Gå til innhold

Lapisbehandling av fotvorter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på snart 7 år har i flere år hatt fotvorter. Jeg har prøvd med Verucid - veldig intensivt i perioder - uten resultat.

Så nå før påske, gikk vi til fotterapeut. Hun med sine 14 vorter, og jeg med mine to. veldig koselig dame, som kom veldig godt overens med jenta mi.

Hun skraper med skalpell, pusser med en dings som går rundt, og pensler så på sterk lapis. Hun sa at de fleste forsvinner etter 2-3 ganger, noen må ha flere behandlinger.

Vel - vi har hatt 3 behandlinger. Den ene vorta mi er borte, den andre litt redusert.

De fleste vortene på jenta mi er blitt mindre, men ikke borte. I tillegg har hun fått omlag 3 stk til - vi telte 17 her en dag.

Dette koster jo litt penger, og tid... Er det verdt det? Skal vi bare fortsette hos den hyggelige dama? Eller er det penger ut av vinduet?

Vi skulle ringe henne denne uka, og si hvordan det gikk. Fikk ikke gjort det, men må gjøre det på mandag....

Skrevet

Eldstedatterem min hadde fotvorter tett i tett under beina. Gikk til hudlege for å fryse dem bort med henvisning fra fastlegen. Dette var ikke dyrt. Hun ble kvitt dem etter noen få ganger. Tok ikke alle sammen på en gang, da det bli litt vondt å gå etterpå.

Tror jeg ville satset på det isteden.

candyqueen_83
Skrevet

Gå heller til legen å frys dem bort. Går mye raskere. Et par - tre behandlinger.

margerita1365380476
Skrevet

Sønnen min måtte gå til 10 behandlinger med lapis for å få fjernet fotvorten sin. Nå har han fått en ny...

Jeg har selv 5 stk som jeg vil fjerne. Begynner med lapisbehandling til mandag. Har tidligere vært og frøset de bort, det hjalp ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...