sittet lenge og flikket og gjort deg flid med hovedinnlegget. Ikke noe galt med det, altså, men det gjør vel kanskje at det lukter litt mindre autentisk.

Det var bare det jeg påpekte. Og såpass får du tåle når du starter en tråd på et åpent diskusjonsforum. Det er ingen som har kalt deg stygge ting her eller plaget deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

For det første ville jeg ALDRI ringt på hos en nabo som hadde besøk, og iallefall ikke takket ja til å komme inn dersom jeg ble invitert inn. (det kunne jo tenkes at denne damen ikke visste at det var besøk der)

Denne moren høres helt fullstendig fraværende ut, men hva kan andre gjøre? Hadde jeg vært vertinnen ville jeg nok bedt gutten om å legge fra seg det han ikke ville ha, som skorper ol, på på bordet. Kanskje hadde det vært med på å vekket moren litt?

Jeg vet ikke..

''For det første ville jeg ALDRI ringt på hos en nabo som hadde besøk, og iallefall ikke takket ja til å komme inn dersom jeg ble invitert inn.''

Det der skjønner jeg ikke. Vet jeg at en nabo har selskap, ville jeg neppe ringt på, men jeg kan ikke skjønne det gjør noe å ringe på for å f.eks. spørre om noe selv om vedkommende har besøk. Jeg ville selvfølgelig ikke regne med å bli invitert inn om hun har besøk fra før. Men dersom jeg blir invitert inn, regner jeg med mitt selskap er ønsket, og at jeg kan takke ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trollemor;o)

Ok, dette skyldes åpenbart at vi bor på forskjellige type steder. Bor man i en enebolig på landet, står det sikkert masse biler foran huset når man har besøk, det skjønner jeg.

For folk som bor i byen, i rekkehus, i bilfritt område eller i leilighet er sånt umulig å vite. Det var derfor jeg lurte på hvor mye tid du egentlig brukte bak gardina eller i brevsprekken. ;o)

Jeg bruker overhodet ikke noe tid bak gardina;o)

Men denne damen oppdaget sikkert at huset var fult da det ble åpnet for henne, og det er der jeg ville takket nei til å komme inn. Ville sagt at jeg heller kommer tilbake en annen dag.

Men denne damen syns sikkert det er festlig å komme midt i et "selskap"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

''For det første ville jeg ALDRI ringt på hos en nabo som hadde besøk, og iallefall ikke takket ja til å komme inn dersom jeg ble invitert inn.''

Det der skjønner jeg ikke. Vet jeg at en nabo har selskap, ville jeg neppe ringt på, men jeg kan ikke skjønne det gjør noe å ringe på for å f.eks. spørre om noe selv om vedkommende har besøk. Jeg ville selvfølgelig ikke regne med å bli invitert inn om hun har besøk fra før. Men dersom jeg blir invitert inn, regner jeg med mitt selskap er ønsket, og at jeg kan takke ja.

Jeg ville absolutt takket nei til å komme inn dersom det bare var mennesker jeg ikke kjente der. Det at du blir invitert inn kan like godt ha med rein høflighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg ville absolutt takket nei til å komme inn dersom det bare var mennesker jeg ikke kjente der. Det at du blir invitert inn kan like godt ha med rein høflighet å gjøre.

''Det at du blir invitert inn kan like godt ha med rein høflighet å gjøre.''

Det er en type høflighet jeg ikke kan forstå, men jeg vet den praktiseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

''Det at du blir invitert inn kan like godt ha med rein høflighet å gjøre.''

Det er en type høflighet jeg ikke kan forstå, men jeg vet den praktiseres.

Nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Nettopp

At den praktiseres _av noen_, mente jeg, i tilfelle du ikke skjønte :).

Min mann har noe familie fra gård, og der inviteres man inn, åkke som, og jeg tror ikke bestandig det passer like godt. Det synes jeg er vanskelig å forholde seg til.

Heldigvis vet jeg at om noen av mine venner ønsker velkommen inn, så mener de det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrivestil

Slapp av litt, da. Lista for hva du reagerer på er i hvert fall lavere på dol enn i virkeligheten. En liten kommentar her inne, så tilter du.

Neida, du skrev ikke "feil". Men innlegget var påfallende velsmurt formulert, akkurat som i spørrespaltene i ukebladet. Til sammenlingning er svaret ditt til meg mye mer vanlig og muntlig formulert. Så om jeg skulle tippet, ville jeg heller regnet med at du hadde sittet lenge og flikket og gjort deg flid med hovedinnlegget. Ikke noe galt med det, altså, men det gjør vel kanskje at det lukter litt mindre autentisk.

Det var bare det jeg påpekte. Og såpass får du tåle når du starter en tråd på et åpent diskusjonsforum. Det er ingen som har kalt deg stygge ting her eller plaget deg.

Så svaret til deg var i riktig DOL-stil altså, det var da godt å høre.

Når jeg skal legge fram en situasjon andre ikke har vært med på, for å få andres meninger eller reaksjoner, prøver jeg å beskrive det som har skjedd. Dette for at andre skal få et innblikk i hvordan situasjonen har vært. Det er det naturlig for meg å gjøre, ikke noe jeg tenker spesielt over, eller sitter og flikker på.

Det er riktignok ikke så ofte jeg leser ukeblader, men har aldri tenkt over at det er en spesiell stil i spørrespaltene der. Trodde det var vanlige mennesker med forskjellige måter å skrive på som sendte inn spørsmål der også.

Når jeg starter en tråd i et åpent diskusjonsforum regner jeg med å få alle slags reaksjoner PÅ INNHOLDET i innlegget. Det har jeg da også fått. Bl.a saklig og berettiget kritikk på at jeg ikke reagerte der og da. Det tåler jeg veldig godt! Men, jeg forventer ikke å få reaksjoner på skrivestilen. Spesielt ikke på et innlegg med så alvorlig innhold som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...