Gå til innhold

hvilke klær til 10 års jente på 17 mai

punky brewster

Anbefalte innlegg

punky brewster

Før var det bunad, men det er vel slutt på det nå, iallefall fram til konfirmasjonen. Bor i nord og det kan ofte være kaldt og surt på 17 mai, så tights tunika er ikke aktuelt.

Hva skal deres 10 - 12 års gamle jente ha på seg 17 mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns hun burde fortsette med bunad, jeg da. Det er varmt og vakkert!

Problemet er at når man er ti år gammel, så vil man som oftest ha et ord med i laget selv ;)

Det var nytteløst å prakke på min 10-åring bunad ifjor på 17.mai. I år vil hun heller ikke ha bunad.. Jeg lar henne avgjøre dette selv i håp om at hun vil takke ja til bunad til konfirmasjonen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fikk en festdrakt i gave fra min kusine for to år siden. Den var litt stor da og passer perfekt enda. MEN, i fjor 17mai, så ville hun egentlig ikke bruke den. Vi møttes på midten, hun gikk med den i barnetoget frem til kl tolv, så byttet hun til egenvalgte klær. Fin topp og skjørt med tights under. Jeg regner med vi lager samme avtale i år, jeg synes bunader og festdrakter er fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alegre

Problemet er at når man er ti år gammel, så vil man som oftest ha et ord med i laget selv ;)

Det var nytteløst å prakke på min 10-åring bunad ifjor på 17.mai. I år vil hun heller ikke ha bunad.. Jeg lar henne avgjøre dette selv i håp om at hun vil takke ja til bunad til konfirmasjonen;)

Min 10-åring elsker å gå med bunad, og hadde nok blitt kjempeskuffet om jeg ikke hadde sørget for at den passet.

Hun synes også synd på dem som spiller i korps - "Stakkars de som ikke får bruke bunaden sin!", sier hun hver 17. mai :-)

Må også legge til at her vi bor bruker"alle" bunad.

Massevis av fine klær til jenter så du finner nok noe som faller i smak hos dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få ungene inn i korpset så slipper dere å tenke på antrekk til 17. mai;o)

Så blir det desto mer annet å tenke på i steden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsuniform :)

Men det er kanksje ikke aktuelt?

I så fall ville jeg gått for en litt lengre kjole med en tykkere tights/strømpebukse under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trollemor;o)

Så blir det desto mer annet å tenke på i steden...

Ikke så veldig mye egentlig. det er bare det at folk flest tror at det er så mye, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tunika/tights

Her skal 12 åringen ha på seg tights og tunika, kan også være kaldt hos oss, men da har vi en tunika som også er fin med en hvit langarma genser under, under tightsen tar hun da på seg nylonstrømpebukse.

Vi har muligheten til å være inne, så om det blir kaldt får vi trekke inn, eller rett og slett dra hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke så små unger lenger,- men jeg tror jeg ville latt henne bestemme det selv. Så lenge klærne ikke er 100% hverdagsklær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har ei som blir 9 år rett etter 17 mai, hun ble veldig lei seg da bunaden hennes var for liten. Nå har vi bestemt oss for at vi skal se om det går ann å sy den litt ut til, er bare litt som trengs ;-) Jeg har lovt henne å sy ny når denne er for liten.

Nabojenta på 11 år, bruker også bunda fremdeles. Tipper hun skal bruke den på 17 mai i år også :-)

Det går ann å ha ulllongs under tights? Eller? Vet om mange som har brukt ulllongs under nylonstrømpene til bunaden ;-)

Vi bor også i et område hvor de aller fleste bruker bunad. Syr til meg selv i år, og til mannen neste år. Minsten på 5 år fikk ny i fjor:-)

Lykke til med valget.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være slutt på bunad når man er 10?

Jeg brukte bunad fra jeg var 10 og til jeg var russ, jeg. Mange med meg gjorde også det.

Ellers ville jeg satset på en pen kjole man kan ha tykk strømpebukse under.

Gode sko er et must!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke :-) Det bestemmer hun nemlig helt selv, eller nesten da. Hun har et par fine tunikaer og en fin kjole og tøffe skjørt, men det kan jo tenkes at det blir noe nytt også.

Ta med tiåringen på shopping du, hun vet nok hva hun vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

I fjor brukte alle jentene i min datters klasse bunad, men vi bor på en plass der de fleste har en, unntatt meg da som er fra en annen plass ;) De går i 7. klasse nå, så jeg bør kanskje høre med henne om hun fremdeles vil bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...